Ben mi salağım yoksa yanlış nerede?

4+4+4 sisteminde Oğlum ikinci 4'ü bitirme arifesinde bu nedenle sistemi yakından takip etmekteyim. Müfredat ders konuları eskiye göre daha iyi bizim orta okulda gördüğümüz konuları şimdiki nesil ilkokulda görüyor. Eğitim sistemindeki bazı hatalar yavaş yavaş düzeltiliyor kanaatindeyim. Yıl içi yapılacak merkezi sınav sistemi gayet yerinde bir karar.
Notların yüksek verilmesi de bence son derece yerinde bir uygulama çünkü;
1-(Birebir gözlemim) Düşük not alan öğrenci o dersten soğuyor, soğuduğu dersede çalışmak istemiyor bu kısır döngüde öğrencinin o dersten başarısız olmasına neden oluyor ve bu bilinç altında yerleştiği için bu sorun ileriki yıllarada sirayet ediyor. Bu konuda öğretmene çok büyük görev düşüyor.
2-Özel okullarda ve köy okullarında bol keseden not verilirken batıda devlet okullarında 52-53-54 küsuratlı kısır notlar verilmesi son derece adaletsizce olup, öğrencinin aldığı bu notların ileride gireceği liseyi belirleyici olması direkman hayatını etkilemekte. Notlar genelde yüksek olursa yıl içi sınavlarda başarılı olan hak eden öğrenci hak ettiği notu alacaktır. Adaletin bu şekilde sağlanacağı düşüncesindeyim.

Eğitim sisteminde hoşlanmadığım hususlar şunlar;
1-Öğrencinin bilgi ve becerisine uygun okul ve iş alanlarına yönlendirme bizim sistemimizde maalesef yapılmıyor. Avrupada bu sistem iyi çalışmakta.
2-Öğretmenlerin çoğu geçim derdinde çoğu öğretme şevkini kaybetmiş durumda.
3-Nesil bozuldu, bu öğrendiğim bilgiler benim ileride hayatımı yönlendirecek düşüncesine sahip, hedefleri amaçları olan eski gençlik maalesef yok yada çok az. Bu durum haliyle öğretmenin öğretme şevkini azaltmakta (arz talep meselesi).
4-Din kültürü ahlak bilgisi, peygamberin hayatı ve kuranı kerim mecburi dersler olmalı(Müslüman olanlara). Diğer Seçmeli derslerde sınav olmadığı için öğrenci bu derslere ilgisiz dolayısıyla bu derslerin öğrenciye,vatana,millete de hiç bir faydası yok, öğrenciler bu derslerden dolayı çok geç vakitlerde okuldan çıkmakta.

Yukarıda yazdığım son 4 madde düzelmedikçe eğitim ve öğrenim sisteminden hayır gelmez.
 
bence E şıkkı eğitim kalitesi çok düştü artık lise okumak ilkokul okumak gibi bişey.+ meslek lisesinde okuyan çoğu öğrencinin alt yapısı zayıf oluyor genelde ( ben dahil ) ben şu anda MYO okuyorum hoca söylüyor bizim zamanımızda meslek lisesinden doktor mühendis çıkardı diye şimdi adamlar liseyi zor bitiriyor
 
yada çocuklar kopyanın dibini bulmuşlar bizim yanımızada stajyerler geliyoda toplu halde soruları çaldıklarını ve hepsi 100 alınca anlaşıldığını söleyenler çok oluyo e minareyi çalıyosan kılıfını hazırlamak lazım hepsini ne yaparsın:)
iyi seneler herkeze
 
Sistem de düzelme falan yok, yada yeni nesil süperzekada değil sorun yine sistem. Milli eğitim diyorki öğretmene; Sınıfın başarısız olursa hesabını senden sorarım öğretmende başarılı oluyor bu kadar basit. Nasıl başarılı oluyor sınavları kolaylaştırarak 20 soru veriyor 10 tanesini sorarım diyor 11 soru sorup 110 üzerinden değerlendirme yapılıyor kitaptaki kısa bir bölümden yada 1-2 üniteden soru soruluyor ve öğrencide başarılı görünüyor. Olay bu. Ama öğrencilerin içi halen boş
 
keşke imkan olsa, öğrenciliğimin son yılı olan 1976 ve öncesine dönebilsem, şunları yapardım. Kavga ettiğimiz tüm arkadaşlardan özür diler, öğrenme amacı dışına çıkarak bize hakları geçen öğretmenlerimizden özür dilerdim. Sonra da, okulu bitirmek ya da askerlikten kurtarmak amacı ile değil de öğrenmek amacı ile (tabii eğitim sisteminin ezbere dayalı ve pratikten uzak olmaması iyi olurdu) çalışırdım. Eğer öğretmenler, kendi aralarında iyi bir çalışma ortamı oluşturamıyor, öğrenciler aile eğitimi, terbiyesi almadan okullara gönderiliyor, öğretmenler okulda sürüler halinde gelenler tarafından darp ediliyor ise öğretmenler çaresiz kalıyorlar demektir. Bir müdür arkadaşımın, "ilkokul öğrencisini polisler zapt edemediler" dediğini hatırlıyorum. Biz hocamızdan dayak yediğimizde utanır söylemezdik, öğrenirse annemiz, babamız da bizi döverdi. Ben gidip öğretmenimin evinde ders çalışır, yatar uyurdum (oğlu arkadaşımdı).
Atatürk şöyle diyor, "Değerlerini kendi uluslarından almayan taklitçi aydınlar hiç bir zaman başarılı olamazlar", AB yasaları abartıldı ve sonucunda, maalesef öğrenciler öğretmenlerin tepesine çıkartıldı, bir öğrencinin öğretmenine saygı duymadığı bir ortamda eğitimin içi de boş olacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,886
Kullanıcılar
450,000
Son üye
ozproje46

Yeni konular

Geri
Üst