Asenkron Motorun Yükte K.A.R. Attırması

Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
19
Puanları
1
Arkadaşlar merhaba çalıştığım şirketin arıtma tesisinde çalışan motor k.a.r. attırıyor motoru değiştirdik halen devam ediyor. motorun bağlı olduğu kayışları çıkarıp boşta çalıştırdığımızda normal şekilde çalışıyor ama taktığımızda yıldızdan üçgene geçtiğinde 3-5 saniye sonra atıyor bunun sebebi ne olabilir. talılı olan röle: k.a.r 40A 30mA motor 7,5Kw rölenin bozuk olma ihtimaline karşı yenisiyle değiştirdik.
sizse sorun ne olabilir
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
merhaba;


kaçak akım rölesinin üzerinden 3 faz+nötr mü geçiyor? Şebeke tipiniz nedir? TN, IT vb...
bağlantınız nasıl?
 
sorun motor ve KAR de olmaya bilir birde motorun bağlantı kablosunu test edin. elinizde meger varsa motor ve kablosunun testini kolayca yapabilirsiniz.
 
Motorunuzu boşta değil,fakat yükte iken devreden çıkaran bir neden mevcuttur.Termik röle devrede varsa eğer,bu rölenin motorun yükteyken kaldırabileceği akım(Amperaj) değerinde seçilip seçilmediğini denetlemenizi öneriyorum.Çünkü anormal mekanik zorlanmalarda,motor olması gerekenden fazla akım çekeceğinden termik atar.Termik röle yoksa,kumanda panosundaki motor bağlantı noktalarını,motor üzerindeki bağlantıları,tek tek test edip gözden geçirmenizde büyük yarar görüyorum.KAR bağlantılarının, nizami(Olması gerektiği gibi) yapıldığından,mevcut olan gerekli şema ve proje çizimlerinden kontrol etmenizde de fayda var gibi geliyor.Motor yükteyken(Kayışla bağlıyken)ayrıca kaç amper çekiyor,bir klampmetre(Akım ölçer) ile de,bu akım değerini bir ölçün,normal değerlerinde mi,yoksa yüksek mi,öncelikle bunu,motora giren her bir faz için(3 fazlı ise) ayrı ayrı tespit edin.Akım değerlerinden(Eğer motor devre dışı kalmadığı sıralarda rahatça,uygun şekilde ölçebilirseniz),mekanik zorlanmada,şayet sonradan gelişmiş sürpriz bir durum bulunuyorsa(Motor veya makina aksamındaki herhangi bir rulmanın bozulması,parçanın kopup sürtünmesi,vb.), rahatça anlayabilirsiniz.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Arkadaşım K.A.K.R. ma. yüksek tutman lazım mA. düşük olduğundan olabilir.Birde kaçak akım şalterinin motor toprağı ile nötr arası kısa devresini ölçersen iyi olur.nötr kumanda üzerinden toprak alabilir. bu yüzdende atabilir:)Güç kablolarının ve nötr hattının k.a.k.ş. üzerinden geştiğine emin ol.
 
Yıldız'dan üçgen'e geçerken yükte kalınmaya çalışmasından mütevellit aşırı akım çekmesi ve gerilimin düşmesi ayrıca rölenin uygun tipte seçilmemesi açtırmalara neden olabilir. Bilgi için okuyunuz;
http://www.schneider-electric.com.tr/documents/schneider-turkiye/multi9-RCCB-KK.pdf

Sn. Scorpion Eyes; bilgi için önerdiğiniz dökümanı hem pratik,hem de çok eğitici(Ansiklopedik) nitelikte buldum.Elinize sağlık,çok teşekkür ederim.KAR ile ilgili wikipedia'dan İngilizce olarak bu röleyi daha önce de okumuştum,ama sizin önerdiğiniz döküman, çok daha işlevsel ve eğitici.
 

http://www.schneider-electric.com.tr/documents/schneider-turkiye/multi9-RCCB-KK.pdf
dökümanında yer alan,

"Kaçak akım koruma rölesi Bakım, onarım ve kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar" konu başlığının 8. maddesinde;​

"-Kaçak akım koruma rölesinin sürekli açması durumunda tesisatta bir kısa devre veya aşırı yüklenme söz konusudur.Bu durumda izolasyon ve yük dağılımının kontrolü için elektrikçinize başvurun." şeklindeki ifade ayrıca dikkatimi çekti.Bu da,ya motor devresindeki(Yükteki) veya rölenin dediğiniz üzere uygun seçilmemesinden dolayı olan bir zorlanma neticesinde,KAR rölesinin bir açma durumu söz konusu gibi görünüyor.





 
Son düzenleme:
arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler sorun çözüldü. motorun bağlı olduğu blower 'ın bakımı yapıldı ve motorun blower bağlı iken yüklenmesi normale döndü. öncekinde motora blower bağlı iken yıldızdan üçgene geçtikten sonra motor max amper çekiyordu ve bundan dolayı motorda oluşan kayıplar 30ma geçtiği için K.A.R. attırıyordu olarak değerlendirdim.
 
ayrıca size kücük bir not bloverın hava hattına kücük bir valf takarsanız vede bunu ücgene gectiğinde kapatacak şekilde ayarlarsanız motorunuz daha az akım cekerek kalkacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,794
Kullanıcılar
449,983
Son üye
ardaxsm

Yeni konular

Geri
Üst