Asenkron motorlarda elektriksel frenleme.

efeler_elk

Üye
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
4
Puanları
1
arkadaşlar asenkron vinç motorum var ama fren sistemi yok fren ve balata sistemi olmadan elektriksel frenleme yapılabilirmi.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
sayın efeler elk. arkadaşım forumda dün açılan bir konuda aynı olay mevcut.
söyle cevap vermek istiyorum.
vinç motorlarına dinamik frenlama yapılmaz balatalı frenleme yapılır

sebebi ise dinamik frenlemede motora dc gerilim uygulanacağı için uzun süre dc gerilime maruz kalırsa motorda yanma tehlikesi olur. yanarsa manyetik alan yok olur ve yük boşa çıkar
yöneticimiş böyle demiş
detayı otomatik kumanda bölümünde.
 
Selam vinç motorlarındada dinamik frenleme yapılır motorun yapısına bağlı
aynı zamanda ayrıyeten mekanik frende olması şarttır.
 
kısa süre için motorun daha çabuk durmasını sağlamak amacıyla yapılabilir fakat yükte frende dekletmek için balatalı fren şarttır.
 
Arkadaşlar manyetik frenleme nasıl yapılır.bu konuda bana yardımcı olabilecek arkadaş varmı
 
stator sargılarında sabit manyetik alan (zamana göre yönü ve şiddeti değişmeyen) oluşturulursa rotor sabit manyetik alan içerinde sabit yönde kalır.
Nasıl yapıldığına gelince;

U V W

Z X Y

Bunlar bağlantı klemenslermizde bulunan uçlar. Yıldız veya Üçgen bağlantı farketmez U-V birlikte DC + beslemeye W DC - beslemeye bağlanırsa motorumuz dinamik frenlenmiş olur fakat vinç motorlarında dinamik frenleme uygun değildir mekaniksel çözüm bulunması lazım. Üçgen bağlantıda 1 bobin grubuna DC uygulanacağı için DC uygulanma süresi Yıldıza oranla daha kısa tutulması lazım. Üçgen bağlantıda yıldızdaki gibi 2 bobin grubu seri bağlanmadığı için Dinamik frenleme daha etkindir. Ve bobin gruplarının uzun süreli Dc gerileme maruz kalınması durumunda sargıların ısınıp yanması yıldıza oranla daha müsaittir.
Kaç Voltluk dc gerilim verilmesi lazım hesabına gelince;

Motor nominal akımı (Etiket değerinde yazar) X sargı direnci (Etikette yazmaz ölçülmesi lazım) = Uygulanabilir Dc gerilim

Bu hesaba göre yıldız ve üçgen bağlantıda sargı direnci önemli rol oynamakta o yüzden diyorumki yıldız ve üçgen bağlantıda dc gerilim eşit uygulanamaz.

Not olarakta düşeyim: 5.5 KW dan büyük motorlar içinde ani frenleme yapılamıyor.
 
Son düzenleme:
dostum dinamik frenlemeden bahsetmiyorum. manyetik frenlemeden bahsediyorum.sanıyorum kontaktör çıkışlarını kısa devre ederek yapılıyor ama nasıl bunu öğrenmek istiyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,381
Mesajlar
917,140
Kullanıcılar
450,262
Son üye
EminFurkan

Yeni konular

Geri
Üst