Asenkron motorlarda ölçme ve ariza nedenlerİ

motorunuz termık attırıyorsa motor yanıkdır zaten bırkac sanıye sonra attrıyorsa fazlardan bırı gelmıyor ola bılır @mukamevet beyın dedıklerını harfıyen uyguladıysanız motor sargılarından motor klemensıne gelen kabloları bır kontrol edın bırde motorun sesını dınleyın ınleyerekmı calısıyor motorun sargıları yanık degıl kavruk dahı olsa bıraz calısması gerekır dıye dusunuyorum bırde motoru calıstrırken yıldız baglayın sadece bosda oyle calsıtırmayı deneyın belkı ucgen calıstırdıgınızda demeraj akımını termıgınız karsılamıyor ola bılır
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sargı uçlarının göstermesi,motorun sağlam olduğu anlamına gelmez.Sargılar arasında sipir kısadevresi olabilir.Bunu anlamak için,kaliteli bir miliohmmetre ile,sargı dirençleri ölçmeniz gerekir.Motorunuz 90 kW tan fazla ise,mikroohm ! kademesi bulunan bir ölçü aleti ile ölçmeniz,daha sağlıklı bilgi edinmenize yarar.

teşekkür ederim ustacım sağolun.
benim anlatmış olduğum arıza şekiline kavruk diye adlandırıyorlar . bu tip arızaları tespit etmemiz için bana öğretilen şu şekilde oldu ustam sizler ilede paylaşmak isterim
sargıları ölçtüğümüzde üç sargınında aynı omaj deyerinde bir değer göstermesi lazımmış yada bir birlerine çok yakın bir deyerde omaj okumamız gerekiyormuş. birde boşta çalıştırdığımızda bu motorlar eyerki nominal deyerinin üstünde bir amper çekiyorsa daha öncede dediğim gibi kavruk diye adlandırıyorlar tabi yine boşta da çalıştırılsa bir mütddet sonra yine termik ve sigorta açıyorlar.
sağlam bir motor sizlerinde bildiği gibi boşta çalıştırılıyorsa örneğin 5kw lık bir motor en fazla 5 amper ve 5 amperin altında bir akım çeker bu tam yükte çalışıyorsa nominaldede 10 ampere yakın bir deyer de amper çekmelidir
doğrumudur ustam...
 
Sargı izolasyonunun yanması(Kavrulma) üç şekilde gerçekleşir.
1) Sargılar arası izolasyon maddesinin yanarak kısmi kısa devreler oluşturması. Kısa devre olan bölme neticesi sargı empedansı azalır ve çekilen akım artar.
2) Sargı izolasyon maddesi yanarak şaseye kaçak verir. Bu sargı ile gövde arası ölçü aletiyle ölçülebilir tam temas yokta atlama şeklinde gerçekleşiyorsa izolasyon megeri ile ölçümde belli olur.
3) Sargı izolasyonu yanma neticesi sargı açık devre verir bir veya birkaç fazda.
 
Son düzenleme:
Sargı izolasyonunun yanması(Kavrulma) üç şekilde gerçekleşir.
1) Sargılar arası izolasyon maddesinin yanarak kısmi kısa devreler oluşturması. Kısa devre olan bölme neticesi sargı empedansı azalır neticesi çekilen akım artar.
2) Sargı izolasyon maddesi yanarak şaseye kaçak verir. Bu sargı ile gövde arası ölçü aletiyle ölçülebilir tam temas yokta atlama şeklinde gerçekleşiyorsa izolasyon megeri ile ölçümde belli olur.
3) Sargı izolasyonu yanma neticesi sargı açık devre verir bir veya birkaç fazda.

teşekkür ederim ustacım..
 

Forum istatistikleri

Konular
128,299
Mesajlar
916,536
Kullanıcılar
450,131
Son üye
mrtblkl

Yeni konular

Geri
Üst