Asansördeki kronikleşen kat algılama sorunu

Slm arkadaşım , dediğiniz doğru
Ünlü bir asansör firmasının kullanıldığı asansör bozuldu devreleri yandı , tamiri pahalı diye devrelerini yerli kullanıldı , sisteme uygulamada zorluklar oluştu , asansör elektik kesilmelerine kat durmuyordu kata geldiğinde demire çarpsın dursun yönetimi uygulandı .
Sayğılarımla...

bu en basit yönetmi :)
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Söylediklerinize katılıyorum. Bir tane de sadece 1-2 arası çalışan ayrı bir asansörümüz daha var. Ondaki sistem belirttiğiniz gibi sviçli sistem. Hatta cuma günü de o asansörde ucu kısa olan sivici iptal edip yerine biraz daha uzun uclu makaralı bir siviç takıp yeni bir tetikleme düzeneği yaptık. Şu an sorunsuz çalışıyor.

Açıkçası mevcut manyetik sensörlü sistemi iptal edip siviçli sistemi kendimiz uygulayabilir miyiz bilemiyorum. Bakmak lazım. Uzun zamandır yeni asansör yaptırılacak sözü dolanıyor fakat tarih belli değil dolayısıyla mevcut asansörle ilgili bir iyileştirmeden bahsetsek üst yönetim ve patronlardan "yeni asansör yaptırılacak bunun için masraf yapmaya gerek yok" şeklinde talimat geliyor. Yani dışarıdan bu işi yapabilecek bir sorumlu çağıracak durumda değiliz. Ayrıca bizim asansörde, asansörün hareket sırasında sallanmasından dolayı sivice değmeme ihtimali de var.

Bu arada bizim kullandığımız sensörler Kayatec firmasının manyetik şalterleri. Çalışma mesafesi katalog bilgilerinde 10mm-40mm arasında olduğu belirtilmiş. Öncelikli olarak asansör üzerindeki montajlarından algılama mesafelerini kontrol ettirsem iyi olacak. Yukarıda wellknown'un dediği gibi sallanma sırasında ara daha da açılıyorsa algılama yapmayabilirler. Bu arada, yan yana 3 tane manyatik sensör var.

bana özelden ulaşın size gerekli olan pratik bilgiyi vereyim.
 
Manyetik sensörler içinde reed röle kullanılıyor.Ben bu sensörlerin hassas olduklarına inanmıyorum.Kontak geçirmeme diye bir derdi olmuyor ama kontak verme mesafeleri değişiyor.Yük asansörlerine dengeli yükleme çoğunluk yapılmıyor,buda zamanla patenlerin aşınmasına ve kızaklarda boşluklara neden oluyor bazen kabin beşik gibi sallanıyor.Ben kullandığım sistemlerde her kata yaylı tel swic koyup,zemin kat swicinin 5cm altına aşağı hareket stop emniyet swici,en üst kat swicinin 5cm üzerine komple kumanda voltajını kesecek emniyet swici koyuyorum.Kabine monte edeceğin parçayı kenarlara çarpmayacak şekilde uzun tutarsan swice basmadan geçme ihtimali sıfır olacaktır.ASANSÖR KUMANDASI VE EMNİYET TERTİBATI ÖNEMLİ KONULAR.KESİNLİKLE HATA AFFETMEZ. ALLAH KORUSUN HERHANGİ BİR KAZADA İŞLETMENİZİ SIKINTIYA SOKAR.
 
Sayın Xirst,

İlgili sensörlerde sorun olmaya bilir. Asansörün raylar üzerinde kaymasını sağlayan patenlerde boşluklar oluşmuştur. Bu patenler genellikle plastikten yapılırlar. Zaman içinde kullanmadan dolayı aşınırlar ve aşınmadan dolayı kat sensörlerinden uzaklaşırlar.

Patenlerinde aşınma varmı bunu kontrol etmen gerekir. Boşluk olup olmadığını anlaman için asansörün üstüne çıkarak asansör kabinini ayaklarınla patenlere doğru sallamayı dene salalanıyorsa boşluk olduğu kanıtlanacaktır. Patenlerini değiştirmen gerekir.
 
kardeş senin tüp manyetik şalterlerde problemin olmaya bilir fren makine fren magnetini ve fren balatalarını kontrol et daha sonra kat durdurucu tüpmanyetiklerinin mesafelerini konrol et max 2 cm uzaklık olsun kabin patenlerinde boşluk varsa kimi yerde yakın geçer tüp mıknatıstan kimiyerde uzak geçer budurumda okumaz ve kat hatası yapar tüpleri mıknatıslar aşırı yağlıysa manyetik kontağı tetiklemez
 

Forum istatistikleri

Konular
129,356
Mesajlar
925,714
Kullanıcılar
451,837
Son üye
YAVUZVURAL58

Yeni konular

Geri
Üst