Bakın,amortisörlerin tümünü söküp,(4 veya 5 adet) herbir amortisörün boyuna bakın,herbirini elinizle bastırıp,geri geliyor mu,yoksa belirli bir seviyede mi kalıyor şeklinde mekanik teste tabi tutun.Bir veya iki tanesi boyca geri kalıyor,yan yana konulduklarında diğerlerinden kısa duruyorsa,bu amortisörler arızalıdır,görev yapamaz,sarsıntıyı(Rezonansı,eksenel veya radyal sarsıntıları,yükleri)absorbe edemez,makinanızın ayakları,sıfır terazide,tam dengelenmiş olsa dahi,hep öne doğru gelmeye çalışıp,rahatsızlık verebilir.
Ayrıca,şunu da ifade edeyim;ayni otomobilin, ön ve arka amortisörlerinin,eski ve yeni uyumsuzluğu olmasın diye,çiftler şeklinde yapılan değişimine benzer olarak,makinanızın da,2 veya 3,hatta bir amortisörü bile bozulmuş bulunsa dahi,tümünü,(4+1) komple değiştirilmesini,ilk orijinal çalışma rahatlığıyla kullanmanız gerekçesiyle öneriyorum.Zaten bunlar motor,tambur,beyin gibi çok pahalı parçalar değildir.Üç yıl önce,makinamın(Arçelik full otomatik 2200'ün)amortisörlerini (4 tanesi düşey,1 tanesi de yatay pozisyonlu) 45 tl. gibi cüzi bir bedel verip,kendim değiştirdim.Bir tanesini alma niyetim de yoktu aslında(Çünkü yatay çalışanı çok sağlamdı)ancak,bana takım şeklinde satın alıp değiştirmememin çok yararlı olacağı hatırlatıldı ve ben de,bu tavsiyeye uyarak,5 adet olarak aldığım amortisörleri değiştirip,makinamı ilk orijinal haline çevirmiş bulundum.Şu anda,bu makina yedek olarak hizmetimizdedir.Sizin de ayni yolu izlemenizi temenni ederim.Kolay gelsin.