Alternatör şarj lambası bağlantısı

İlk mesajda traktörde bu göstergenin olmadığını söyledinz. Amaç değişti mi başka mı? Kontak açık kaldığı sürece lamba yansın mı diyorsunuz?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
İlk mesajda traktörde bu göstergenin olmadığını söyledinz. Amaç değişti mi başka mı? Kontak açık kaldığı sürece lamba yansın mı diyorsunuz?
Hayır amacım aynı.
Bağlantı şemasında yazan "şarj göstergesi" yerine "ampermetre" yazması gerekiyor.
Ben bu bağlantı şemasına şarj lambası bağlamak istiyorum.
Sizin dediğiniz gibi lambayı bu şemaya bağlayınca lamba kontak kapalıyken yanıyor. Kontağı açınca sönüyor.
PSX_20200822_233554.jpg
 
Son düzenleme:
Motor çalışınca sönmüyor mu, çalışmasa dahi sırf kontak açık diye mi sönüyor?
 
Motor çalışınca sönmüyor mu, çalışmasa dahi sırf kontak açık diye mi sönüyor?
Kontağı açınca sönüyor. Çalıştırıncada yanmıyor. Ama kontağı kapatınca geri yanıyor.
 
Günümüz araçlarında durum bu, motor çalışınca sönüyor bildiğimiz gibi. Ola ki sürüş esnasında yanarsa bu şarj sisteminde arıza var demektir. Kontak açık ve motor çalışmazken sönüyor demeniz ilginç.
 
Günümüz araçlarında durum bu, motor çalışınca sönüyor bildiğimiz gibi. Ola ki sürüş esnasında yanarsa bu şarj sisteminde arıza var demektir. Kontak açık ve motor çalışmazken sönüyor demeniz ilginç.
Lambayı bu şekilde bağlıyorum.
PSX_20200823_000037.jpg
 

Belki yardımı olur

Başka bir yerden alıntı:

"
Yaptığınız işlem eksik ama doğru.
Alternatör üzerindeki 30 no ile akü+ ucu direk bağlayın.Alternatör gövdesi eksidir.Zaten uyartım sargısının bir ucu da gövdeye şase edilmiştir.Bu yüzden 67 no ile gövde arasında düşük omajlı direnç okunur.

gelelim konjektöre;konjektör gövdesi alternatörün gövdesine montaj olmalı,yani gövdeler kesin temas etmeli.

Çok önemli;akü+ ve 30 no ucundan aldığınız artıucu konjektörün 30 nolu girişine girmeden önce 12V-5Watt bir şarj lambasını seri bağlamalısınız.Bağlamaz direk konjektöre girerseniz konjektörü yakarsınız.Evet sonrası kolay,,,67 no çıkışı alt.ün 67 nolu girişine montaj yapılacak.Kolay gelsin."
 
Belki yardımı olur

Başka bir yerden alıntı:

"
Yaptığınız işlem eksik ama doğru.
Alternatör üzerindeki 30 no ile akü+ ucu direk bağlayın.Alternatör gövdesi eksidir.Zaten uyartım sargısının bir ucu da gövdeye şase edilmiştir.Bu yüzden 67 no ile gövde arasında düşük omajlı direnç okunur.

gelelim konjektöre;konjektör gövdesi alternatörün gövdesine montaj olmalı,yani gövdeler kesin temas etmeli.

Çok önemli;akü+ ve 30 no ucundan aldığınız artıucu konjektörün 30 nolu girişine girmeden önce 12V-5Watt bir şarj lambasını seri bağlamalısınız.Bağlamaz direk konjektöre girerseniz konjektörü yakarsınız.Evet sonrası kolay,,,67 no çıkışı alt.ün 67 nolu girişine montaj yapılacak.Kolay gelsin."
Şimdi denedim yazdıklarınızı. Ama lamba kontağı açınça ve motor çalışıncada yanıyor. Ve aküyü şarj etmiyor. Büyük ihtimal benim konjektör arızalı. Akü kapakları etrafında biraz nem oluyor o yüzden sanırım. Yakında konjektörü değiştirip tekrar deneyeceğim.
 
bende aynı sorunla uğraştım bekli yardımı olur çözüm şu: alternatördeki 30 nolu ucu aküye bağla. 67 altürnatör ucunu konjektör 67 nolu ucuna bağla. Konjektörün 15 nolu girişine kontaktan + bağlantı yap.
Alternatörün lamba çıkışı için olan çıkıştan kabloyu labmanın bir ucuna bağla, lambanın diğer ucunada yine kontaktan + elektrik ver. Buraya kadar herşey güzel ama lamba yanmaz mutlaka. bağlantı doğru. Ama bir işlem daha kalıyor oda alternatörün 67 nolu ucu ile alternatörden çıkan lamba ucu arasına bir köprü bağlantısı yapıyorsun. İşlem tamam bunu yapmazsan devre tamamlanmıyor. Ben çok uğraştım böyle çözdüm. Şimdi kontak açılınca şarj lambası yanıyor, şarj etmeye başlayınca sönüyor.
 
bende aynı sorunla uğraştım bekli yardımı olur çözüm şu: alternatördeki 30 nolu ucu aküye bağla. 67 altürnatör ucunu konjektör 67 nolu ucuna bağla. Konjektörün 15 nolu girişine kontaktan + bağlantı yap.
Alternatörün lamba çıkışı için olan çıkıştan kabloyu labmanın bir ucuna bağla, lambanın diğer ucunada yine kontaktan + elektrik ver. Buraya kadar herşey güzel ama lamba yanmaz mutlaka. bağlantı doğru. Ama bir işlem daha kalıyor oda alternatörün 67 nolu ucu ile alternatörden çıkan lamba ucu arasına bir köprü bağlantısı yapıyorsun. İşlem tamam bunu yapmazsan devre tamamlanmıyor. Ben çok uğraştım böyle çözdüm. Şimdi kontak açılınca şarj lambası yanıyor, şarj etmeye başlayınca sönüyor.Cevabınız için teşekkür ederim.
Sorun şu ki alternatörün üzerinde lamba çıkışı yok. Çıkış yeri iç taraftan kopmuş. Bu yüzden paylaştığım şema üzerine lamba eklemek istiyorum. Lamba çıkışı olsa çok kolaydı ama yok. Alternatörü, traktörden sökmeden yapabilirmiyim diye açtım konuyu ama çözüm bulamadım.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst