Akulu araba (ford ranger) motor degisimi

MiCHeLiN

Üye
Katılım
4 Eyl 2010
Mesajlar
27
Puanları
1
Merhabalar.

4 yasindaki ogluma gecen sen aldigim uzaktan kumandali akulu arabasindan biraz sikayetimiz vardi.



1. Aku fazla dayanmiyor yarim saatlik kullanimda tekrar sarj gerektiriyordu.

2. Hafif yokuslarda zorlaniyor en ufak engelde kaliyordu .



1. Sorunun cuzumu icin 4 ad 12v7ah kuru akuyu paralel olarak baglayip sorunu cozdum. Yaklasik 2.5 saat kesintisiz binebiliyor.



2. Sorunun cozumi kisminda biraz sorun oldu oldu. İlk once uzerinde olan 2ad 45w lik rs550 12v 12000rpm motorlari hurdacidan aldigim bi akulu aractaki 12v 9000 rpm rs550 motorla degistirdim devri dusurup torku arttirmakti amac ama hem yavasladi hemde soruna cozum olmadi .

Daha sonra bi akulu araba tamirrcisine gidip fikir aldim pilsan akulu araclarda kullanilan 2adet 12v 17000rpm motorlar ile degistirdim. Mil kisa geldi ve uzerindeki disliler farkli idi onlari sokup eski motordakileri takarak hallettim diye dusunuyorum . Fakat yeni bir sorunum daha oldu .



Eski 12000rpm motorlari ile zor da olsa yuruyen arac simdi en ifak yukte yerinde kaliyor. Devre karltini inceledim ve uzerinde cin mali ta6586 motor surucusu ve fhp100n08 mosfet (100a80v) zg2020fct shotky diyot ile devre tamamlanmis . Mosfet in gate ayagina bagli 100ohm direnc var .

Sorun su ; pedala bastigimizda motorlar cok gucsuz kalkis yapiyor . Lastikler havada ikrn donuyor ama lastikleri yere koyup pedala bastiginizda ilk once biraz kimildama oluyor sonrasinda ise kademeli olarak dusuyor ve kesiliyor. gate ayaginda 12v var . motorlardada 1v tan 3 v a kadar voltaj olcuyorum daha sonrasinda kademeli olarak duserek voltaj kesiliyor. Eger pedala bastigimiz anda lastikler havada ise 12v deger olcuyorum . arkasindan itersek arabayi eskisinden hizli bir sekilde gidiyor gittigi yerde kaliyor.

Mosfetin datasheet indeki degerler bu is icin yeterli oldugunu soyluyor ama ?
İnternette biraz arastirmamda ayni devre kartinin 4ad 45w motoru surdugunu ogrendim (4 ceker akulu arabalarda tek mosfet ile )
Mosfetin aynisindan alip paralel baglasam (devre katinda baglantisi yeri hazir) cozum olur mu ?
Mosfetin girisindeki 100ohm direncin kalkis voltaji ile bir ilgisi var midir?
Sizin onerebileceginiz cozum onerilerinide bekliyorum .
 

Ekli dosyalar

  • 566E2F07-6877-40C9-8809-D81AA9366E46.png
    566E2F07-6877-40C9-8809-D81AA9366E46.png
    1.6 MB · Görüntüleme: 51
  • AD0DD120-6046-4E8B-9B65-F99BA5A48B8A.jpeg
    AD0DD120-6046-4E8B-9B65-F99BA5A48B8A.jpeg
    6.8 KB · Görüntüleme: 55
  • 429B692D-276C-4652-8424-D1E60B61F120.png
    429B692D-276C-4652-8424-D1E60B61F120.png
    2.5 MB · Görüntüleme: 50
  • 7ADF53F3-97F1-4984-BD06-6D1FE2C0FC4A.png
    7ADF53F3-97F1-4984-BD06-6D1FE2C0FC4A.png
    2.5 MB · Görüntüleme: 47
Oğlunuzun kilosu ve aracın taşıyabileceği Max deger nedir? Araci sıfır mi aldınız akülerin sağlığı nedir yaşları kaç üretim yılı?
 
Son düzenleme:
30 kg tasima kapasitesi var aracin
Akuler daha 1 aylik mart 2019 uretim tarihi
3 gundur sarj etmedim 12.60 v olctum
Oglumda 15 kg
 
Bir fikir yada cevabi olan yok mu arkadaslar . Oglum la beraber bekliyoruz .
 
Aslında bu konu ilgi çekmiştir hep daha fazla katılım bekliyordum, demek ki yaz sebepli millet tatilde olsa gerek.

Araç sıfır mi ilk sahibi misiniz, dislilerde sorun olabilir mi çalışırken farklı düzenli olmayan ses veriyor muydu? Akü değeri olan 12.6v çok iyi değil yarım kapasite diye dusunun, 4 akü var demiştiniz şarjı nasıl yapmaktasınız, paralel - tek tek?

Sizdeki akü vrla diye adlandırılan valf kapakçıklı tip, gerilim yüzde oranı soyledir;
images (6).jpeg
 
By lent tesekkur ediyorum ilginiz icin .

Araci sifir almistim ogluma .

Dislilerdede bi sorun yok . Zaten eski motor uzerindeki dislileri pilsan 17000 rpm motora takmistim . Siyirma yada zorlama gibi bi durum olmuyor.

Sarj cihazim pilsan 12v 2000mA bosta 17.6 v veriyor normalde uzun sarjimda akuden 14.6v olcmuslugumde var 12.6 sarjini unuttugum zamanlarda okudugum deger .

Akuler birbirine paralel aracin sarj soketinden sarj ediyorum . Uzun suruyor ama aksam gece takiyorum sabaha dolmus oluyor . Zorlamadan 2 gun cikartiyoruz .

Kurulumun fotograflarinda ekledim .

Biraz eklenti yaparak farlar stoplar sis farlarini 1.5w power led ile degistirdim aslinda 3 akuluk bir kurulum yapacaktim ama ledler de isin girince 12v7ah bir aku daha eklemeye karar verdim.

Simdi elimde hurdaliktan aldigim eski aracin devresi elime gecti tip41c ve tip42c transistorler ile surulmus . Bunlar uzerinden birsey ypabilirmiyim diye dusunuyorum .

Sorun olan kisim anladigim kadari ile kalkista verdigi 1v-3v arasi gerilim dusuk kaliyor bunu 3v-7v arasi bir gerilime cikarabilirsem cozulecek diye dusunuyorum .
Kalkis gerilimini saglayan devre elemani hangisidir onu bilmiyorum .
4E4BD59E-0957-4EB8-B0DA-7600EA594D27.jpeg

Son cevabi yazdiktan sonra tekrar olcume giristim mosfet ve shotky diyortta cikis gerilimleri 9-10v civarinda ama resimdeki Y baglanyi ile iki motora gidiyor paralel baglanti oldugu icin 3-4 v olcumumun normal oldugunu dusunuyorum
image.jpg


Cikistaki bos ayaklardan motorlara direk ceksem yine ayni 3-4 v gerilimi okurum degil mi ?
 

Ekli dosyalar

  • AC206B65-E765-41B8-8AE9-ECD93F17C2D4.jpeg
    AC206B65-E765-41B8-8AE9-ECD93F17C2D4.jpeg
    279.4 KB · Görüntüleme: 28
  • B8114C36-38E8-43B2-8C2A-DA2B49842020.jpeg
    B8114C36-38E8-43B2-8C2A-DA2B49842020.jpeg
    436.8 KB · Görüntüleme: 34
  • E84DDBCE-6913-4ED5-8C54-2A5BA5B2B597.jpeg
    E84DDBCE-6913-4ED5-8C54-2A5BA5B2B597.jpeg
    640.3 KB · Görüntüleme: 30
Son düzenleme:
Aküleri karttan söküp soketinden, sonra da karta takıp motorları devreden çıkarıp gaz verip motor sokwtlerinden ölçüm alın.
 
Kart sokup akiden gelen soketten olculen deger . 13.10 v


Kati takip motorlara giden soketten olculen deger 13.04v
image.jpg




Soketi motorlara bagladigim zaman pedala basinca

image.jpg


Maximum 4.1 volt gördum

Baglantilar ve aku uzerindeki konnektorlerde kopma yada incelme gibi bir soruna hepsini kontrol ettim bir sorun gozukmuyor .
 
Durum vahim, yalnız şunu da netlestirelim gaza basınca sadece motor devrede değil mi aksesuar LED filan kapalıydı di mi onların düğmesi ayrı yani.

Benzer test ölçümünü kartsız yapın bir de motorları aküye direk bağlayın. Sonuç aynıysa akü grubunu cozun tek tek test yapın içlerinden birinin akım tutması - kapasitesi kötü sanıyorum. Tespit sonrası çürük kendini belli edecektir ona göre iade için aldihiniz kişiye basvurursunuz.
 
Aynen soylediginiz gibi sadece motorlar devrede ledler kapali sekilde test ediyorum .

Akuleri direk motora baglayamiyorum karta giris yapmam lazim ama akuleri karta teker teker baglayabiliyorum . Oyle olcum alip buraya yazarim .

Cinden fhp100n08 mosfet soyleyecegim paralel baglamak icin . Ne olur ne olmaz . Mosfetten kaynakli ise cozum icin elimde yedek parcabulunur .yada ona muadil bir mosfeti nasil bilabilirim ?

Aklima demeraj akimi da geldi ama 100a bi mosfetin kaldiramayacagi bir yuk degil .

En son care yine cin den 30000rpm rs570 motor sanziman + devre karti cozumu yaklasik $70 .
 

Forum istatistikleri

Konular
127,958
Mesajlar
913,911
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst