Akü iç direnci nasıl ölçülür?

tan er

Üye
Katılım
28 Şub 2018
Mesajlar
207
Puanları
1
Merhaba
Multimetre ile araç aküsünün iç direncini en basit şekilde nasıl ölçebilirim.
Yardımlarınızı rica ederim.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Teşekkür ederim. Bunu seyrettim. Bu videoda neden 120 ohm 1.2W direnç kullandığını anlamadım. bunun yerine ne olabilir? Ayrıca bu teste başlamadan önce akü şarjı tam değildi. Bunun ne gibi artı eksisi olur?

Paskomya Usta ölçmek için ne gibi ekipman yada komponent gerekir?
üstadım merakımı mazur gör kusurum bakama biz yılda 1000 tane akü değiştiroz belkide 3-4 akü firmasıyla mahkemeliğiz biz bile ölçemiyoruz sen nasıl ölçeceksin ? ölçüp napacaksın ? bunun için çok ileri düzey labratuar lazım sana . sakın youtubede seyrettiklerine inanma öle bir şey değil . akünün iç direnci imalatçının yayınladığı ne ise odur . bu akünüm şarj durumuna göre ömrüne göre değişklik gösterebilir . sen akünün kısa devre akımını öğrenmek istiyorsan bu kullanılabilir aksi halde sana hiç bir şekilde faydası olacağı kanatinde değilim. ha bize faydalı oluyor onun çok özel cihazları var ayrıca aküleride göz göz ölçmen lazım açıp ölçemeyeceğine göre sağlıklı bir sonuca varamazsın .. butun bu testler yaklaşık hesap üzerine yapılır yoksa onun formulu basittir çok basit ama bilimsel olarak tam testsel sağlaması yapılmamıştır .
Ri=(U2-U1)/(I2-I1) bu sana akünün iç direncini verir ama sen kısa devre testi yaparsan akü elinde kalabilir
ama yapmak istiyorsan sağlam bir ampermetre bul sağlam birde voltmetre üzerine ciddi akım geçecete bir direnç akım oluşturmak için . pik değerleri okuyabilsin max min pikleri yakalasın bu formule göre hesaplarsın .
ama tekrar ediyorum üzerine basıyorum pratikte bu mümkün değildir kabul gören bir yöntemi yoktur matematik olarak hiç ıspatlanmamıştır . şarta koşula göre değişir ölçtüğünüzü sanırsınız ama bir geçerliliği yoktur
ben fabrika servis müdürü iken ism vermeyeyim ayıp olmasın A firmasından akü aldık ve bunları çift marş motorlu jeneratörlere koyduk milli savunma bakanlığının askeri bir birimine sattık .. sorun şuki bizimkile kurşun asit bildiğin akü yani. bunlar derin deşarja dayanıklı aküler değil. akü yarı ömrüne geldiğinde çoğu bildiğin patladı bomba gibi . onlar bizi biz akü firmasını mahkemeye verdik oda karışık olay . jandarmanın muhatabı biz olduğumuz için haliyle aku firmasını direkt veemiyor bölede salak bir prosedür var yani senin arabanın aküsünü sen değiştirmemişsen faturası sende değilse sen mahkemeye veremiyorsun nese uzatmıyım bilir kişiler şunlar bunlar mühendisler en sonunda akünün bağımsız labratuarda kısa devre testinin yapılmasına karar verildi onuda yapacak yerde yok türkiyede . zaten düzgün bir tane elektrik fabrikası var şalter malter üretiyor orada piyasadan rasgele aynı model akuden alıp kısa devre testine tabi tutuk birisi 4 dakika dayandı birisi 5 dakika sonra sorunun akülerde olmadığını anladık akülerde değildi sıkıntı .
 
Kullandığı direnç 1,2W değil 10W. Neden 120 ohm kullanmış? Muhtemelen elinde o varmış onu kullanmış. Sizin elinizde farklı değerde bir direnç varsa onu kullanın ama aşağıdaki formülü kullanarak direncin gücünüde hesaplamanız lazım.

Normalde 12V aküye bağlı 120 ohm luk direnç ten geçmesi beklenen akım I=V/R=12/120= 0,1A dir.
Üzerinden bu akımı geçirecek direncin gücü ise P=I².R
P= 0,1²*120=1,2 W olarak hesaplanır. Yani siz bu testi gerçekleştirmek için 120 ohm direnç kullanıyorsanız direncin güç değeri en az 1,2 W olmalı.

Piyasada 1,2W şeklinde direnç yoktur 1W, 2W, 5W, 11W vs. şeklinde satılıyorlar. Büyük güçlü kullanmakta fayda var. Direncin gücü nekadar büyük olursa test sırasında o kadar az ısınır.

VRLA akü deşarj oldukça iç direnci artar tam şarjlı olmayan aküyle test yaparsanız test yanıltıcı olur. Tam şarjlı akü voltajı 12,7 V kabul ediliyor. Videodaki aküde aşağı yukarı tam şarjlı durumda ancak yaptığı hesap yanlış. V2 voltajı 12,46 iken hesaplamada 12,36 diye kullanmış ve iç direnci 2,91 ohm bulmuş. Doğru değerlerle hesaplasaydı 1,92 ohm bulacaktı.

Elindeki akünün datasheetinde yazan iç direnci 0,18 ohm çıkan sonuca göre elindeki akü ölmüş.


 
Son düzenleme:
Aliexpress te akü test cihazi diye aratirsan bircok marka ve model cihaz var.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,727
Kullanıcılar
449,964
Son üye
lelaxi

Yeni konular

Geri
Üst