Akü şarj tutmuyor

Ali tosun

Üye
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
52
Puanları
1
Yaş
19
Merhaba arkadaşlar elimde yuasa marka 12v 6a eski bir akü var ve şarj tutmuyor ve bende içindeki asiti değiştirmek istiyorum ama daha önce böyle bir şey yapmadığım için pek tecrübem yok ilk önce asidi nereye boşaltacağım ve nereye atacağım daha sonra içine ne tür bi asit koyacağım bunu öğrenmek istiyorum bir tanıdığım bana normal çeşme suyunu kaynatıp soğuttuktan sonra akünün içine koyup daha sonra akünün içine cep sodası koymamı söyledi bu da aynı işi görüyormuş bu doğrumu bi de akünün içine asiti koyduktan sonra akünün kapağını kapatıp'ta mı? şarj edeceğim yoksa kapatmadan mı? Birde elimde 12v 2a trafo var voltajı 15 volta kadar çıkıyor bu trafo ile kaç saat kaç voltta şarj etmem gerekiyor.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
İçine plakaları örtecek kadar saf su koyun trafoyu köprü diyot ile doğrultup aküyü 1 gün şarzda bırakın. akünün gerilimini ve ısınmasını takip edin. Şarz akımını kontrol edin değerleri paylaşın yorum yapalım. Ters giden gelişmelerde şarzdan ayırın yorum isteyin. Şarz olurken kapakları açık olsun hücreleri gözleyin. Gaz çıkışı ve şarz akımı yükselmesi olursa belki kurtarılabilir. Kutupları yanlış bağlamayın.
 
12 volt 6 amper bu aküyü görebilir miyiz? Mümkünse yazılarının olduğu taraftan bir resim bizi bilgilendirecektir.

Bilgi aldıktan sonra yorumlayalım.
 
Akü bu kapaklarını açtığımda içinde asit göremedim belki azalmıştır bundan şarj tutmuyor olabilir mi?
20200330_092828.jpg
20200330_092842.jpg
 
"do not open" yazan kapağı maket bıçağı gibi bir şeyle aç, üzerinde plastik kapaklar olan gözlerden kapakları çıkar. saf suyu bir enjektör yardımı ile doldur ve bir gün kadar beklet ki plakalar yumuşayıp suyu emsin, ertesi gün suyu tekrar kontrol et eğer azalma varsa takviye et ve şarj et kapaklar açık olsun ve havadar bir yer olsun bir gün şarj ettikten sonra voltajı kontrol et, 12 volt halojen bir lamba ile amper testi yapabilirsin, eğer ayağa kalktıysa kullanabilirsin. ben umutlu değilim. dene ve olamıyacağını randıman alamıyacağını öğren. bir süre sağlam taklidi yapacaktır buna çok fazla sevinme çünkü akün döngüsünü tamamlamış artık geri dönüşüme gitmesi gerekiyor. kolay gelsin
 
Bu aku tipi SLA aku kuru aku diye gecer. Zaten oraya DO NOT OPEN yazmislar. Yani acmayin. Bu aku tipinde elektrolit bir kagita emdirilmis sekildedir. Su seklinde goremezsiniz.

Bazi sitelerde yada video kanallarinda su ekleyip akuyu canlandiran oldugu soyleniyor. Canlansa bile ne kadar verimli olur bilmiyorum.

Ici kurumus ise o akuden hayir gelmez.
 
@serkan_48, haklısın kardeşim, ben de biliyorum ama arkadaşa olmaz desek te başka bir yolu yok mu diye soracak. yapsın ve olmadığını görsün diye tarif ettim. kuru aküler adam, olmaz. ölmüş aküler dirilmez
Allah ne muradın varsa varsin üstadım . Çok güldüm . tam türklerin yapacağı bir şey :)
arkadaş acemi bilmiyor aküyü, ben de bir zamanlar acemiydim. bilale anlatır gibi anlattım
 
Merhaba. Bu akü çok uzun süre şarjsız kaldıysa plakalarında mutlaka iç sulfatlanma olmuştur, normal şarj akımı (15 volt, 2 amper gibi) uygulansa bile bu akımı hiç geçirmeyebilir. Sealed tiplerde asitli su plakalara ve separatörlere emdirilmiştir, sulu kurşunlu-asit akülerdeki gibi su seviyesini göremezsiniz zaten..

Saf su konulmadan önce aküye 30- 36 volt 1 A güç kaynağı ile bir şoklama yapılmalı. Çok uzun olmayan, kısa süreli (uzun süreli olursa 30-36 volt veren akü şarj cihazı trafosu redresörden (köprü diyottan önce) yanabilir!) bu şoklamada kutup başlarında sfır veya sıfıra yakın düşük voltajı 12’ye doğru yükselirse sulfat kırılıp akım geçtiği ve sülfirik asit oluşmaya başladığı anlaşılır. Bu akünün canlanma işaretidir.

30-36 volt 1A DC uygulandığı halde bu şoklu şarjdan sonra voltajda yine değişme yoksa işte o zaman “açmayın!” denilen kapağı kaldırıp küçük kolonya hunisi veya iğne enjektörle plakaları ıslatacak kadar çok aşırı dordurmadan saf su ilave edin. Yine kutup başlarında avometreyle ölçümde değişiklik olmazsa iğne enjektörle asitli su ilavesini her 6 göze yapın. Bu durumda 30-36 voltluk şoklama akımında kutup başlarında artan bir değişme varsa akü plakalarındaki sulftatlar az da olsa giderilip şarj almaya geçiyor demektir.

Şarj alıp normal duruma dönen kurşun-asitli (sulu/jel) 6 amper, 12 volt akü 0.6 amper şarj akımıyla bundan sonrasında şarj edlmelidir. Bu kritik şarjı alıncaya kadar aküye uygulalan amper değeri daha büyük olabilir, ancak şarj akımının voltu fazla (30-36 volt) olmalıdır ki iç sulfatlanma kolayca kırılsın ve sülfirik asit plakarın yanında kolay oluşsun. Eser miktarda oluşsa bile geçen akımla artan asit yüzdesiyle akü sıfırdan başlayıp şarj akımını almaya başlayabilir, bu içindeki plakaların sulfatlanma derecesine göredir.

Çift valfli (sealed) akülerde asıl akü kapakları kapalı bile olsa yan gaz çıkış valflerinden gaz çıkışı iç basıncı dengelemek için yine olur, ama kapalı veya tıkanık oldukları varsayılıp akünün içinde gaz sıkışmaması için bu üst kapaklar şarjda mutlaka açık bırakılmalıdır. Sülfirik asit veya asitli su dışında soda, vb. yabancı maddeler aküye kesinlikle konmamalı. Şar süresi; şarj akımı akü amper-saatinin 1/10’u olarak alındığında yaklaşık 10 saattir. 6 amper-h için 0.6 amperle 10 saat gibi. Kolay gelsin..
 
Size desülfatör lazım. Linkteki videoları izleyin sorununuz çözülecektir. Ben öyle çözdüm.
Buda benim yaptığım cihaz motorsiklet aküsü için ayrıca araba aküsü için yaptığım cihazda var.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,873
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst