60Ah aküyü adaptöre bağlayabilir miyim?

juniorx

Üye
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
53
Puanları
1
Yaş
39
merhaba. otomobili bir süre kullanmadım, galiba şarjı eksilmiş. akü 60Ah. elimde 12 volt 1 amper adaptör var. bunu kaç saatliğine bağlamalıyım. günde 5 er saatten 3 veya dört gün bağlasam, ya da tek seferde daha uzun süre, şarj eder mi. yoksa ömrünü azaltır mı. voltajın 12 volt olması zarar verir mi. illa 1,5 katı mı voltaj gerekli. bunun açıklaması nedir. bir de adaptörlerin gerçek dc vermemesi(bildiğimiz siyah kutu prc adaptör) sebebiyle yine aküye zarar verir mi. ama zaten araçlardaki alternatörler ac verip dc ye çevrilmiyor mu. yoksa bu dc sinyalinin çok mu temiz olması gerekiyor. o zaman da bilgisayar güç kaynağı bağlasam olmaz mı. onun sinyali oldukça temiz olmalı. üstelik 12 volt ile 5 voltu birleştirip 17 volt da verilebilir sanırım, denemedim ama farklı çıkışları var herhalde, birleştirilebilir galiba. güç kaynağı 300wattlık hatta 250watt net de olabilir, 17 volt çekersem ortalama 250/17 amper mi verir. bu fazla gelir mi. bunun gibi sorular var aklımda. yardımcı olabilirseniz sevinirim. teşekkür ederim. bir de bu mutlu akülerin üzerinde yeni bir gösterge var. yeşil yanınca tam şarjlı, siyah olunca şarj eksik göstergesi. şimdi yeşil gitmiş siyah olmuş yani şarj istiyor ama tam olarak rahatlıkla marş basıyor. bu durumdaki akünün yani marş basabilecek kadar şarjı eksilmiş akünün ömrü kış şartları da düşünülünce 3 hafta bu şekilde bekleyince ömründen çok veya hiç kaybeder mi.

diğer 2 yöntem daha var. 18 volt 0.5 amperlik şarjlı matkap adaptörü. diğeri de kesintisiz güç kaynağına akülerini çıkarıp bağlamak. akülerin tam dc ile şarj edilmediği gerçek mi, şimdi bunu duydum..
 
Son düzenleme:
çok küçük akımlarla şarj aküye zarar verebilir
 
merhaba. otomobili bir süre kullanmadım, galiba şarjı eksilmiş. akü 60Ah. elimde 12 volt 1 amper adaptör var. bunu kaç saatliğine bağlamalıyım. günde 5 er saatten 3 veya dört gün bağlasam, ya da tek seferde daha uzun süre, şarj eder mi. yoksa ömrünü azaltır mı. voltajın 12 volt olması zarar verir mi. illa 1,5 katı mı voltaj gerekli. bunun açıklaması nedir. bir de adaptörlerin gerçek dc vermemesi(bildiğimiz siyah kutu prc adaptör) sebebiyle yine aküye zarar verir mi. ama zaten araçlardaki alternatörler ac verip dc ye çevrilmiyor mu. yoksa bu dc sinyalinin çok mu temiz olması gerekiyor. o zaman da bilgisayar güç kaynağı bağlasam olmaz mı. onun sinyali oldukça temiz olmalı. üstelik 12 volt ile 5 voltu birleştirip 17 volt da verilebilir sanırım, denemedim ama farklı çıkışları var herhalde, birleştirilebilir galiba. güç kaynağı 300wattlık hatta 250watt net de olabilir, 17 volt çekersem ortalama 250/17 amper mi verir. bu fazla gelir mi. bunun gibi sorular var aklımda. yardımcı olabilirseniz sevinirim. teşekkür ederim. bir de bu mutlu akülerin üzerinde yeni bir gösterge var. yeşil yanınca tam şarjlı, siyah olunca şarj eksik göstergesi. şimdi yeşil gitmiş siyah olmuş yani şarj istiyor ama tam olarak rahatlıkla marş basıyor. bu durumdaki akünün yani marş basabilecek kadar şarjı eksilmiş akünün ömrü kış şartları da düşünülünce 3 hafta bu şekilde bekleyince ömründen çok veya hiç kaybeder mi.

diğer 2 yöntem daha var. 18 volt 0.5 amperlik şarjlı matkap adaptörü. diğeri de kesintisiz güç kaynağına akülerini çıkarıp bağlamak. akülerin tam dc ile şarj edilmediği gerçek mi, şimdi bunu duydum..

Sn.Arkadaşım zaten marşın Arabayı çalıştırdığını söylüyorsun hiç uğraşma Araba ile biraz gezinti yap Akü dolsun.
 
Hocam elindeki adaptörü yakmak istiyorsan buyur dene yok şarj edecem diyorsan bi yarımsaat gezintiye çık arabanla akün eski halini alır
okadar küçük adaptör sıfıra %10 belki etki yapar ama adaptör kesin yanar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,844
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst