37 kw fan motoru tipi seçimi (yardım)

canuli

Üye
Katılım
15 Mar 2007
Mesajlar
79
Puanları
1
Yaş
39
Konum
Rize
merhaba arkadaşlar. sizlere danışmak istediğim birkonu var.
çay fabrikasının kömürlü stim kazanının baca fan motoru yandı. motor 37 kw s1 sınıfı.
motoru sardırdık busefer 1 hafta dayanamadı. motora yıldız-üçgen yol veriyorum.
busıralar fabrika tam kapasite çalışmadığı için motor çok sık devreye girip çıkıyor.
motoru değişmeyi düşünüyoruz ama hangi sınıf olacağına karar veremedim. s4 tipi motor düşünüyorum fakat fabrika tam çalıştığı zaman bu fan nerdeyse hiç durmuyor. s4 tipi motor sürekli çalışmaya dayanırmı. sizce hangi tipi seçmeliyim. ilginiz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
hangi tip motor alırsan al bir tanede sürücü al motor için
 
37kw motor ile sürekli çalışmada sorun yaşıyorsanız motorunuzun yaptığı iş ona fazla geliyor demektir.Yeni bir motor alacaksanız sürekli kullanım için 40kwlık Eff-1 sınıfı bir motor işinizi daha rahat görecektir diye düşünüyorum...Daha az akım çeker daha az ısınma yapar ve uzun süre çalışabilir.Ekstra bir soğutma sistemide ilave ederseniz (fan motoru) hiç sorun kalmaz....
 
37 KW ,S1 sınıfı motor,saatte 15 defa devreye girip/çıkabilir.Start sayınız bundan fazla ise,soft startla yolvermeniz daha uygun olur.Bir önemli nokta ise,fan karakteristikli sistemlerde direkt start kullanılması gerekliliğidir.Termik ,demerajda sorun yaratır ise,by-paslı start yapabiliriniz.
 
arkadaşlar motorun sürekli çalışmasında sorun yok. motor sürekli çalışırken ısınmıyor bile. yanlız fabrika yarım kapasitedeyken motor 2 dakika çalışıp 5 dakika duruyor. demeraj akımı çok yüksek. devrede soft starter var ama genede kalkışta yüksek akım çekiyor. soft starter ayarlarını nekadar değiştirdiysemde bir türlü yüksek akım çekmesini engelleyemedim. motora direk yolvermem mümkün deyil çünkü direk yolvermede kayışları yakıyor. motorumuz yeni takıldığı zaman yaklaşık 3 yıl boyunca sorunsuz çalıştı sonra yandı, ne olduysa motoru sardırdıktan sonra oldu. kazanın devreye girip çıkma aralığını birazcık uzattım, sanki şimdi daha az ısınıyor gibi. bu arada soft starter altistart 22 d88Q 45kw. motor yaklaşık 15 saniyede %35 ten başlayıp %100 e ulaşıyor. bu zamanı daha uzun tutunca motor daha fazla ısınıyor. soft starter için tavsiye edebileceğiniz bi ayar varmı. bu arada ilginiz için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
 
Soft starter yerine ,sürücü ( pahalı olacak ama başka çare yok ) kullanmanız gerekecek.
 
geçen yıl 90 kw lık bir komprasör motoru sarımı yaptım , motoru yerine taktık hava basıncı yükseldiği ve olması gereken barı tammladığı zaman motor hiç stop etmeden sadece basınç otomatiği devreden çıkıyor motor çalışmaya devam ediyrdu ,basınç düştüğü zaman tekrr otomatik olarak tanka hava gidiyrdu motor dur / kalk işlemi olmadan sorunsuz bir şekilde çalışıyor. sizin makinaya da böyle bi sistem yapılabilirmi acaba.
 
aslında motoru hiç durdurmadan çalıştırmakta mümkün olur ama fan giriş bogazına başka bir motorla kontrol edilecek bir klepe yapmak gerekecek, motorun devreye giriş çıkış süresini biraz uzattım (kazan 6.5 bar basınca ulaşınca devreden çıkıyor 5.3 bar basınca düşünce tekrar devreye giriyor, motor 5 dakika çalışıp yaklaşık 20 dakika duruyor.) bugün yaptığım gözlemde motorun daha az ısındığını gördüm. şimdide motora soğutma sistemi yapmayı düşünüyorum. inşallah tekrar yanmaz. oda olmazsa mecburen motora sürücü takacaz Fahri beyin dediği gibi. emeğinize sağlık arkadaşlar çok teşekkür ederim.
 
motoru durdurup kaldırmak yerine invertör bağlayıp istim yükseldikçe devir düşür ıstim azaldıkça devir ver bunuda analog çıkışlı ısı kontrol cihazlarıyla yapabilirsin yada daha uygun olması için yaklaşım sensörü al prostatın içersine monte et istim arttıkça sensöre yaklaşıp motoru yavaşlatsın
 
merhaba arkadaşlar bir fabrika için 37kw bir fan motorunu devreye almam gerekiyor.
yol verme şeklini yaptığım görüşmelerde direk üçgen olarak kaldıralacağı söylendi.
daha öncede 11 kw için ben olmaz demiştim ancak direk kalkış yapmıştı..
sizce soft yada sürücü olmadan direk üçgen 37 kw kalkış yapabilirmi yaparsada bir sorun çıkarmı ???
 

Forum istatistikleri

Konular
128,272
Mesajlar
916,368
Kullanıcılar
450,098
Son üye
akaremir31

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst