3 fazlı yıldız üçgen çalışan motora kondansatör takmak

Katılım
24 Haz 2006
Mesajlar
83
Puanları
1
Yaş
39
Konum
Bursa
Merhaba arkadaşlar yabancı bir forumda 90 kw motorun hat kontaktörünün altına asenkron motorun 3 kablosu ile birlikte kondansatör takarak 20 a daha az akım çekmesini sağladığını gösteren bir paylaşım görmüştüm bunun motora bir zararı olurmu?
Aklımda kalan motor 90kw kondansatör ler ise 150kvar gibi
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Merhaba arkadaşlar yabancı bir forumda 90 kw motorun hat kontaktörünün altına asenkron motorun 3 kablosu ile birlikte kondansatör takarak 20 a daha az akım çekmesini sağladığını gösteren bir paylaşım görmüştüm bunun motora bir zararı olurmu?
Artık pek uygulanmayan münferit kompanzasyon sistemi . Zarar ziyan diye bir olay yok .
 
Termik ayarına dikkat edilmezse ! sakın -
calı durum yaratır.Ayrı bir kontaktör ile
devreye alınması ve ayrı koruma devresi
yapılması gerekir.Buna,münferit kompan-
zayon deniyor .Kondansatör değeri,şişiril-
miş gibi görünüyor.Az sayıda çalışan
motorlu tesislerde,ölçüm yapılarak doğ-
ru uygulama yapılması halinde,geçerli
ve faydalı uygulamadır.Belediyelere ait
su pompalarında,genelde bu uygulama
yapılıyor.Ancak,kesinlikle,ayrı kontaktör
üzerinden yapılıp,motorun ana devresi
problemlerden ! korunmalıdır.
 

Ekli dosyalar

  • AYRI KONTAKTÖRLÜ.jpg
    AYRI KONTAKTÖRLÜ.jpg
    138.7 KB · Görüntüleme: 28
  • MOTOR KLEMENSİNE BAĞLI.jpg
    MOTOR KLEMENSİNE BAĞLI.jpg
    136.7 KB · Görüntüleme: 27
  • Y -∆ KONDANSATÖR BAĞLAMA.jpg
    Y -∆ KONDANSATÖR BAĞLAMA.jpg
    97.2 KB · Görüntüleme: 26
Son düzenleme:
Bu uygulamada motor nominal akımının altında akım çekiyordu bu mümkünmüdür?sizce
Teşekkürler
Bu hususta zamanında çok tantanalar oldu forumda . Kondansatörün yarattığı etki ile endüktif güç sistemin neresinde bastırılır diye . Millet kanlı bıçaklı oldu . Kavganın iki tarafı da şu an forumda değil malesef. Ama net durum şu ki yapılan kompanzasyon sistemleri ile sistemden cok fazla endüktif güç çekilmesinin önüne geçilip trafoların aktif güç kullanım kapasitesinin arttırıldığı aşikar. Bu noktada her endüktif yük tüketicisi için ki buna motor da dahil artık sistemden daha az endüktif enerji çekildiği aşikar.
 
Merhaba arkadaşlar yabancı bir forumda 90 kw motorun hat kontaktörünün altına asenkron motorun 3 kablosu ile birlikte kondansatör takarak 20 a daha az akım çekmesini sağladığını gösteren bir paylaşım görmüştüm bunun motora bir zararı olurmu?
Aklımda kalan motor 90kw kondansatör ler ise 150kvar gibi

Amaç tasarruf etmek ise tasarruf edemezsiniz. Aktif güç değişmez motorda akım reaktif ve aktif akım olarak ikiye ayrılır. Siz kondansatör bağladığınızda reaktif akımı düşürmüş olursunuz buda arkadaşlarında belirttiği gibi kompanzasyon yapmaktır.
 
Sabah sabah aklıma geldi. Bir ara flüoresan lambaya ampermetre ve kondansatör bağlayıp çekilen akımın düştüğünü gösterip bu işten keriz silkeleyen uyanıklar vardı. Halbuki düşen akim bedel ödenmeyen balast reaktif akımı.
 
Sabah sabah aklıma geldi. Bir ara flüoresan lambaya ampermetre ve kondansatör bağlayıp çekilen akımın düştüğünü gösterip bu işten keriz silkeleyen uyanıklar vardı. Halbuki düşen akim bedel ödenmeyen balast reaktif akımı.


Tasarruf cihazı ;)Silkeleme,365 gün 24 saat bütün hızıyla devam ediyor bittabi.:oops:
 
Son düzenleme:
Bu hususta bir hatıra daha anlatayım . Pompa motoru lafını duyunca aklima geldi. Iş yerimizdeki yıkama tesisine uzak mesafeden su basan bir pompa tesisimiz var . Bunun kompanzasyon sistemi habire arıza yapardı. Şu c/k ayarlı evvel zaman rolelerinden. Mühendisliğimin ilk zamanları. Bir usta ile birlikte yine bu tesise arızaya gittik. Kompanzasyon sistemi bir nedenle devre dışı kalmış. Şu an ne olduğu aklımda değil. Usta hemen sistemi çalıştırıp tak tak tak bütün grupları manüel devreye aldı. Ne yapıyorsun ustam dedim . Sistemi bir şoklayalim kendine gelsin dedi . Şimdi bize çok komik geliyor ama bu alaylı ustalarca yıllarca çalıştı kamu sektörü.
 
Son düzenleme:
Amaç tasarruf etmek ise tasarruf edemezsiniz. Aktif güç değişmez motorda akım reaktif ve aktif akım olarak ikiye ayrılır. Siz kondansatör bağladığınızda reaktif akımı düşürmüş olursunuz buda arkadaşlarında belirttiği gibi kompanzasyon yapmaktır.
Cevabınız için teşekkür ederim amaç tasarruf etmenin dışında motorun tam yükte 7/24 çalışması kaynaklı daha az ısınması yada farklı faydası olurmu?
Teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,161
Mesajlar
915,573
Kullanıcılar
449,920
Son üye
Bafrali1655

Yeni konular

Geri
Üst