2li Hub Motorla Araç Yapımında Akü-Kontroler Karmaşası

fenci_

Üye
Katılım
14 Mar 2018
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
34
Öncelikle forumda ve internette çok araştırdım ama bu konu hakkında bilgi bulamadım. Gözümden kaçmışsa affola. Elektrik ve elektronik alanında iyi olduğum söylenemez. Lakin köydeki meraklı çocuklarla bir öğretmen olarak naçizane basit bir araç yapmaya karar verdik. Yalnız bir noktada tıkandık. Sizden yardım istiyorum.

Benim elimde şu anda:
-2 adet 36v 500watt hub motor ve kiti
-2 adet kontroler (pld beyin)
ve henüz almadığım ama almayı düşündüğüm
-3 adet 12v 14ah akü var.

Merak ettiğim konu:
1. Bir adet hub motoru 36v 14ah akü hareket etmesi için yeterli iken iki adet hub motor için aynı aküden hareket etmesi için yeterince güç alınabilir mi? (Aracın 50-60kmh gibi değerlere çıkması gerekmiyor.)
2. Bu iki hub motor devreye seri mi paralel mi bağlanmalı?
3. Elimde bulunan iki adet kontroler (pld beyin) nasıl kullanılabilir? İki hub motorun kontrolü için teki yeterli midir?

Şimdiden yardımlarınız ve yorumlarınız için teşekkür ederim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Motorları seri bağlarsanız voltajı 72 volta yükseltmeniz gerekir.O yüzden paralel bağlayarak kullanabilirsiniz.Fakat bu seferde akım ihtiyacı yükselecek tam yükte 2 motor 27 amper çekmeye başlayacak.Akünüz yarım saatten kısa sürede biter(tabi tam gaz giderseniz).Elinizdeki beyinin iki motor için yeterli olup olmadığını bilmek için watt değerine bakmanız gerekir.
 
Son düzenleme:
Motorları seri bağlarsanız voltajı 72 volta yükseltmeniz gerekir.O yüzden paralel bağlayarak kullanabilirsiniz.Fakat bu seferde akım ihtiyacı yükselecek tam yükte 2 motor 27 amper çekmeye başlayacak.Akünüz yarım saatten kısa sürede biter(tabi tam gaz giderseniz).Elinizdeki beyinin iki motor için yeterli olup olmadığını bilmek için watt değerine bakmanız gerekir.
Öncelikle cevapladığınız için çok teşekkür ederim. Elimdeki beyin için değerleri resime ekledim. 5kw olarak gözüküyor ama öyledir umarım. Ozaman sorun olmayacaktır heralde değil mi
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20180317-232300.png
    Screenshot_20180317-232300.png
    1,019.6 KB · Görüntüleme: 19
Son düzenleme:
Etiketinde 50kw gibi çok uçuk bir değer yazılmış siz bunu kit halinde aldığınız için size her motor için 500W bir beyin gönderilmesi gerekiyor.Bu beyin iki motoru ucu ucuna kurtarıyor gibi görünsede tam yüke bindiğinde yanması mümkün.Siz her motor için bir beyin bağlayın gaz kolu için olan kabloları birleştirerek 2 motoru tek koldan kontrol edebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Etiketinde 50kw gibi çok uçuk bir değer yazılmış siz bunu kit halinde aldığınız için size her motor için 500W bir beyin gönderilmesi gerekiyor.Bu beyin iki motoru ucu ucuna kurtarıyor gibi görünsede tam yüke bindiğinde yanması mümkün.Siz her motor için bir beyin bağlayın gaz kolu için olan kabloları birleştirerek 2 motoru tek koldan kontrol edebilirsiniz.
Evet 50kw miş şimdi farkettim öyle olması biraz zor :) @Semiyun peki sence toplamda kaç amperlik bir akü işimi görecektir. Motor performansının çok iyi olmasından ziyade okul projesi olduğu için ideal hızlar 20-30kmh yeterli olacaktır. (500w tek hub motoru normal bisiklette 60kmh kadar çıkabiliyor).
 
Akü kapasitesi sizin ne kadar süre aracı kullanmak istediğinize bağlı olarak değişir.Hız içinse birşey demem doğru olmaz çünkü ağırlık motorun tekere güç aktarımını nasıl yapacaksınız teker çapı gibi bilgileri bilmeden bişey demek zor.Benim tavsiyem yüksek dişli oranıyla son hızı düşürüp torku attırmanız yönünde olacaktır.Zaten fazla hız için istemiyorsunuz akü kapasitenizde sınırlı olduğu için bence mantıklı olanı budur.
 
Ben teşekkür ederim merakla bekliyoruz.
 
Merhabalar,

1- Motoru seri yada paralel bağlayamazsınız.
2- Bir sürücüden 2 adet HUB motor kontrolü sağlayamazsınız. ( Hall efect sensörlerinin pozisyonları 2 motorda da aynı olamayacağı için.)
3- Her bir motor için, ayrı sürücü kullanmalısınız.Ancak Semiyum'un dediği gibi gaz potunu ortak kullanarak tek pedeldan alacağınız referans ile 2 sürücüyü de kontrol edebilirsiniz.

Kolay Gelsin.
 
Hub motor olduğuna göre her tekerlekte bir motor olacaktır. Bu durumda diferansiyeli taklit edecek bir sistem daha kurmalısınız.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,864
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst