24 Volt Motor ile Elektrikli Motosiklet Yapımı

Buyak

Üye
Katılım
2 Şub 2019
Mesajlar
12
Puanları
1
Yaş
23
Arkadaşlar Aklımda elektrikli motosiklet yapma fikri var.
24 volt motor ile bu yapılabilir mi?
Ayrıca ne kadar bir eğimi çıkabilir.
Şimdiden teşekkürler...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Ve yazmayı unutmuşum.
Kaç amper lik akım gereklidir?
 
10 amper 24 volt motor ile 240 watt güç elde edersin. Piyasada 250 watt elektrikli scooter lar var. 45 km max hızı var. Yaklaşık 20 derece eğimi çıkabiliyor.
 
Merak ettiğim konu sizce 12volt 10 amper 4 aküyü seri bağlayıp 48 v elde etmekmi daha mantıklı. Yoksa 12volt 40amperlik bir akü grubuna inverter bağlayıp 60volta yükseltip motoru sürmekmi.
 
Motorunuzun voltajı önemli. Eğer motorunuz 60 voltsa 5 tane eş amperli aküyü seri bağlamak daha iyi.
 
Motorunuzun voltajı önemli. Eğer motorunuz 60 voltsa 5 tane eş amperli aküyü seri bağlamak daha iyi.
İlginiz için teşekkürler herhangi bi akü öneriniz varmı amper ve model yönünde ayrıca birde motor önerisi son sorumdu teşekkürler...
 
Benim önerim hazır sistem olarak alıp yapmandır. Bisiklet ön tekeri değiştirilerek yapılan elektrikli bisiklet sistemleri var.
 
Kardeşim merhaba benim de eski emektarım, hali hazırda kullandığım geçmişi elektrikli olan ama şimdilerde manuel e çevrilmiş katlanır bisikletim var.

Bu seneler önce elektrikli hali;

Zni2Qn.jpg


NNYyE2.jpg


Arka teker göbeğinde 48 volt 250 watt hub motor vardı bisiklet 20 kg. (elektronik ekipmanlar ve motor dahil) bende 78 kg. 250 watt motor ile çıkamadığım hiç bir rampa vs. olmadı pedal ile desteklemediğim halde hemde. Ümraniyeden kartala, üsküdara, kadıköye bir çok yere gidip geliyordum.

Yanlız tek sorun batarya idi. Kendi orjinal bataryası 48 volt 4 amper ve toplamda 4.2 kg. idi (16850 pil gurubu) ama bu bataryanın ömrü bitince 4 adet 12 volt 6 amper elektrikli motorsiklet aküsünü seri bağlayarak sistemi çalıştırıyordum. Çünkü yine 16850 pillerden bir grup batarya yapsaydım yaklaşık olarak 4000 tl ye patlayacaktı bana.

Fakat 4 adet akünün de ağırlığı eklenince bisikletin 55 kg. lık bir ağırlığı oldu. Buda kullanım esnasında çok fazla dezavantaj oluşturmaya başlayınca komple elektrik tertibatı söküp bisikleti manuel vitesli bisiklete çevirdim ve senelerdir bu şekilde pedallıyorum.

6l6Kze.jpg


Yvd52D.jpg


Sana bütün bunları şu yüzden yazdım böyle bir projede şayet bu tip bisikletler için üretilmiş bir batarya kullanmazsan, yada yapmazsan hiç bir anlamı olmuyor. Akülerin vermiş olduğu ağırlık bisikletin kullanım esnasında tüm dengesini bozuyor, tehlike oluşturuyor. Ağırlıktan ötürü bir yere indirip bindirmek te çok zor hale geliyor. Ağırlık ve enerji depolama konusunda akülerde sınıfta kaldığı için şarj ta kendi bataryası kadar kesinlikle dayanmıyor.

Öncelik hedefin batarya olsun. Bataryanı al yada yap sonra gerisini hallet çünkü akü ile felan hiç bir cazibesi, albenisi olmuyor tecrübe edip gördüm.Kolay gelsin.
 
Kardeşim merhaba benim de eski emektarım, hali hazırda kullandığım geçmişi elektrikli olan ama şimdilerde manuel e çevrilmiş katlanır bisikletim var.

Bu seneler önce elektrikli hali;

Zni2Qn.jpg


NNYyE2.jpg


Arka teker göbeğinde 48 volt 250 watt hub motor vardı bisiklet 20 kg. (elektronik ekipmanlar ve motor dahil) bende 78 kg. 250 watt motor ile çıkamadığım hiç bir rampa vs. olmadı pedal ile desteklemediğim halde hemde. Ümraniyeden kartala, üsküdara, kadıköye bir çok yere gidip geliyordum.

Yanlız tek sorun batarya idi. Kendi orjinal bataryası 48 volt 4 amper ve toplamda 4.2 kg. idi (16850 pil gurubu) ama bu bataryanın ömrü bitince 4 adet 12 volt 6 amper elektrikli motorsiklet aküsünü seri bağlayarak sistemi çalıştırıyordum. Çünkü yine 16850 pillerden bir grup batarya yapsaydım yaklaşık olarak 4000 tl ye patlayacaktı bana.

Fakat 4 adet akünün de ağırlığı eklenince bisikletin 55 kg. lık bir ağırlığı oldu. Buda kullanım esnasında çok fazla dezavantaj oluşturmaya başlayınca komple elektrik tertibatı söküp bisikleti manuel vitesli bisiklete çevirdim ve senelerdir bu şekilde pedallıyorum.

6l6Kze.jpg


Yvd52D.jpg


Sana bütün bunları şu yüzden yazdım böyle bir projede şayet bu tip bisikletler için üretilmiş bir batarya kullanmazsan, yada yapmazsan hiç bir anlamı olmuyor. Akülerin vermiş olduğu ağırlık bisikletin kullanım esnasında tüm dengesini bozuyor, tehlike oluşturuyor. Ağırlıktan ötürü bir yere indirip bindirmek te çok zor hale geliyor. Ağırlık ve enerji depolama konusunda akülerde sınıfta kaldığı için şarj ta kendi bataryası kadar kesinlikle dayanmıyor.

Öncelik hedefin batarya olsun. Bataryanı al yada yap sonra gerisini hallet çünkü akü ile felan hiç bir cazibesi, albenisi olmuyor tecrübe edip gördüm.Kolay gelsin.
Öncelikle teşşekkürler ilginiz için.
Kurulumu bisiklete değil motora yapıcam ayrıca akü kullanıcam piller baya bi tuzlu.
12v 10 amper 4 aküyü ikili halde seri bağlayıp 24v seri haldeki aküleri paraleleyip 24v 20 a haline getiricem ardından inverter ile 48v haline getirip kullanmak istiyorum sizce tork falan yeterimi akü gücü iyimi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,272
Kullanıcılar
449,845
Son üye
burak_duyar

Yeni konular

Geri
Üst