1KVA Jenratör Çalıştırırmı Yardım Lütfen ( elektrikli bisiklet)

farkole

Üye
Katılım
8 Şub 2013
Mesajlar
46
Puanları
1
Yaş
44
Merhaba benim aklıma bi yöntem geldi. Stmax 406L , 48 Volt İle çalışan bir elektrikli bisikletim var. şarjı bitince yolda kalmamam için arkasına 220 Volt çıkışlı bir jeneratör koymak istiyorum. şarj bitince jenetaörü çalıştırıp motora kendi 48 volt şarj aletini takıp öyle devam edeceğim. jeneratör elektrik üretecek elektrikli bisikletimde bu sayede yoluna devam edecek. sorum şu 1kva lık küçük jeneratör benim işimi görürmü? Lütfen görürse konuya cevap yazınız. ona göre bisikletin arkasındaki seleyi söküp bir tanede jeneratör alacağım eğer 1kva lık jeneratör yeterli ise.. bu arada motorun şarjını full bitirdim. elektriğe taktım gazı son seviyesine getirdim gine aynı şarjı full olunca gibi gidiyor motor ondan yana sıkıntısı yokyani hem şarj olacak hem gidecek :) bu yaratıcı fikir aklıma geldi bende bi sorayımdedim hem 1kva fazla yer kaplamıyor hemde beni yolda bırakmaz.. ben jeneratör yapsam ona bir sistem yapabilirmiyiz acaba. Motorun şarj aleti 48 volt 1.8amper . Elektronik bi cihaz olacak jeneratör 1.8 amperi ne geçecek nede az amper gelecek. Yani böyle bir elektronik cihaz olacak. Jeneratörün benzini azalınca zaten deviri düşüyor heralde. 1.8in altına inince jeneratör stop edecek. Yada motoru şarj etmeyecek. Böyle bir sistem olurmu?. Ben bu jeneratörü engelli arabaları akülü 3 teker ondan gördüm. Adam yapmış. Bu sistemi motorun sarj aleti yanmasin diye soruyorum. Motorun zaten kendi sarj aleti 220 volt ile calisiyor. Adaptor biraz buyuk. 220yi 48 volt yapiyor ve sarj ediyor. Bide bu jeneratorden anlayan arkadaslar jeneratorun frekansimi ne oluyormus bu sabit yada degisken gelmesiyle bi sorun cikarirmi? Eger bana tam bilgi verirseniz hemen bir adet jenerator alip bu dediklerimi yapmaya niyetliyim. Tesekkurler... Cevabinizi mutlaka bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
akülerin hem şarj olması hemde aracı yürütmesi pek mümkün olmaz olsa da sağlıklı olmaz.Neden diye soracak olur iseniz şarj akımı genelde sabit olarak örnek veriyorum 600ma gibi (değer kafadan atma) akım ile şarj etmek için ayarlanmıştır.Sen hem bu akımı kullanıp hem de aküyü şarj edemezsin ve hatta adaptörden aşırı akım çekeceğin için zamanla ısınıp yanması da muhtemeldir.
Bunun yerine elektrikli bisiklete güneş paneli bağlayıp ve şarj regülatörü kullanırsan daha mantıklı olacaktır.
 
peki bu şarj regülatörleri nasıl birşey elektronik bir cihaza benziyor sanki ama ben tam ne oldugu ve ne işe yaradığını anlayamadım. internette 12 volt 20 amper şekilde sahibinden de satışları var.. Bide bu güneş enerjisi sistemi güzel bişeye benziyor ben bunu sürekli takıp çıkaracakmıyım yoksa arkasında sabit şekilde duracakmı ben youtubeden izlemiştim elektrikli bisikletin arkasına takmış o şekilde şarj oluyor. Bu güneş enerjisinin gücü felan oluyormu acaba nasıl birşey..
 
Jeneratör ve trafo alıp köprü diyot ile doğrultup direk akülere verebilirsiniz. 1kva lık jeneratör yeterli gelir. 230/60 volt 600 vatlık bir trafo işinizi görür. Sağ kulağınızı sol elle göstermek gibi olacak ama ne yapalım.
Benzinli bir motor almak daha iyi değilmi.
 
Akü montajı ve demontajı kolay ise o kocaman jeneratör yerine şarj edilmiş akü taşımak daha kolay değil mi? NOT: elektrikli bisiklet kullanmadım. benimkisi bir fikir sadece.zaten bisiklet üzerinden akü doluyor diye tahmin ediyorum.akü bağlayıp sarj edersiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,864
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst