12V 105Ah aküyü hangi adaptörle şarj edebilirim?

denizbay1

Üye
Katılım
14 Haz 2012
Mesajlar
130
Puanları
1
Yaş
41
Solar tip jel aküm bitmiş, daha doğrusu şarj kontrol cihazı arızalanmış ve aküyü korumadığı için akü boşaldığı gibi şarj da etmiyor. Şu an elimde 12V 3A monitör adaptörüm var, bununla şarj edebilir miyim? Veya, bizim burada elektrikli motor tamir atölyeleri var, oraya götürüp orada mı şarj ettireyim?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Evet, en iyisi böyle yapmak sanırım. Bende güvenemediğim için buradan sorayım dedim. Teşekkürler.
soruyu yani cevabı teknik olarak vermedim. adaptör adaptördür. sabit bir volt vererek çalışır. 12 volt akün 12 volt elektrik varsa nerdeyse boş sayılır. dolu olması için en az 13,8 volt olması gerekir, ki bu da şarj olurken yani voltaj yüklemesi yaparken en az 14-14,5 (yaklaşık değerlerdir) volta ihtiyaç duyar. bir de amper olayı var % 10 eşdeğeri kadar yüklenmesi lazım bu da 10 amper eder. yani senin adaptörün 12 volt ile çalışan 1-2 amperlik bir cihazı çalıştırır ama asla şarj birimi olarak kullanılmaz. aküyü şarj eden cihazlara redresör de denir.
 
Jel aküler için şarj voltajı (diğer üstatların da söylediği gibi) 14,1 - 14,4 volttur. Bu voltaj akü bağlanmadan önce ayarlanan/ölçülen voltajdır. Jel aküde bu voltajın aşılması elektrolit jelde kabarcıklara ve kalıcı hasara neden olur.
Yeni aküler için Şarj Akımı, akü kapasitesinin %15'i kadar olmalıdır. Şarj %95 i geçmemelidir, bunu şarj süresi ile hesaplayabilirsiniz, "iyi olur" diye aşırı şarj aküyü bozar.
Tamamen boşalmış veya "öldüğü" düşünülen aküler için başlangıçta düşük bir akımla deneme yapılmalıdır örneğin 3A fikir vermek için kullanılabilir.
Jel akünüz bitmişse, onu tekrar çalışır duruma getirmek için atabileceğiniz birkaç basit adım var. İlk olarak, şarj cihazını bağlayın, yaklaşık 6 saat sonra akünün yan tarafı "ılık" ise akü ölmemiş demektir. Ancak, akünün yan tarafı sıcaksa, şarj cihazını kapatın ve akünün soğumasını bekleyin. Akü soğuduktan sonra tekrar şarj etmeyi deneyin. Jel akü hala ısınıyor ve şarj tutmuyorsa, akü ölmüştür.
Kolay gelsin
 
Jel aküler için şarj voltajı (diğer üstatların da söylediği gibi) 14,1 - 14,4 volttur. Bu voltaj akü bağlanmadan önce ayarlanan/ölçülen voltajdır. Jel aküde bu voltajın aşılması elektrolit jelde kabarcıklara ve kalıcı hasara neden olur.
Yeni aküler için Şarj Akımı, akü kapasitesinin %15'i kadar olmalıdır. Şarj %95 i geçmemelidir, bunu şarj süresi ile hesaplayabilirsiniz, "iyi olur" diye aşırı şarj aküyü bozar.
Tamamen boşalmış veya "öldüğü" düşünülen aküler için başlangıçta düşük bir akımla deneme yapılmalıdır örneğin 3A fikir vermek için kullanılabilir.
Jel akünüz bitmişse, onu tekrar çalışır duruma getirmek için atabileceğiniz birkaç basit adım var. İlk olarak, şarj cihazını bağlayın, yaklaşık 6 saat sonra akünün yan tarafı "ılık" ise akü ölmemiş demektir. Ancak, akünün yan tarafı sıcaksa, şarj cihazını kapatın ve akünün soğumasını bekleyin. Akü soğuduktan sonra tekrar şarj etmeyi deneyin. Jel akü hala ısınıyor ve şarj tutmuyorsa, akü ölmüştür.
Kolay gelsin
soruyu yani cevabı teknik olarak vermedim. adaptör adaptördür. sabit bir volt vererek çalışır. 12 volt akün 12 volt elektrik varsa nerdeyse boş sayılır. dolu olması için en az 13,8 volt olması gerekir, ki bu da şarj olurken yani voltaj yüklemesi yaparken en az 14-14,5 (yaklaşık değerlerdir) volta ihtiyaç duyar. bir de amper olayı var % 10 eşdeğeri kadar yüklenmesi lazım bu da 10 amper eder. yani senin adaptörün 12 volt ile çalışan 1-2 amperlik bir cihazı çalıştırır ama asla şarj birimi olarak kullanılmaz. aküyü şarj eden cihazlara redresör de denir.
Teşekkür ederim cevaplarınız için ama bu gün gittim ve biri kapalıydı, diğeri de elimde çok iş var Cuma günü getir deyince geri döndüm. Evde 24V adaptörüm var (şarjlı tornavida adaptörü) bununla hiç denemeyeyim o zaman, 12V 3A'lık adaptör ile deneyeyim, doğru mu düşünüyorum?
 
12V 3A'lık adaptör ile deneyeyim, doğru mu düşünüyorum?
1- doğru düşünmüyorsun. yapmak istiyorsun yap faydası olmaz, zararı da olmaz.
2- ben Türkçe yazıyorum, sanırım sen de okuyabiliyorsun.
3- kafanda kurmuşsun 12 volt 12 volttur diye, bence sıkıntı yok, yolun açık olsun.
 
İmkanlar olmayınca eldekilerle imkan oluşturma durumu var anladığım. Elinizdeki adaptör sabit 12 volt ise hiç denemeyin. Ha akü voltajı 11 voltun altında ise belki 12 volta kadar bir miktar şarj edebilirsiniz ama kesinlikle şarj için akü üzerinde veya bilgi kağıdında önerilen ve arkadaşların yazdığı aralıklarda şarj edebilecek şarj cihazına ihtiyacınız var.
Solar şarj cihazınızdaki arıza belki gideriilebilir. Ya da solar sisteminiz varsa yeni bir şarj kontrol cihazı alıp bir kaç gün şarj etmeyi deneyebilşrsiniz. Cihaz ayarlarında, ayarlanan belli voltlarda eğer şarj cihazı yük çıkışı üzerinden güç çekiyorsanız ayarlanan voltaja düşünce gücü kesecektir. İnverter bağlı ise o da benzer şekilde gücü kesecektir. Bu durumda uzun süre kalması aküye zarar verecektir. Sağlıklı bir cihazla şarj edilerek şarj tutup tutmadığı kontrol edilebilir.
 
Teşekkür ederim cevaplarınız için ama bu gün gittim ve biri kapalıydı, diğeri de elimde çok iş var Cuma günü getir deyince geri döndüm. Evde 24V adaptörüm var (şarjlı tornavida adaptörü) bununla hiç denemeyeyim o zaman, 12V 3A'lık adaptör ile deneyeyim, doğru mu düşünüyorum?
İşin gerçeği, olmaz. Ama "tıbben bir mahsuru yok".
En azından aküde bir bozulma varmı diye deneyebilirtsiniz , ama şarj olmaz. Bir ölçü aleti almanızı tavsiye ederim.
Kolay gelsin
 
İmkanlar olmayınca eldekilerle imkan oluşturma durumu var anladığım. Elinizdeki adaptör sabit 12 volt ise hiç denemeyin. Ha akü voltajı 11 voltun altında ise belki 12 volta kadar bir miktar şarj edebilirsiniz ama kesinlikle şarj için akü üzerinde veya bilgi kağıdında önerilen ve arkadaşların yazdığı aralıklarda şarj edebilecek şarj cihazına ihtiyacınız var.
Solar şarj cihazınızdaki arıza belki gideriilebilir. Ya da solar sisteminiz varsa yeni bir şarj kontrol cihazı alıp bir kaç gün şarj etmeyi deneyebilşrsiniz. Cihaz ayarlarında, ayarlanan belli voltlarda eğer şarj cihazı yük çıkışı üzerinden güç çekiyorsanız ayarlanan voltaja düşünce gücü kesecektir. İnverter bağlı ise o da benzer şekilde gücü kesecektir. Bu durumda uzun süre kalması aküye zarar verecektir. Sağlıklı bir cihazla şarj edilerek şarj tutup tutmadığı kontrol edilebilir.
İşin gerçeği, olmaz. Ama "tıbben bir mahsuru yok".
En azından aküde bir bozulma varmı diye deneyebilirtsiniz , ama şarj olmaz. Bir ölçü aleti almanızı tavsiye ederim.
Kolay gelsin
Sağolun, bu gün elektrikçi de cihazla şarj ettirdim, şu anda akünün bir sorunu kalmadı ve hatta yine cihazla test ettiğinde akü sağlığının da çok iyi olduğunu söyledi (Hatta kendisi ben hiç konudan bahsetmemişken ısınma olayından da bahsederek, akün hiç ısınmadı bile gayet iyi dedi). Ama şarj kontrol cihazında sorun var, panelden elektrik geliyor ama cihaz bu elektriği aküye göndermiyor! Zaten 80-90 liralık (aldığımda 50-60 liralık) o dandik PWM şarj kontrol cihazlarından kendisi (sistem paket olarak geldi). İnternette aynı tip ve farklı farklı tüm marka PWM cihazlarla ilgili yorumları okuduğumda neredeyse herkeste aynı sorunlara sebep olmuş. Şu anda daha kaliteli bir cihazı almaya imkanım yok, acaba diyorum cihazın anakartı üzerindeki kondansatör ve devre elemanlarını daha kaliteli olanlarala değiştirtsem cihazı daha kaliteli bir hala getirebilir miyim? Çünkü internetten aynısını almak zorunda kalacağım ve yine aynı sorunu yaşatacak. Satın alanlar 8 saat ile 3 gün içinde şarj etmeyi kestiğini, bağlantı yuvalarındaki pinlerin içeri düştüğünü ve iletkenliği kestiğini, durup dururken yandığını, üzerindeki USB portların arızalı geldiğini vs vs daha bir sürü problemden bahsetmişler... Cihaz üzerinde LEXRON markası yazılmış ama lexron'un kendi sitesindeki ürün gamında böyle bir cihaz hiç olmamış :)) Muhtemelen sahte, ucuz Uzak Doğu üretimi...
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,207
Mesajlar
915,822
Kullanıcılar
449,987
Son üye
mavcil19

Yeni konular

Geri
Üst