ısınan motorlar hakkında

Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
47
Slm bir makinaya 16 adet asenkron motor bağladım 1.5 kw herbiri.4*10 kabloyla enerjisini çektim motorlar birsüre sonra aşırı ısınıyor. voltajını ölçtüm çökme yok saabit 380v geliyor akımı etiket değerinde 3,5A ama boşta 2,5A çekiyor yinede ısınıyorlar bu durumda ne yapabilirim.herbirmotora giden kablo3*1,5 motorları söküp başka yerde çalıştırınca problem yok.arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.çalışmalarınızda başarılar dilerim.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Motorların soğutma fanlarının bulunduğu yerde hava sirkülasyonu varmı?
 
Arakadaşım motor etiketinde 3.5 yazıpta boşta 2.5 çekiyorsa motorda problem var demektir. yada üçgen çalıştırıyorsundur . Senin motorun yıldız bağlantıyla boşta 1A. gibi bir şey çekmesi gerekiyor.
 
motorlara sürücü ile yol veriyorsan düşük frekansta fan takviyesi gerekebilir.
 
dostum şimdi bi arkadaşımızın da dediği gibi harmoniklerden olabilir. bunu şöyle anlayabilirsin belki motorları beslediğin panodan enerji verdiğin başka bölgeler varmı varsa eğer bu bölgelerde de bu tip sorunlar varmı.

bunun dışında motorları makinaya bağladım diyosun motorların maruz kaldığı yük varmı varsa motorların gücünün üstündemi

ve yıldız üçgen bağlantı olayına dikkat ettinmi


büyük ihtimalle bu nedenlerden biridir düşük bir ihtimal ortamın oda sıcaklığı ve sirkilasyonuda olabilir fakat pek sanmıyorum bu arada motorlar ısınıyordan kastın nedir o da önemli termik attırıcak kadar mı ısınıyorlar yoksa sen elinle deydiğinde çok sıcak olduğunumu farkediyosun
 
arkadasım motorların calısırken bellı ısı degerıne cıkmaları normal .motorların ısısını termometre aracılıgı ıle olcup egrısını cıkarabılırmısın acaba
 
1-motolar çalışırken ana kablonun kablonun amperini kontrol et. değerlere göre 4x10 kablonun taşıdığı maksimum akım 77A amper olması gerek.benim her zaman yaptığım şey hesapladığım kablonun bir üstünü kullanmak.
2-motorlar boşta çalışırken (tamamen boşta) 1A civarında çekmesi gerekiyor.
3- sürücü mü yoksa direk kalkış mı yol veriyorsun.- sürücü ise devir düşük olduğundan pervane yeterince motoru soğutmuyor olabilir. direk kalkış ise yükün buna cevap vermiyor olabilir.(yükün ne olduğunu belitmemişin)kaldıracayı yük motorun çücüne cevap veriyor mu.
 
bugün bende aynı olay oldu arkadaşlar 0.75 kw bir invertor baglı olan 2 adet 0.37 kw motorlar cok ısındı vede ınvertorde ısındı şimdiye kadar rastlamadıgım bir olaydı neden kaynaklanır acaba....?
 
arkadaşlar 7.5 kw bolower motorunun etiket degeri 11.7amper fakat yükte çalıştıgında ise 9.7amper voltaj normal 380v sabit hava sirkülasyonu var motor 1 saat çalıştıktan sonra aşırı ısıya maruz kalıyor döküm gövdeli bir aksamı var el degilmeyecek kadar ısınıyor sonrada termik açıyor farkettigim tek sey ısınan gövde genleşiyor ve motoru sıkıştırıyor.benim sorum yeni motor takılmasına ragmen bu ısınma nın asıl sebebi ne olabilir
 
famak ' Alıntı:
arkadaşlar 7.5 kw bolower motorunun etiket degeri 11.7amper fakat yükte çalıştıgında ise 9.7amper voltaj normal 380v sabit hava sirkülasyonu var motor 1 saat çalıştıktan sonra aşırı ısıya maruz kalıyor döküm gövdeli bir aksamı var el degilmeyecek kadar ısınıyor sonrada termik açıyor farkettigim tek sey ısınan gövde genleşiyor ve motoru sıkıştırıyor.benim sorum yeni motor takılmasına ragmen bu ısınma nın asıl sebebi ne olabilir
rulmanları kontrol et, yağsız kalmış olabilir
 

Forum istatistikleri

Konular
128,195
Mesajlar
915,746
Kullanıcılar
449,970
Son üye
Liliane

Yeni konular

Geri
Üst