İndüksiyon ısıtma devresi modifiye

Emre bey bu durumda görmeden bir şey diyemicem uzaktan bir yere kadar yardımcı olunabiliyor. Bence gözünüzden kaçırdığınız bir durum var başka bir olasılık kalmıyor.

Müsait olduğunuzda devreyi birde aşağıdaki gibi kurup deneme yapın;

jiliz1.png


Ama sizin eklediğiniz şema çalışıyor devrenizde bir yerde sorun var muhakkak.
 
Emre bey bu durumda görmeden bir şey diyemicem uzaktan bir yere kadar yardımcı olunabiliyor. Bence gözünüzden kaçırdığınız bir durum var başka bir olasılık kalmıyor.

Müsait olduğunuzda devreyi birde aşağıdaki gibi kurup deneme yapın;

Ama sizin eklediğiniz şema çalışıyor devrenizde bir yerde sorun var muhakkak.
devreyi deneyeceğim fakat alttaki mur460'a paralel kondansatör olmayacak mı belki atlamış olabilirsinz diye sormak istedim
teşekkürler tekrardan faydanız oldu
hiç değilse devrenin kesinlikle çalıştığını öğrendim kontrollerimi yapıcam

bu devredeki işaretlediğim kondansatörlerin görevini açıklayabilirmisiniz?
InkedScreenshot_1_LI.jpg

sizin devrenizde çalışma bobini ve rezonans kondansatörleri seri bağlı anladığım kadarıyla
 
İşaretlediğiniz kondansatörler yine bir çeşit filtre ve voltaj bölücü görevi görüyor ama o devrede o kondansatörlere gerek yok 220 için yapacağınız doğrultma devresinde minumum 220uf 400 volt kondansatör kullanın işaretli olanları kullanmayın. Şemada 250volt. belirtilmiş ama bu biraz sınırda gibi oluyor 300+ voltaj olanlardan kullanın.

Rezonans kondansatörleri çıkış bobinine paralel bağlı olanlardır önemli olan da onlardır 100uH. de ortalama 70khz. için (1+1) 2uf. 400 volt polyesterler yeterli olur.

Eklediğim şemada bir hata yok aynı şekilde yapabilirsiniz rezonans kondansatörleri bobine paralel zaten öyle olması gerekir. IR2153 15 volt ile besleyecekseniz regüleli bir güç kaynağı kullanın 15 volt ta 2153 için sınır biraz aşarsan entegre yanar direk mosfetler gider.

Aşağıdaki kısmı atlamayın ben çizimde belirtmemişim ama tabiki o kısımda bağlantı olacak;

PRZx5k.jpg
 
İşaretlediğiniz kondansatörler yine bir çeşit filtre ve voltaj bölücü görevi görüyor ama o devrede o kondansatörlere gerek yok 220 için yapacağınız doğrultma devresinde minumum 220uf 400 volt kondansatör kullanın işaretli olanları kullanmayın. Şemada 250volt. belirtilmiş ama bu biraz sınırda gibi oluyor 300+ voltaj olanlardan kullanın.

Rezonans kondansatörleri çıkış bobinine paralel bağlı olanlardır önemli olan da onlardır 100uH. de ortalama 70khz. için (1+1) 2uf. 400 volt polyesterler yeterli olur.

Eklediğim şemada bir hata yok aynı şekilde yapabilirsiniz rezonans kondansatörleri bobine paralel zaten öyle olması gerekir. IR2153 15 volt ile besleyecekseniz regüleli bir güç kaynağı kullanın 15 volt ta 2153 için sınır biraz aşarsan entegre yanar direk mosfetler gider.

Aşağıdaki kısmı atlamayın ben çizimde belirtmemişim ama tabiki o kısımda bağlantı olacak;
entegreyi bilgisayar güç kaynağı ile besliyorum 12v
doğrultma devresi için 550uf elektrolitik kond. kullandım

bobin çıkışları yazan yere sadece çalışma bobini mi bağlıyoruz kond. vs gerek yok değil mi?
yoksa 2x1uf polyestr kond oraya mı bağlıycaz :)
 
Kondansatörleri devre üzerine ekleyin çıkış yazan yere sadece bobinin uçlarını bağlayın.

Size tavsiyem adım adım ilerleyin mosfetleri takmadan önce entegreyi çalıştırıp her iki çıkıştanda (high side - low side) sinyal alabiliyormusunuz bir bakın. Trimpotu en düşük ayara alın en düşük ayardayken devre en düşük güçte çalışır mosfetleri bağladıktan sonra tekrar entegreye güç verip mosfetlerin gate indeki sinyali görün. Her şey tamamsa entegre beslemesini ayırın önce yüksek gerilimi uygulayın sonra entegre ye güç verin. IRFP460 lar ile 750 watt güç alabilirsiniz ama büyükçe bir soğutucuya ihtiyaç olur.

Kesmez hocam çok bilgili bir abimizdir bende zaman zaman kendisinden yardımlar alırım bilginiz olsun.
 
Kondansatörleri devre üzerine ekleyin çıkış yazan yere sadece bobinin uçlarını bağlayın.

Size tavsiyem adım adım ilerleyin mosfetleri takmadan önce entegreyi çalıştırıp her iki çıkıştanda (high side - low side) sinyal alabiliyormusunuz bir bakın. Trimpotu en düşük ayara alın en düşük ayardayken devre en düşük güçte çalışır mosfetleri bağladıktan sonra tekrar entegreye güç verip mosfetlerin gate indeki sinyali görün. Her şey tamamsa entegre beslemesini ayırın önce yüksek gerilimi uygulayın sonra entegre ye güç verin. IRFP460 lar ile 750 watt güç alabilirsiniz ama büyükçe bir soğutucuya ihtiyaç olur.

Kesmez hocam çok bilgili bir abimizdir bende zaman zaman kendisinden yardımlar alırım bilginiz olsun.
dediklerinizi tekrar yapıcam
ilginiz çok teşekkür ederim konu ile alakalı derin bilgilere ulaşmak zor gerçekten
şimdiden hayırlı iftarlar
O kondansatörlerin görevi 310 volt/2 gerilim kaynağı elde etmek. yani 155 volt.
anladımm teşekkür ederim :)

bu arada trimpotu en düşük ayara alın derken frekansı en küçük hale getirip test edicem değil mi
yoksa 2 ile 3. bacak arası en düşük direnç değerinde iken mi test etmem gerekir
frekans bakımından ikisi de tam tersi çünkü
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar merhaba,
ilk sayfada veriler indüksiyon şemasını defalarca yapmama rağmen her seferinde mosfetler yandı.
devreyi lehimli şekilde delikli borda kurdum ir2153 kartını da ayrı bir delikli borda kuruyorum.
ir2153 kartına enerji (12v) vermeden devreye 220v verdiğim anda sigorta yanıyor ve mosfetler patlamış oluyor.
resimleri eklediğim 4 adet fotoğraf ile devreyi oluşturdum ve tüm elemanlar birbirine kablo ile bağlanıyor arada mesafe var.
hatayı nerde yapıyorum bir türlü anlamadım.
devrenin parça parça kurulu olması ve ir2153 devresinin 5 ve 7. uçları HO ve LO çıkışları 20 cm kablo ile mosfetin gate ucuna bağlı olması ve arada kablo mesafeleri olması mosfetleri bozar mı.
önerilerinize açığım gecem gündüzüm bu devre oldu .
işin içinden çıkmama yardım edin lütfen.
 

Ekli dosyalar

  • köprüdiyot bölümü.jpeg
    köprüdiyot bölümü.jpeg
    193.5 KB · Görüntüleme: 7
  • mosfetler 20n60c.jpeg
    mosfetler 20n60c.jpeg
    218.1 KB · Görüntüleme: 7
  • indüksiyon devresi.jpeg
    indüksiyon devresi.jpeg
    263.3 KB · Görüntüleme: 9
  • ir2153 sürücü devresi.jpeg
    ir2153 sürücü devresi.jpeg
    284.8 KB · Görüntüleme: 7
arkadaslar bende ındiksiyon makınalarını sematik dökümü var revize edebilec arkaslar varsa paylasabilirim 50 kw kadar kapaitesi var
arkadaslar bende ındiksiyon makınalarını sematik dökümü var revize edebilec arkaslar varsa paylasabilirim 50 kw kadar kapaitesi var
sistem cok buyuk oldugu için bende yapmayı deneyecektim ama mailıyeti yuksek bende ortalama 2 kw lık portatif bir indiksiyon yapmayı düsünüyür tabi bu işin hesbı cok detaylı oldugu için ileri gidemiyorum
 

Forum istatistikleri

Konular
128,143
Mesajlar
915,395
Kullanıcılar
449,871
Son üye
tekart

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst