İç tesisatlar yönetmeliği hakkında görüş

murattoker

Üye
Katılım
27 May 2014
Mesajlar
4
Puanları
1
test
Merhaba ustalarım,

İç tesisatlar yönetmeliği hakkında sorularım var,değerli bilgilerinizi paylaşırsanız mutlu olurum. Konu araç şarjı ile ilgili ancak asıl konu ucunda hangi yük olduğu belli olmayan bir seyyar prizin araçların yanına konulması ile ilgili.

Bu konu inanın şimdilik binlerce yakın sürede milyonlarca insanı ilgilendiriyor ve herkes bireysel çabalarla doğru/yanlış kararlar alarak bu konuyu çözmeye çalışıyor. İleride hem dağıtım şirketlerinin, hem binaların, hem sigorta şirketlerinin hem de devletin ve adalet mekanizmasının çok ciddi yoğunluğa girmesine neden olacak bir durum bu belirsizlik. Bu konuda siz ustalarımızın yardımı çok büyük değer oluşturuyor, lütfen iyi kötü yorumlarınızı ve zamanınızı esirgemeyin…

Öncelikle naçizane bilgimle bir konuda uzun süredir kafa yoruyoru, konu şu; apartman/site gibi yapılarda araç şarj etmenin kanuni ancak kat malikleri kurulunun arsa payı çoğunluğu olmadan gerçekleştirilebilecek yöntemleri.

Konu hakkındaki kısıtlar tespit edebildiğim kadarıyla şöyle;

- Öncelikle kat mülkiyeti kanununda apartmanca ortak kullanıma özgü bir şarj istasyonu kurulumu için yenilik adı altında tüm maliklerin yarısından bir fazlasının onayının bulunması gerekiyor. (120 dairelik sitemizde imkansız gibi)
- Tek bir malikin kendine ait bir park alanı ayırması ve bu alana şarj aleti kurması içinse 4/5’dan fazla bir çoğunluk isteniyor.
- Enerjisa proje değişikliği için yönetim kurulu kararını yeterli görüyor, kat malikleri kurulu kararı istemiyor,
- Enerji odası, sayaç panosu, şaft ortak alan olarak geçiyor,(Yargıtayın bir kararında ise genel anlayışın tersine ortak çanak direğine(diğer malikler uygun görmese dahi) bireysel çanak koyulmasına ve diğer malikleri etkilemediği için malikin kablolarını şafttan geçirmesine karar verilmiş)
- Kolon kablosunun ise kat malikine ait olduğu ancak Enerjisa'nın denetiminde olduğu gibi bir anlayış var(kaynağı sanırım iç tesisatlar yönetmeliği ancak tam olarak bu yönde bir ibare yok, anladığım kadarıyla tüketici tesisi'nin kapsamı hakkında bir çıkarım bu)
- İç tesisatlar yönetmeliği anahtarın çıkışına iki kablo bağlanması ve anahtarın dağıtım kutusu olarak kullanılmasını yasaklamış,

Bu durumda,
1. Kendi saatimizden sonra kolon hattına girmeden önce bir ayrım(tek giriş çift çıkış klemens, vb. ile) yapılarak bir hat evdeki panoya, diğer hat KAR ve sigorta dan geçtikten sonra bir prize hat çekilmesi,
2. Kolon hattına bir ek yaparak ve hat ayırarak(uygun ayırma aparatı ile) aynı şekilde prize bir hat çekilmesi
3. Evdeki sigorta panosundaki KAR ve bir sigorta’dan kablo şaftından giriş kata geri dönen bir linye çekilmesi,
4. Fiziksel olarak uygun olan durumda camdan 3x2.5mm2 kablo sarkıtarak 13a ile araç şarj edilmesi,

durumlarının iç tesisatlar ve iç tesisat projeleri yönetmelikleri ve bilmediğimiz ilgili diğer mevzuat kapsamında değerlendirmesini yapabilir misiniz? Hangi yaklaşımlar ne bakımdan usulsüz olarak değerlendiriliyor? Ortaya çıkacak idari ve cezai yaptırımların ne olabileceği, hangi şartlarda hangi proje tipinin çizilmesi gerektiği gibi konularda bizi aydınlatabilir misiniz?

Bu şekilde bi kılavuz gibi hazırlanacak dokümanlara yol göstermiş olur, bir çok kişiyi malından, belki canından edecek hataları önleyebiliriz diye düşünüyorum.

Şimdiden çok teşekkür ederim.

Selam ve saygılarımla.
 
Merhaba bana göre büyük site ve apartmanlarda ihtiyaca gör bir proje ile birlikte merkezi bir şarj istasyonu olmalı apartmanın ortak saatinden beslenmeli benzinliklerdeki sistem gibi kullandığın kadar ödenmeli.
Yoksa şuan ki yapılan işler çok sıkıntılı yanlış ve ucuz malzem ile iş yapıyorlar yangın cıkarma riski olan işler yapıyor millet,herkes kendisi için şarj istasyonu yaptırınca otopark karmaşaya dönüyor bir kablo ordan diğer kablo burdan geçiyor.
 
Merhaba bana göre büyük site ve apartmanlarda ihtiyaca gör bir proje ile birlikte merkezi bir şarj istasyonu olmalı apartmanın ortak saatinden beslenmeli benzinliklerdeki sistem gibi kullandığın kadar ödenmeli.
Yoksa şuan ki yapılan işler çok sıkıntılı yanlış ve ucuz malzem ile iş yapıyorlar yangın cıkarma riski olan işler yapıyor millet,herkes kendisi için şarj istasyonu yaptırınca otopark karmaşaya dönüyor bir kablo ordan diğer kablo burdan geçiyor.
Kesinlikle görüşünüze katılıyorum hocam ancak bu ne yazık ki kanunen imkansız. 120 daireli bir sitede 61 maliki toplantıya katmak imkansızken 500 daireli bir sitede 251 malikin toplantıya katılması durumunda sanırım güzel bir ses sistemi ve konuşmacıların da olacağı düşünülürse en az 2 gün süre gerekecektir.
 
Şimdi kimin eli kimin cebinde belli değil .

Can ve mal kaybı olunca tepkilerle düzelmeye çalışacaktır .
Evin içinden şarj en tehlikeli olanıdır .

Sayaç sonrası araç şarj çekmek yakında bu da yasaklanır . ( proje dışı )
Burası Türkiye su motoru aboneliği nasıl daire aboneliği gibi bilinmiyor mu ?

Bence ileride beyan ederek can ve mal kaybında direk sorumlu olacağınızı bildirme ile ve siğortadan yararlanamacağı vs gibi engellle .
Projeli park alını için şarj istasyonu kurma işlemi yapılması . ( özendirme )

Daha sonra bir müddet sonra düşüncem ( şarj istasyonları fazla olunca ) bu projeli yerler aldı aldı ( diğer bu yerlere özel sayaçlarda takılabilir )
Projesiz araç şarj sayaçtan geçse bile kaçak kapsabına girebilir .

Sayaç kw fiyatları benzinlik şarj istasyonları kw bedeli üzerinden hesaplama olabilir .
veya geçici kabul denerek ( iptali ) sadece şarj istasyonlarından şarj yapılacak ve bu şarj yerlerinde verği alınma işlemi ( şarj kw göre % ? )

Diğer elektrikli araçlara şarj iletişimi için özel cihaz veya yazılımla kw başına % ? verği ve nerede şarj edildiği bilğisi diğer harici bir yerden şarj edildiğinde ceza uyğulaması gibi .

Fazla uçtum galiba .
Varsayımdır .

Burası : Türkiye akşam yattın , sabah kalktın değişmiş .
Sonuç : CAN , MAL GÜVENLİĞİ ve VERĞİ .

Kesinlikle görüşünüze katılıyorum hocam ancak bu ne yazık ki kanunen imkansız. 120 daireli bir sitede 61 maliki toplantıya katmak imkansızken 500 daireli bir sitede 251 malikin toplantıya katılması durumunda sanırım güzel bir ses sistemi ve konuşmacıların da olacağı düşünülürse en az 2 gün süre gerekecektir.

Nasıl yönetim için seçimi oluyor ?
Bu yöntem ile olabiliyorsa .

Diyelim benim aracım yok veya var aracım benzinli masrafı kim karşılayacak .
Sorunlar çok .
 
Son düzenleme:
Nasıl yönetim için seçimi oluyor ?
Bu yöntem ile olabiliyorsa .

Diyelim benim aracım yok veya var aracım benzinli masrafı kim karşılayacak .
Sorunlar çok .
İşte o da bir sorun evet, normalde yönetim de seçilmez ama işte kayyımlara kalmayalım diye kendi aralarında iş yapıyor bir sürü insan. Ben bugüne kadar 61 oyla seçilen yönetici görmedim, 30 kişiden fazla da toplantıya katılan görmedim.

Masraf bakımından; şarj aleti isteyenler karşılayacak çoğunu, diğerleri ise kendi oranlarında katılarak kullanabilecek veya ortak karşılanacak işte karara bağlı. Yargıtay ise yarıdan bir fazla ile karar alınırsa, kullanmasa dahi katılır yeterki kendi evini(arabasını değil, koşullarını değil) direkt olarak etkilemesin diyor, dar yorumluyor bu şartı. Yakında sarı sitede elektrikli araç şarj yeri seçme şansı getirilecek, ilana kocaman yazacaklar ev kiralarken şarj yeri vardır diye. Biraz da değerlenme olacak tabi böyle sitelerde. Uygun yol bulunur önünde sonunda.
 
İşte o da bir sorun evet, normalde yönetim de seçilmez ama işte kayyımlara kalmayalım diye kendi aralarında iş yapıyor bir sürü insan. Ben bugüne kadar 61 oyla seçilen yönetici görmedim, 30 kişiden fazla da toplantıya katılan görmedim.

Masraf bakımından; şarj aleti isteyenler karşılayacak çoğunu, diğerleri ise kendi oranlarında katılarak kullanabilecek veya ortak karşılanacak işte karara bağlı. Yargıtay ise yarıdan bir fazla ile karar alınırsa, kullanmasa dahi katılır yeterki kendi evini(arabasını değil, koşullarını değil) direkt olarak etkilemesin diyor, dar yorumluyor bu şartı. Yakında sarı sitede elektrikli araç şarj yeri seçme şansı getirilecek, ilana kocaman yazacaklar ev kiralarken şarj yeri vardır diye. Biraz da değerlenme olacak tabi böyle sitelerde. Uygun yol bulunur önünde sonunda.

Benim düşüncem 3 maymun
images (1).jpeg
oynanıyor .

Elektrikli araçlara özendirme ama verği kaybı durumu .

Benzinlik şarj !!! ve ilerisi verği .

Müteahhitler : Elektrikli şarj istasyonlu yeni siteler .
Diğer elektrikli araçlara şarj iletişimi için özel cihaz veya yazılımla kw başına % ? verği ve nerede şarj edildiği bilğisi diğer harici bir yerden şarj edildiğinde ceza uyğulaması gibi .

Fazla uçtum galiba .
Varsayımdır .
 
Benim düşüncem 3 maymun Ekli dosyayı görüntüle 111775 oynanıyor .

Elektrikli araçlara özendirme ama verği kaybı durumu .

Benzinlik şarj !!! ve ilerisi verği .
Müteahhitler : Elektrikli şarj istasyonlu yeni siteler .
Katılıyorum size, düzenleme yok. Özellikle mi yok sıra mı gelmedi bilmiyorum ama ayda 3500 yerli ondan fazla yabancı elektrikli araç satılırken nasıl şarj edeceklerini düzenlememek tam olarak 3 maymun işi. Alan kişilerin evde dışarıdan en az yarısına(gerçekte neredeyse 1/4) depolarını doldurmak isteyeceklerini çoktan düşünmüş bu işi ya yasakla ya teşvikle ya da sadece nasıl yapılacağını, nasıl projelendirileceğini ve nasıl tedbirler alınacağını belirterek düzenlemiş olmaları gerekiyordu. Sadece ticari şarjı düzenlermiş gibi yaptılar.

Proje çizdirmek, işimi düzgün yapmak, kimsenin vebalini almamak için 3 elektrik mühendisi ile görüştüm 3'ü de farkı şeyler söyledi, diğer elektrikli araç sahipleriyle konuşuyorum çok farklı şeyler söylüyor, kötüsü yapıyorlar, Enerjisa'da zaten bilgi alamıyorsunuz da hasbelkader kader birini bulursanız, mühendislerden, teknikerlerden bambaşka bakıyorlar olaya hiç tutmuyor kimsenin söylediği.
 
Katılıyorum size, düzenleme yok. Özellikle mi yok sıra mı gelmedi bilmiyorum ama ayda 3500 yerli ondan fazla yabancı elektrikli araç satılırken nasıl şarj edeceklerini düzenlememek tam olarak 3 maymun işi. Alan kişilerin evde dışarıdan en az yarısına(gerçekte neredeyse 1/4) depolarını doldurmak isteyeceklerini çoktan düşünmüş bu işi ya yasakla ya teşvikle ya da sadece nasıl yapılacağını, nasıl projelendirileceğini ve nasıl tedbirler alınacağını belirterek düzenlemiş olmaları gerekiyordu. Sadece ticari şarjı düzenlermiş gibi yaptılar.

Proje çizdirmek, işimi düzgün yapmak, kimsenin vebalini almamak için 3 elektrik mühendisi ile görüştüm 3'ü de farkı şeyler söyledi, diğer elektrikli araç sahipleriyle konuşuyorum çok farklı şeyler söylüyor, kötüsü yapıyorlar, Enerjisa'da zaten bilgi alamıyorsunuz da hasbelkader kader birini bulursanız, mühendislerden, teknikerlerden bambaşka bakıyorlar olaya hiç tutmuyor kimsenin söylediği.

Ne kadar doğru ?

Sitelerde şarj istasyonu tartışması... Şarj ünitesi için izin şart mı?


Ve

Şarj Ünitesi Kurmak İçin Site ve Apartman Yönetimlerinden İzin Almaya Gerek Yok. 30.07.2024


Site ve Apartmanlarda Elektrikli Şarj Ünitelerinin Kurulumu

 
Son düzenleme:
hiiiç acele etmeye gerek yok. bizim devlet büyüklerimiz, birilerinin canı yanmadan hiç bir yönetmelik filan çıkarmaz. oturup bekleyeceğiz bir kaç tane ciddi yangın çıksın çıkmasın isterim), mala güzel zarar gelsin (gelmesin isterim) ve hatta bir kaç kişi ölsün (ölmesin isterim). sonra oturup oradan buradan çalma ve çakma bilgilerle bir yönetmelik çıkartırlar. akaryakıtı nasıl evinden depona koyamıyorsun, çözüm benzin istasyonu olarak çözülmüş. elektrikli ara satmayı biliyorsan (satış izni) deposunu doldurmanın da çözümünü üretmen lazım değil mi? burnunun ucunu bile göremeyen bir devletten/hükümetten ne beklenir ki?
 
Bu şarj işinin olacağı benzinlik şarj istasyonu veya araç sarj alanları istasyonu.
Şimdi ısınma turları nasıl gaz ucuzdu
Şimdiki durumu.
Vergi kaybı ve yeni iş alanı.
Siteler içinde özel istasyonlar ( her türlü önlemli izin ile ticaret)
Sonuç bedava şarj yok .

Elektrikli aracın korunması yıldırım , şebeke darbeleri vs gibi .
Sigorta kısmı.
Belki elektrikli motor ve akülü araçlada bir formül bulurlar.
Vergi.
Formul ekibi ( Fikir ekibi çalışıyordur )

Alt yapı tam yok.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,032
Mesajlar
932,398
Kullanıcılar
453,000
Son üye
ibrahim1313

Yeni konular

Geri
Üst