İşini hakkıyla yapıp, karşılığını alamayan da var
Örnek : Ben
Yazmayacaktım ama yeri geldi yazayım ...
Geçen hafta bayii den arızalı laptop geldi.
Arızası: Çalışırken aniden kapanıyormuş. Ne zaman kapanacağı belli değil.
Arıza vermeden 1-2 gün çalışıyor. Sonra hemen kapanıyor.
Bazen de ilk çalıştırma da 5-6 kez açılıyor/kapanıyor.
Arızanın ne zaman ortaya çıkacağı belli değil.
Çalışırken anlamıyorsun, her şey doğru, Kapanınca da anlamıyorsun, her şey doğru.
Arıza ortaya çıkınca da, geç kalmış oluyorsun ...kıl arızalardan biri...
Laptop açıldı tüm kontroller yapıldı. Sorun yok. Cihaz çalışıyor. Bize gelmeden önce de laptop çok kötü açılmış.
Kart okuyucunun yolları kopmuş, Bunlarda VSS-VCC pinleri yanyana dır pinler de çarpık. dedim ki birbirine bazen temas edip kısa devre yaptırıyor, bu durumda laptopu kapattırıyor.
neyse kart okuyucu, onarılamayacak kadar kötü , yerine yenisi takılamayacak kadar yollar kopmuş. olay pert
kart okuyucuyu tamamen çıkarttık. her şey tamam, laptopu kapattık. Çalıştırdık.
2 gün de testte kaldı, sorun yok. Sonra bayii ye çalışır vaziyette iade ettik.
bayiden sadece kart okuyucu çıkartma ücreti 200 tl . yazdık.(Esnafa yaptığımız iş )
3 gün önce bayiiden aradılar. Aynı arıza tekrarladı diye... haydaaaa....
Yaptığımız işin arkasında durmamız işimiz gereği...
Tekrar servise aldık. laptopu yeniden açtık, yarım gün arıza arama, Arızayı bulma, Arızalı LID half sensörmüş. parça temini, yerine takma, cihazı yarım gün çalıştırma, 2 gün daha testte tutar sonra çalışır vaziyette iademizi yaparız.
Servis raporuna da, Garantiden parça değişimi diye yazdım. (Garanti
)
1 TL de ek işlem ücreti almayız. (Dışarıda yapılan işin ücreti 1000-1500 TL .dir)
Cihaz İlk geldiğinde half sensör arızasıyla gelseydi, işin hakkını yazardık.
Önceden yapılan işe aldığımız ücretle idare edeceğiz artık.
Böylece ilginç/anlatacak bir anımız daha oldu.
Bazen böyle işler de oluyor.