ÜÇ FALI MOTORU TEK FAZA DÜŞÜRMEK

N_I_S_A_N

Üye
Katılım
2 Mar 2010
Mesajlar
7
Puanları
1
Arkadaşlar elimde üçgen bağlı bir trifaz motor var bunu tek faza düşürüp otamatik kapı motoru yapmam gerek.kumandada bir sıkıntım yok.ama kondansatörle tek faza düşürdügüm zaman hem sağa hemde sola dönmesi gerek motorun istediğim zaman.nasıl bir bağlantı yapmam gerek.acil yardıma ihtiyacım var
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
eger bu konuda kı kondansatorle yapmayı dusunuyorsanız cok ugrastırır sızı vede ek malıyet cıkar sıze sunacagım onerım su artık pıyasada ucuz hız kontrol mevcut bunlardan bır tane alırsanız hem kondansatorun degerının tam ayarlanmamasından dolayı olusacak guc kayıplarıyla ugrasmamıs olursunuz hemde daha kolay sag sol donusunuzu halledersınız dıye dusunuyorum.220 v gırıslı bır adet hız kontrol vede ıkı role ıle ısınızı halledebılırsınız.kolay gelsın
 
Motoru üçgen bağladım iki adet kontaktör bağladım devreye kondansatörü motora bağladıktansanra bir bacana bir fazı digerine öbür fazı takarsam üçüncü ucada nötr girdiğim zaman kontaktörleri tek tek devreye alsam birinde bir tarafa digerinde öbür tarafa dönmezmi acaba
 
Aslında 1faz sürücü tavsiye ederim ama yine de yardımcı olmaya çalışayım.(şekil ekleyemediğim için anlatmaya çalışayım)
Tek kondansatör yeterli olur.Motor üçgen bağlanır.kondansatörün 1 ucu (Y) bağlanır.Diğer ucuA-B yön kontaktörlerinin açık kontağına girer.(B) den çıkan kontak(X)(A) dan çıkan(Z) ucuna gider.Faz (A)kontaktörü açık kontağından çıkıp(u)ya Faz(B) kontaktörü açık kontağından çıkıp(W) ucuna gider.(V) nötr bağlanır.
 
sagol arkadaşım ama şöyle yapsam olmazmı acaba elimdeki imkanlar gereği. zaten benim kumandamda kontaktörler birbirimden bağımsız çalışıyor biri devredeyken digeri devreye girmiyor.ben bu doğrultuda Y ve x ucuna kondansatörü bağlasam kontaktörden gelen a fzını u b fazını w ye baglasam v ucunu nötör yapsam bir kontaktörü devreye aldığımda bir tarafa diğerinde diğer tarafa dönermi bağlantı bu şekilde olursa
 
anladığım kadarıyla motora tek faz vermeyi düşünüyorsun motor fazla akım çekip sargıları ısınarak yanar bence deneme kondansatörsüz tek faz ile çalıştırman doğru değil en kolay yöntem ise arkadaşların dediği gibi hız kontrol 220v 1faz giriş 220v 3 faz çıkış şeklinde motoruda üçgen bağladığında sorunsuz çalıştırır ve istediğn yöne çevirirsin
 
forumumuzda 220 volt motorun yonunu degıstırmek ıle ılgılı konu mevcuttur.ıncelersenız sonuca ulasırsınız
 
anladığım kadarıyla motora tek faz vermeyi düşünüyorsun motor fazla akım çekip sargıları ısınarak yanar bence deneme kondansatörsüz tek faz ile çalıştırman doğru değil en kolay yöntem ise arkadaşların dediği gibi hız kontrol 220v 1faz giriş 220v 3 faz çıkış şeklinde motoruda üçgen bağladığında sorunsuz çalıştırır ve istediğn yöne çevirirsin

tam bu noktada bişi sormak istiyorum.eğer elinizde tek faz giriş 3 faz çıkış bir sürücünüz var ise ve tek fazlı bir motrunuz da var ise 3 faz çıkışlı sürücü ile tek fazlı moturu çalıştırabilirmiyiz.?? sürücü çıkışına omik yük vs bağlayarak ???
 
tam bu noktada bişi sormak istiyorum.eğer elinizde tek faz giriş 3 faz çıkış bir sürücünüz var ise ve tek fazlı bir motrunuz da var ise 3 faz çıkışlı sürücü ile tek fazlı moturu çalıştırabilirmiyiz.?? sürücü çıkışına omik yük vs bağlayarak ???

1faz girişli 3 faz çıkışlı sürücünün 2çıkışına 1fazlı motorun faz ve nötr uçlarını bağlayarak çalıştırabilirsiniz.Omronla çalıştırmıştık.Marka kaynaklı sıkıntı çıkar mı bilemiyorum
 
motorun uzerındekı kondansatorude cıkarıp baglayıp kullanmıstır surucu markası delta ıdı vede motor 300 400 watt gıbıydı
 

Forum istatistikleri

Konular
128,439
Mesajlar
917,639
Kullanıcılar
450,366
Son üye
kerim13

Yeni konular

Geri
Üst