İNVERTÖR TAMİRİ HAKKINDA

matec

Üye
Katılım
20 Eki 2008
Mesajlar
28
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar merhaba
ben elektronikçiyim fakat inverter tamirini daha önce hiç yapmadım ve pek bilgim olmadığı içinde kurcalamak istemedim
inverter tamiri hakkında yardımcı olacak üstatların bilgisine ihtiyacım var
örneğin tamir aşamaları nelerdir
tamir yapılırken nelere dikkat etmemiz gerkiyor
şimdiden ilginize teşekkür ederim
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
invertör tamiri hakkında bilgilendirme
1-invertörde ıgbt kontrol ediniz.eğer sorun varsa invertörü süren kartta arıza vardır.vede yeni ıgbt takmadan önce mutlaka 6 adet sinyali skop ile kontrol ediniz.
2-ıgbt saglam ise genelde besleme agırlıklı arızalar mevcuttur.besleme devresini vede osilatör devresinin kontrollerını yapınız
 
sayın gezer77
6 adet skop tan bahsetmişsiniz
ne olduğunu anlatabilrmisiniz
ayrıca test işlemini ölçü aleti ile yapmak mümkünmü
yada bunun için osilaskop vaya benzeri bir cihazamı ihtiyacımız var onu öğrenmek istemiştim
ilginize teşekkür ederim
kolay gelsin
 
ıgbt bloklarınana gelen ince kablonun soketlerini osilascop ile konrol etmelisin .elektronik karttan ıgbt köprüsüne 6 adet darbe tetikleme sinyali gelir.osilaskopun şasesini nötr e probuda bu 6 adet sinyalin olduğu konnektöre tutarsan sağlıklı bir ölçüm yapabilirsin.diğer arıza kaynağı inverter elektronik karta besleme ve kart arızasıdır.veya ilk girişte bulunan köprü diyot bozuktur.çalıştığım firmada arızalı siemens marka invertör vardı.giriş köprü diyot kısa devre olmuştu.karttada yollar patladığı için servisine yolladık.
 
besleme katından başla istersen ama invertörler marka ve modellerine göre karın ağrıları çok değişik oluyor öncelikle elindeki invertörün marka ve modelini söylermisin
mosfet ve mosfet sürücülerine bak
hızlı diotlara
 
o skoplarla ilgili görsel bulursam yüklerim.skop en kolay çözüm olabilecek alet bu vede buna benzer cihaz tamirleri için
 
evet arkadaşlar benim invertörüm de arızalandı bu konuda yardım 1000 watt
 
arızalanmasının sebebini biliyormusunuz yada tahmin ediyorsanız ilk önce o sorunu gideriniz sonra daha öncede belirttiğim gibi arızayı onarınız
 
invertör arızalandığı zaman servise gider ve tamir edilir banim bildiğm bu
 
Öncelikle cihazınızın Marka/Modelinizi, veriyorsa hata kodunu, ve inverterını nerede kullandığınızı yazarsanız daha ayrıntılı cevap yazabilirim.
1.IGBT ve KÖPRÜ diyot kontrolü için;
Ölçü aletini diyot kademesine alarak, ölçü aletinin Siyah probunu (Com ucunu) İnverterın + ucuna temas ettirerek kırmızı probunuzla R(L1), S(L2), T(L3) U,V,W uçlarına temas ettirerek R,S,T de 0.600 ila 0.700 arası bir değer göreceksiniz. (Marka/Modele göre değişebilir) U,V,W uçlarında 0.300 ila 0.500 arası bir değer göreceksiniz. Burada probları cihazın bağlantı uçlarına iyice temas ettirdiğinizden emin olunuz.U,V,W uçlarında Kısa devre ve hiç değer göstermemesi durumunda IGBT'niz bozulmuştur. Tamir etme imkanınız yoktur. Tamir eden kişiler elbet vardır ama iyi bir randıman alamazsınız. Küçük kW lı cihazlarda IGBT niz modül halinde değildir. (INVT 0.4kW, 0.75Kw) R,S,T üzerinde kısa devre (0.000) veya hiç değer okumayamazsanız cihazın köprü diyodu yani RECTIFIER'i bozulmuştur. Tamir edemezsiniz satın alınması gerekir. Bu işlemleri cihazın - ucuna ölçü aletin Kırmızı probunu temas ettirerek, siyah prob ile R,S,T ve U,V,W bağlantı uçlarına temas ettirerek cihazın - yönden kontrolünü yapmış olursunuz. + yönden ve - yönden kontrol etmeniz gerekmektedir.
2. Drive board/Power board; Kimi markalar drive board kimi markalar power board diye adlandırır. Kart üzerindeki diyot ve transistörlerinizin sağlamlığını kontrol ediniz. Transformatörünüz yanmış olabilir. Şarz direncini kontrol ediniz. Çok düşük bir direnç göstermesi gerekiyor(kısa devre değil) . Eğer üzerinde direnç değeri yazmıyorsa.
3.Control board(Kontrol kartı) arızası;
Kontrol kartı enerjilenir fakat parametre girişi yapamıyorsanız epprom u arızalı olabilir. Kontrol kartındaki arızalar gözle görülebilir, yanık devre elemanlarını değiştirmeniz yeterli olabilir.FUJİ marka inverterların 1.5kW a kadar ki modellerinde kondansatör bloğunun şişmesi kontrol kartını veya power board unu kırabilir.Gözle göremeyebilirsiniz bu kırığı.
Ayrıca;
Uzun bir süre (1.5 - 2 yıl gibi) kullanılmayan ufak güçteki (0.4kW, 0.75kW) inverterların kondansatörleri kuruyabilir.
Bazı cihazların ekranları RS485 ile kontrol kartına bağlıdır bu kablonun ek yerlerinde temassızlık olabilir.
Cihazınızın IGBT ve KÖPRÜ diyotu sağlamdır fakat cihazınızın U,V,W yani çıkış alamazsanız power board üzerinde bulunan optolarınızı kontrol ediniz. Ya bütün çıkışların optoları arızalıdır bu durumda çıkış alamazsınız yada 1 veya 2 tanesi arızalıdır. İnverterın kaldırdığı motor yalpalar düzgün dönmez.
İnvertera ilk enerji vermeniz durumunda büyük cihazlarda kontaktör çeker çekmiyorsa şarz direncini, kondansatör bloğunu, power boardunuzu ve kontaktörünüzü kontrol ediniz.
Cihazınız çalışıyor fakat hata kodu veriyorsa cihazla birlikte gelen user manual veya internetten pdf olarak bulabileceğiniz user manual den hata kodunun açıklamasına bakın. Marka lara göre hata kodları değişmektedir. Bazen cihazınızın çalışmaması parametrik olabilir.
İnverterınız çalışıyor 40-45Herz lere geldiğinde hataya geçiyorsa kontaktörünüz arızalıdır. Dc bara voltajınız düşük hatası verir.
Cihazınıza zırt pırt enerji vermeyin, her enerji vermeden önce 10 dk kondansatörlerinin boşalmasını bekleyin.
Dip not olarak eğer gerekli ekipmanınız yoksa hiç tamire kalkışmayın dahada kötü duruma sokabilirsiniz cihazı.
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,717
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst