Trifaze Havuz Motoru, KAKR ve Güvenlik Hakkında

Size yaptığım bağlantının videosunu izletmek isterim.

İzlemekten zarar gelmez .

Kolay Gelsin . Sağlıcakla kalın .
Video burada;

https://streamable.com/5j6546

İlk önce sigortaların altındaki klemens girişlerde olan 3 faz ve 1 nötrü söküp KAKR'a girdim, düzgün çalışsaydı 3x32 olan sigortanın önüne mi arkasına mı koyacağımı tekrar sorup yerini değiştirecektim. Ki buraya gelen hattın önünde yine 3x40 sigorta var.

Videoda görülen ilk faz girişlerinde SİYAH KIRMIZI KIRMIZI renkler kullanılmış, ben 2. kırmızıya elektrik bantı yapıştırıp fotoğraf çektim ki fazlar karışırsa bir daha uğraşmayayım diye. Fazlara kullanılan SARI-YEŞİL ve MAVİ renkleri zaten görmüşsünüzdür.

Neyse, kafanızı şişirmeyeyim;

Bu ilk bağlantıda termik, kontaktör, zaman saati sorunsuz bir şekilde çalışıyor ve KAKR tutuyordu. Motor devreye girip çıkıyor ve bir problem olmuyordu.

Ama makine dairesine gidip orada bir anahtar üzerinden gelen faz kablosunu bağladığımda tutmadı kakr. Çünkü makine dairesi oldukça nemli ve anahtarın bağlantıları vs sökülemeyecek kadar paslanmış, nemlenmiş.

Bu anahtar lazım olmasa sistem sorunsuz çalışıyordu, ama makine dairesinde işlem yaparken bu manuel anahtar ile motoru açıp kapatmamız lazım. Bu anahtara gelen faz anahtardan dönüp termiğe gidiyor ve termik de kontaktörü tetikliyor manuel bir şekilde zaman saatinden bağımsız.

Aynı termik ve kontaktör zaman saati ile sorunsuz bir şekilde devreye giriyordu, ama ıslak zeminde olan bu anahtar KAKR'ı buraya bağlamama izin vermedi maalesef.

Zamanınızı almayayım, ben de çok fazla zamanım olmadığı, ıslak zemindeki anahtarı değiştiremeyeceğim, değiştirsem de tekrar nemleneceği için KAKR'ı buradan söküp;

yine forumdan okuduğum şekilde ve direkt trifaze motora giden 3 faz hat üstüne nötr'süz olarak bağladım.

Motor ve pano sıkıntısız çalışıyor, zaman saatli de çalışıyor manuel de çalışıyor (ki zaten kakr'dan önce bütün bağlantılar)

KAKR sadece motora giden 3 faz hat üstünde, nötr yok, çalışıyor. Fakat videoda gösterdiğim gibi test butonu işe yaramıyor, bu normal mi? Şu an bu sistemde bir anormallik ya da hata var mı sizce?

Saygılar, hepinize teşekkürler.

Edit: Şimdi aklıma geldi de KAKR'da giriş çıkış yönü varsa şu an ters takmış olabilirim.
 
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Video burada;

https://streamable.com/5j6546

İlk önce sigortaların altındaki klemens girişlerde olan 3 faz ve 1 nötrü söküp KAKR'a girdim, düzgün çalışsaydı 3x32 olan sigortanın önüne mi arkasına mı koyacağımı tekrar sorup yerini değiştirecektim. Ki buraya gelen hattın önünde yine 3x40 sigorta var.

Videoda görülen ilk faz girişlerinde SİYAH KIRMIZI KIRMIZI renkler kullanılmış, ben 2. kırmızıya elektrik bantı yapıştırıp fotoğraf çektim ki fazlar karışırsa bir daha uğraşmayayım diye. Fazlara kullanılan SARI-YEŞİL ve MAVİ renkleri zaten görmüşsünüzdür.

Neyse, kafanızı şişirmeyeyim;

Bu ilk bağlantıda termik, kontaktör, zaman saati sorunsuz bir şekilde çalışıyor ve KAKR tutuyordu. Motor devreye girip çıkıyor ve bir problem olmuyordu.

Ama makine dairesine gidip orada bir anahtar üzerinden gelen faz kablosunu bağladığımda tutmadı kakr. Çünkü makine dairesi oldukça nemli ve anahtarın bağlantıları vs sökülemeyecek kadar paslanmış, nemlenmiş.

Bu anahtar lazım olmasa sistem sorunsuz çalışıyordu, ama makine dairesinde işlem yaparken bu manuel anahtar ile motoru açıp kapatmamız lazım. Bu anahtara gelen faz anahtardan dönüp termiğe gidiyor ve termik de kontaktörü tetikliyor manuel bir şekilde zaman saatinden bağımsız.

Aynı termik ve kontaktör zaman saati ile sorunsuz bir şekilde devreye giriyordu, ama ıslak zeminde olan bu anahtar KAKR'ı buraya bağlamama izin vermedi maalesef.

Zamanınızı almayayım, ben de çok fazla zamanım olmadığı, ıslak zemindeki anahtarı değiştiremeyeceğim, değiştirsem de tekrar nemleneceği için KAKR'ı buradan söküp;

yine forumdan okuduğum şekilde ve direkt trifaze motora giden 3 faz hat üstüne nötr'süz olarak bağladım.

Motor ve pano sıkıntısız çalışıyor, zaman saatli de çalışıyor manuel de çalışıyor (ki zaten kakr'dan önce bütün bağlantılar)

KAKR sadece motora giden 3 faz hat üstünde, nötr yok, çalışıyor. Fakat videoda gösterdiğim gibi test butonu işe yaramıyor, bu normal mi? Şu an bu sistemde bir anormallik ya da hata var mı sizce?

Saygılar, hepinize teşekkürler.

Sayın @Eyong tesisatı yerinde görmeden yorum yapmak doğru olmaz ve tesisat tam bilinmiyor karmaşık tesisat .

Sadece bakmak için video demiştim , diğer arkadaşlar ne der bilmem .

Elektrikci bulmanız !!!

Daha doğrusu forum biraz ben ve bizler ? diyelim çok cesaretli davranıyoruz . ( sorumluluk )

Gerçi ara sıra sorumluk kabul edilmez bazen derim . (Cihaz ürün için )
ya can güvenliği için ? ( önemli . )

Kakr nötr bağlayın veya bağlamayın hiç bir yorum yapmadan .

Bir kaç video göstermek istedim .

Kakr nötr olmadan hali ile çalışma sistemi ( test butonu )



Kolay Gelsin Sağlıcakla kalın .
 
Herkes evine takım sandığı doldurup bolca video izleyip ve forum takip edip gözünün kestiği her tamir işine girişsin. Kesinlikle destekliyorum . Arabanın fren kaliper balatası ile yağı ( evet bunu da nasıl yapılır videoları var ) ve elektrik işleri hariç. Bu konularda yapılacak bir yanlışın sonuçlarının ne olacağını hepimiz biliyoruz . Elektrik mesleğimiz olduğu halde bazen dalgınlık, bazen aşırı güven, bazı yorgunluk sonucu defalarca elektriğin gazabına uğradık, uğrayanları da gördük. Bu konuda meslek dışı insanlara yol yordam göstermek bana hiç ama hiç vicdani gelmiyor.
Etik olmadığına kesinlikle katılıyorum..
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,765
Kullanıcılar
449,978
Son üye
food_eng_1952

Yeni konular

Geri
Üst