Oto Şarj Dinamosu

Katılım
6 May 2010
Mesajlar
201
Puanları
1
Yaş
40
oto şarj dinamosunun aküye bağlantısı nasıldır yani endüvi sargısı uçlarımı aküye gider araç çalışmazken aküyle bir irtibat halinde olduğu halde bu motor (sonuçta bir dc motor) neden dönmez aradaki şarj voltajını sınırlayan konjektör sayesindemi dönmez yoksa yastık sargılarında bişey bağlı olmadığı için mi dönmez yoksa bağlımıdır kısacası aydınlatırsanız sevinirim teşekkürler...
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomobillerde alternatör bulunur dinamo değil sanayide kullanılan bir terim olduğundan dilimize yanlış olarak yerleşmiştir.
Alternatör 3 fazlı yapıdadır.Alternatör çıkışı diyot tablasına bağlıdır, buradan DC gerilim elde edilir.Gerilimin devir sayısı ile değişmemesi için konjektör uyarma akımını devir sayısına göre değiştirir.
Diyottan ters yönde akım geçmediğinden motor dururken alternatöre elektrik gitmez.
 
oto şarj dinamosunun aküye bağlantısı nasıldır yani endüvi sargısı uçlarımı aküye gider araç çalışmazken aküyle bir irtibat halinde olduğu halde bu motor (sonuçta bir dc motor) neden dönmez aradaki şarj voltajını sınırlayan konjektör sayesindemi dönmez yoksa yastık sargılarında bişey bağlı olmadığı için mi dönmez yoksa bağlımıdır kısacası aydınlatırsanız sevinirim teşekkürler...

Motorlu araçlarda marş ve şarj sistemleri;
http://cygm.meb.gov.tr/modulerprogr.../motorlu_araclar/moduller/sarj_sistemleri.pdf
http://cygm.meb.gov.tr/modulerprogr.../motorlu_araclar/moduller/mars_sistemleri.pdf
 
araçlarda altarnatör kullanımından önce doğru akım dinamoları kullanılıyordu. yaklaşık 25 yıl öncesine kadar tüm araçlarda altarnatörden daha fazla doğru akım dinamoları mevcuttu. ilerleyen teknoloji ile birlikte daha verimli olan altarnatör teknolojisine geçiş yapıldı. fakat eski model araçlarda hala dinamolara rastlamak mümkün. arkadaş bu tip bir dinamodan bahsediyor zannediyorum. doğru akım dinamoları aynı zamanda motor olarakta çalıştırılabilirler. bu tip dinamoların aküye olan bağlantıları konjektör üzerinden yapılırlar dolayısıyla kontak kapatıldığında dinamonun akü ile bağlantısı kesilir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,725
Kullanıcılar
449,961
Son üye
omr70

Yeni konular

Geri
Üst