Motor sürekli olarak yanıyor.

bence termik yerine motor koruma şalteri kullanılsa daha iyi olur. telemekanik gv2 serisi mesela
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Üstadlar çalıştığım yerde 22Kw lık bir motor var, eski motor komple kasnağı dağıtığı için mecbur yeni motor takmak zorunda kaldık yeni motor gamak marka 22 kwlık sorunum sürekli olarak motorum yanıyor bu motorun çalışması ise 3 sn çalışıyor 10-15 sn bekliyor herhangi bir zamanlayıcı vs. bişiyok oparatör açıp kapatıyor düğme ile motor ilk bana geldiğinde 44 amper yazıyordu etiketinde bende 40-63 amperlik termik taktım 42 ampere ayarladım sürekli olarak ilk kalkışta motor termik atırıyordu bu sebeble termik ayarını etiket değeri olan 44 ampere ayarladım fakat bu sekilde motor yansa bile anca termik atıyor termiği düşük tutsam ilk kalkışta atırıyor. 2 kere bu şekilde yandı şimdi 3. kez taktım fakat gene yanacak panoda ise telemecanique f185 kontaktör ile açıkp kapatyorum motor koruma röleside taktım ama yemiyor. yakıyor motoru ilk kalkış akımını önlemek amacı ile yıldız üçgen bağlıycaktım fakat yıldızdan üçgene geçmesi için en az bildiğim kadarı ile 7 sn. yeye ihtiyac var e bu motor en fazla 2 sn çalışıyor bilemedin 3 sn kısacası yıldız üçgende işe yaramayacak bu siemensin sirius (yumuşak yol vericilerden) takıyım diye teklif verdim fakat pahalı diye almakda istemiyorlar bugüne kadar çalışıyodu onsuz bundan sonrada çalışır diyerek düşünüyorlar üstadlar sizce bunun başka bir çözümü varmı.

arkadaşım;
belli ki senin motor dur-kalk lardan dolayı aşırı ısınıyor.bu yüzden hiç birşeyden olmasa bile bi süre sonra motor kavrularak yine yanar.
1.Motorun kalkıştaki yükünü hafifletmen için kavrama veya hidrolik kaplin gibi bir sistemle yükü hafifletmen gerekiyor.
2.bu kadar sık sık çalışıp duran büyük bir motorun ısısını minimuma düşürmen gerekiyor(sabit bir fanla)
3.soru'nda ilk motorun kasnak dağıttığını yazmışsın.yeni takılan kasnak uygun çaptamı yani motor devrini karşı tarafa bire bir aktarmaya veya daha fazla bi devirle aktarmaya kalkarsan ne yaparsan yap sıkıntı yaşarsın motor problemin bitmez.(mekanik sistemi kontrol et.)
4.benim merak ettiğim bişey de 3 sn çalışan bu motor tam olarak ne iş yapıyor.sadece merak.
ALLAH kolaylık versin.
 
arkadaşım eski motor kasnak dagıttı diyorsun sebebi ne neden dagıttı araştırdınmı birde yeni takmış oldugun kasnak dagılanla aynımı.moturun hareket verdigi sitemde problem olabilir birde motor kablosunun iletkelgi nasıl acaba bazı durumlarda kablo iletkenligini azalttıgı için motor daha çabuk yanabilir.
 
arkadaşım mekanik sistemini kontrol et birde motor seçimini iyi yapman lazım ampere gelince çalışma esnasında amperlarini ölç birde boşta çalıştır o zaman amperini ölç o zaman mekanik sorunu cıkar sen diyorsun 3 sn calışıyor motoru fan yanına yüksek devirli fan bağla ok yumaşak yolver değilde sürücü bağla kalkış rambası ile iniş rambası yumuşak tutman lazım
 
o motor herzaman yanar.2 saniye iş yapacak 15 saniye bekleyecek.tasarım hatası .motor her kalkışta demeraj akımıyla kalkıp normale geçmeden duruyor ve kısa bir süre sonra aynı darbe .bir dakikada 3.5 darbe alıyor.imkanın varsa kavrama sistemine geçmelisin. motor sürekli dönecek elektikli veya mekanik bir kavrama sistemi(eksantrik pres örneginde vb.)
iş sırası geldiginde kavramaya ikaz gelecek ve motor işini yapıp sistemden ayrılacak..
 
bende motorun yıldız olduğunu düşünüyorum sen yanan moyorun bağlantısını kontrol et ve madem bu kadar sık yanıyor neden bir termistör koydurmuyorsun bobinajcına.termistör koyarsan belki fayda görebilirsin.
 
Aynı ileri geri 3 saniye çalışan ve 5 saniye duran 18.5 kw motorla ben de çalışıyorum. Bakman gereken yük dolayısıyla motorun ısınıp ısınmadığına bakman. Motor 1-2 saatte ısınırsa mekanik sistemi kontrol et veya motoru büyült.Ben yılardır sorun yaşamadım. birde kontaktörün çıkışına 5 kvar kondanstör bağlarsan motor biraz rahatlar kalkış akımı düşer.
 
senın motor komprosor motorumu eger komp motoru ıse uzerındekı motor sıemens dır senın tektıgın motor nedır yardımcı olmaya calısalım arkadasım
 
kardeş yazdığına göre bu motor peki daha önce nasıl çalışıyordu .Hiç incelemedinmi eger mekanik sorun yoksa ve sürekli motor yanıp sorun olacaksaki olur.inverter takmanı kesinlikle öneririm
 
direk üçken çalıştır motor zorlanıyor sa üçken de direk kaldır amperlerini de ölç
 

Forum istatistikleri

Konular
128,254
Mesajlar
916,251
Kullanıcılar
450,075
Son üye
oodak

Yeni konular

Geri
Üst