Fan motorunun aşırı ısınması

Katılım
28 Ocak 2008
Mesajlar
50
Puanları
1
Yaş
39
Klima sisteminde havayı emip serpantinlere doğru üfleyen motor(2 motor var tek tek çalıştırıyoruz.) lar aşırı ısınıyorlar termik attırıyor. 3 defa da yandı tarihinde.
18.5 kw --38a lik motorlar bunlar. soğuyan havayı iten fan motorlarımız 22 kw-40 küsür amperlik. bu soğuk havayı iten motor hiç ısınmıyor .çalışma anında 25 a çekiyor.o
yanan(çok ısınan) motorumuz yıldız üçgen role zmnı 10 sn ayarlı . üçgene geçinde anlık 75 ampere anlık çıkıp 30 ampere düşüyor. üçgende faz sıraları normal.kontaktorler takılı kalmıyor fakat motor alev topuna donuyor. aklımıza yükü kaldıramıyor emiş motoru sonuçta dedik 22 kw yı taktık aynısı oldu. kasnak kayış değiştirip yükün motoru daha azz zorlamasını sağladık fakat değişen olmadı.kasnaklar mastar çekilerek kayış taktık dengesizlikte yapmıyoruz.
değerli arkadaşlar bu konuyla ilgili fikirler bekliyoruz çok teşekkürler.
 
Son düzenleme:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Tahminler;
-Hava kanalında kapalı klape olabilir.(Yangın damperi)
-Kabloda yada bağlantılarda problem gevşeklik olabilir.
-Kesit yetersiz yada gerilim düşük olabilir. 22kw için min kesit 2(3x16mm2)
-Güç devresi bağlantısında Yıldız dönüş yönü ile üçgen dönüş yönü farklı olabilir.***

Başka da ihtimal kalmadı sanırım?
 
Son düzenleme:
aspiratör ve ventilatör motoru diye adlandırırsanız anlaşılması daha kolay olun kanımca.
sizin sürekli yanan motorlarınız emiş yani aspiratör motoru doğrumu anladık.?üfleme,yani ventilatör
motorunda ise problem olmuyor..
Klima santallerinde yıldız üçgen mi kaldı ustam hep sürücüye döndü artık sistemler..
Motorun daha önce 3 kere yanıp tekrar aynı problemi yaratması bobinajcı hatası gibi görünüyor.
Yanan motor bobinaja gidip gelmişse ondan çok fazla bişey beklemeyin artık..
 
Klima santrallerindeki AHU ve EF cihazlarından bahsediyor arkadaş. Sürücü pahalı genelde yıldız-üçgen tercih ediliyor. Ayrıca dikkat 22kw'lık yeni motor bağladım deniliyor !
 
aspiratör ve ventilatör motoru diye adlandırırsanız anlaşılması daha kolay olun kanımca.
sizin sürekli yanan motorlarınız emiş yani aspiratör motoru doğrumu anladık.?üfleme,yani ventilatör
motorunda ise problem olmuyor..
Klima santallerinde yıldız üçgen mi kaldı ustam hep sürücüye döndü artık sistemler..
Motorun daha önce 3 kere yanıp tekrar aynı problemi yaratması bobinajcı hatası gibi görünüyor.
Yanan motor bobinaja gidip gelmişse ondan çok fazla bişey beklemeyin artık..

evet aspiratör tarafındaki 2 motor da ısınıyor.çalıştırılma şekli 1 aspirator karşıdaki çapraz 1 vantilatör(low modu) genelde çalıştırılıyordu. 2 motorda diyorum hep fan1 isimli motor çalıştırılmış hep o yanmış yandakini çalıştırınca o da ateş gibi oluyor. diğer vantilator grubundan motoru alıp oraya takınca yine çok ısınıyor
 
Tahminler;
-Hava kanalında kapalı klape olabilir.(Yangın damperi)
-Kabloda yada bağlantılarda problem gevşeklik olabilir.
-Kesit yetersiz yada gerilim düşük olabilir. 22kw için min kesit 2(3x16mm2)
-Güç devresi bağlantısında Yıldız dönüş yönü ile üçgen dönüş yönü farklı olabilir.***

Başka da ihtimal kalmadı sanırım?

hava giriş yerinde filtre amaçlı malzeme takmışlar diğer türlü bir kapalılık durumu yok damperlerde baktım.
bağlantılarda da bi hata gorunmuyor. 4 motorlu sistem olduğu için sorunsuz çalışan grup devresine takıncada aynı ısınma oluyor.
kesit = 4* 6 mm2 normal çalışma +yıldız üçgen 4*6 mm2 kablosu var.
dönüş yonleri kesinlikle aynı.
 
Baglantilarda sorun yok, yildiz ucgen gecisleri normal.ters donme durumu yok...peki kasnagi elle dondurdugunuzde rahat donuyormu..? Yani motor neden yanar fazla yuklenme asiri zorlama vs..fan motoru bos kasnagi ceviriyor yani asiri bir yukte yok.yalpa yaparsa da isinir.
 
Kesit 2(3x25mm2) en az 2(3x16mm2) olmalı siz ise 2(4x6mm2) bağlı diyorsunuz.
Hani çocuk boş şişeden pipetle olanca gücünle emiş yaparda birşey gelmez kızarır küfreder ya senin motorun durumuda aynı :)


kesit.jpg
 
Son düzenleme:
Baglantilarda sorun yok, yildiz ucgen gecisleri normal.ters donme durumu yok...peki kasnagi elle dondurdugunuzde rahat donuyormu..? Yani motor neden yanar fazla yuklenme asiri zorlama vs..fan motoru bos kasnagi ceviriyor yani asiri bir yukte yok.yalpa yaparsa da isinir.
1 onceki yanışta arkadaki pervaneti bobinajcı kırmış belki ondan yanmıştır demiştik.onarılınca takıp baktık 10-15 sonra termik attı. baktık çok ısınmış .oyle çözüm arıyoruz şu anda.elle kasnak çok rahat donuyor hatta vantilator grubundakilerden daha rahat donuyor o taraftakiler daha buyuk boyutlu .fan ve motor yüzeyinin altında 4 yay var ilk kalkarken baya bir esniyor .ondan başka bir durumyok
 
tamamda kesit küçükse termik atsın motor niye haşlanıyor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst