Metro Ankaray ile ilgili bir soru?

KuRSuN06

Üye
Katılım
27 Ara 2011
Mesajlar
77
Puanları
1
Yaş
37
arkadaşlar konuyu yanlış yere açtıysam özüürdilerim.. çok merak ediyorum bizim büyükşehirlerde bindiğimiz metro ankaray gibi yer altı ulaşım araçlarının çalışma prensibi nasıldır kaç volt kaç amper akım çekiyo geçenlerde durakta beklerken dikkat ettimde yerde uzun demir kablolar falan vardı heralde o topraklamasıydı ama normalde kaç bin voltla çalışıyo ?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
bu konuda bilgim yok ama
kayserideki kayseray'ın güzergah'ında 750VDC yazısını görmüştüm.
 
Eskişehir' de ki tramvay sistemininde elektrik altyapısı 750V DC değerinde.
 
Peki neden AC değil de DC bu konuyu bende merak ettım.Tecrübeli arkadaşlar bu konu hakkında tatmin edici açıklamalarda bulunursa sevinirim saygılar..
 
DC motorların yük altında (AC motora göre) daha rahat kalktıklarını biliyorum. Bir sebebi bu olabilir.
 
hız ve ileri geri kontrol etmesi kolay olması olabilirmi ?
 
adı üstünde dc yani doğrudan alttan üstten değil :) bencede o sebepten olabilir dc olması avantaj.
 
Bu sistemlerde genellikle dc gerilim kullanılır. Kulanılan motorlarda hız kontrolleri ve ileri geri hareket daha kolaydır. Enerji çift yönlüdür. Yani frenleme esnasında sisteme enerji verir buda verimliliği arttırır.
 
şebekeden 34,5 kv ac gelir. trenlere 750 v dc verilir. trenlerin hızlarıda bu dc gerilimin arttırıp azaltılması ile ayarlanır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,488
Mesajlar
918,001
Kullanıcılar
450,463
Son üye
ePlan0

Yeni konular

Geri
Üst