Gölge Kutuplu Motorda Ses

speedy1989

Üye
Katılım
29 Eki 2009
Mesajlar
27
Puanları
1
Yaş
35
Öncelikle Merhabalar;
Üretmekte olduğumuz gölge kutuplu motorlarda ses problemimiz var. Motora hareket verildiğinde ses başlıyor. Ses tınlama şeklinde yani elektriksel bir ses gibi geliyor. Bu sese neden olan ne olabilir. Sarım sayısını artırıp akımı düşürdüğümüzde bile ses devam ediyor. Her türlü öneriyi deneyebilirim. (rotor açısı, sac değişikliği, kutup bakırları vs.)
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bu konuda tecrubem yok fakat ilk aklima gelen motorda kullandiginiz metal uzerinde arastirma yapin. Ornegin asenkron mktorlarda tek tarafi yalitilmis silisyumlu saclar kullaniliyor. Yine trafo sarimlarinda e ve ı seklinde saclar kullaniliyor. Bunlar manyatik alana karsi direc gostermeyecek sekilde yapilan uygulamalar. Sizinde sorununuz bu gibi geliyor bana.
 
Merhaba.Vınlama türünden sesler silisyumlu trafo veya motor stator saç paketlerinin gevşek bağlanmasından,tam düzgün şekilde bir araya da getirilmemesinden olur.Kullanılan malzemenin histerezis özelliği de (50 hz. de 50 defa oluşan N ve S kutuplarının yer değişimine çok uygun,artık mıknatısiyeti olmayan,özel malzeme) çok önemlidir.Malzeme temin ettiğiniz yerden malzeme yapısıyla ilgili ayrıntılı bilgileri de ayrıca alın.Bir de normal büyüklükteki asenkron motorlarda rotordaki (Sincap kafesli yapıda) vınlama sesini azaltmak için kısa devre çubukları paralel değil,birbirine belirli bir açı ile tam bağlanarak ve birleştirilerek içten kısa devre edilir.Büyük asenkron motorlar için geçerli olan bu kural,eğer rotorda böyle paralel bir kısa devre çubukları da kullandıysanız ne kadar geçerli olur,tam olarak kestiremiyorum.Ancak uğultunun,istenmeyen bu vınlamanın tam giderilmesi için belki çare olabilir.

Göge kutuplu motorlarda elbette yalancı kutupların yerleşim yeri,konumu,bakır halkaların girmesi için içine açılan oyuk miktarı da bu uğultunun kaynağı için bir potansiyel de olabilir.Bu yönüyle de düşünmeniz lazım.En doğrusu sessiz çalışan bu küçük motorların,hiç ses yapmadan çalışan başarılı bir örneği üzerinden birebir ölçekli olup,ayni ölçülendirmelerle birebir aynisini de yapmak olmalıdır,ilk başlangıç olarak veya teknik geliştirmenin eğer en başında da sayılırsanız.Şahsi görüşüm de malzeme yapısındaki bir kalitesizlikten veya bu yalancı kutupların bu stator üzerindeki konumlanma biçimi veya çok uygun,nizami olmayan genişliği yüzündendir,bir ihtimalle.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Vidyo ekle, rulman burç ne kullanıyorsun?
 
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Vınlama ile ilgili problemi tam çözememiş olsakta şu an müşterimiz bunun problem olmayacağını söyledi. Şu anki asıl sorunumuz devirli kalkınma ile ilgili. Motor kalkınırken devirli kalkınma sesi duyuluyor fakat motora enerji verip pervaneyi 1-2 sn tuttuğumuzda (rotoru kilitlediğimizde) motor normal şekilde kalkınıyor. Bu ses problemini aşabilir miyiz. Bir de sormak istediğim rotor üzerindeki kısa devre çubuklarının açısı ne işe yarar yani 48 derece ile 70 derece arasındaki fark nedir?
By lent sorun mekaniksel değil ama yine de söyleyeyim burç kullanıyoruz.
Değerli cevaplarınız için de ayrıca çok teşekkür ederim.
 
48 derece ile 70 derece arasında fark sıfır noktasını yakalayabilmektir motorun verimli çalışması açısından
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,725
Kullanıcılar
449,961
Son üye
omr70

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst