Elektrikli araç şarj aleti hata veriyor

Akşam 20:40 gibi saatlerde arızaya çok daha çabuk düşüyor (en fazla 2-3 dakika). Gece ise 02:40 gibi saatlerde arızaya neredeyse düşmüyor, ya da düşerse de 1-2 saat şarj edip düşüyor.
Şarj cihazının fazın birinin geriliminin düşük olmasına kızdığı belli. Bu durumu ancak işletme çözebilir. Fazlar sokak boyunca dengesiz yükte görünüyor.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Ustam bu trifaze şarj cihazlarında faz sırası varmıdır ?
Bu konudaki ustalar varken bana söz düşmez ama, sırası kesin vardır. Trifaze motorlarda faz-faz değişimi, dolaysıyla faz açısı değişince motorun yönü değişir. Monofaze hatlarda herhangi bir sorun olmaz. Trafodan akım yükleri izlenerek monofaze aboneliklerin daha dengeli olacak şekilde diğer fazlara değişimi yapılabilir. Bu dengesizlik zamanla da oluşabilir. Abone yeni bir cihaz almıştır, hatta sokakta hat boyunca bir kaç tane monofaze araba şarjının aynı faza denk gelmesi bu duruma sebep olabilir.
 
Bu konudaki ustalar varken bana söz düşmez ama, sırası kesin vardır. Trifaze motorlarda faz-faz değişimi, dolaysıyla faz açısı değişince motorun yönü değişir. Monofaze hatlarda herhangi bir sorun olmaz. Trafodan akım yükleri izlenerek monofaze aboneliklerin daha dengeli olacak şekilde diğer fazlara değişimi yapılabilir. Bu dengesizlik zamanla da oluşabilir. Abone yeni bir cihaz almıştır, hatta sokakta hat boyunca bir kaç tane monofaze araba şarjının aynı faza denk gelmesi bu duruma sebep olabilir.

Sokak yeraltı kablosu 3 fazlı kablo ama bir faz veya iki faz yıkılmış olabiliniyor .
Arıza tam yapılmıyor günlük çözüm . Gittiği yere kadar .

L1 fazı 1 - 4 - 7 lamba
L2 fazı 2 - 5 - 8
L3 fazı 3 - 6 - 9
Sokak lamba tesisatı olması gereken

Bir fazda , iki fazda , nötrde yeraltı arızası oluyor
Bir faz . iki faz iptal ediyor bir fazla iki fazla besleniyor veya havadan besleme .
Diğer nötrde sorun varsa faz kablosunu nötr yapılıyor .

Günlük yaşantımıza günlük çözümlerimiz bitmez .

Kolay gelsin Sağlıcakla ...
 
Tam olarak uzmanı olmamakla birlikte anladığım kadarıyla trifaze kullanılmasının sebebi monofaze yüksek güç çekebilen hatların evlerde yaygın kullanımının zor oluşu. Pillerin şarj devrelerinde AC kullanmak mümkün değil. Rektifiye devre kullanılarak DC dönüşüm yapılmak zorunda. Bu dönüşüm, aracın içerisinde Onboard Charger (OBC) dediğimiz bir sistem ile yapılıyor. Hatta aracın maksimum AC şarj gücünü belirleyen de bu cihaz. Şarj aleti bu dönüşümü yapmaz. Şarj aleti sadece röle görevini üstleniyor. Ekstradan bazılarında KAKR falan da var.

OBC şarj işlemini yaparken sadece AC akımları alıyor, iki veya varsa üç birbirinden bağımsız rektifiye devresi aynı anda birden fazı DC'ye dönüştürebilir. Dolayısıyla fazlar arası açı ve kosinüs falan önemli değil, fakat şöyle bir durum da var. Eğer monofaze bir hat üçe bölünüp şarj cihazına verilirse yine sistem arıza verebilir, çünkü fazlar üst üste binince rektifiye devre düzgün bir trifaze kaynağa göre çok daha fazla ısınıyor (tepe noktaları üst üste geldiği için). Porsche, özellikle geçen sene bu yöntemin Fransa'da sık kullanılmasından dolayı fazlaca bozulan Taycan'ların 22kw OBC opsiyonlu olanların belirli parçalarını garanti kapsamından çıkarttı (Fransa'da faz katlama oldukça yaygın).
 
Tam olarak uzmanı olmamakla birlikte anladığım kadarıyla trifaze kullanılmasının sebebi monofaze yüksek güç çekebilen hatların evlerde yaygın kullanımının zor oluşu. Pillerin şarj devrelerinde AC kullanmak mümkün değil. Rektifiye devre kullanılarak DC dönüşüm yapılmak zorunda. Bu dönüşüm, aracın içerisinde Onboard Charger (OBC) dediğimiz bir sistem ile yapılıyor. Hatta aracın maksimum AC şarj gücünü belirleyen de bu cihaz. Şarj aleti bu dönüşümü yapmaz. Şarj aleti sadece röle görevini üstleniyor. Ekstradan bazılarında KAKR falan da var.

OBC şarj işlemini yaparken sadece AC akımları alıyor, iki veya varsa üç birbirinden bağımsız rektifiye devresi aynı anda birden fazı DC'ye dönüştürebilir. Dolayısıyla fazlar arası açı ve kosinüs falan önemli değil, fakat şöyle bir durum da var. Eğer monofaze bir hat üçe bölünüp şarj cihazına verilirse yine sistem arıza verebilir, çünkü fazlar üst üste binince rektifiye devre düzgün bir trifaze kaynağa göre çok daha fazla ısınıyor (tepe noktaları üst üste geldiği için). Porsche, özellikle geçen sene bu yöntemin Fransa'da sık kullanılmasından dolayı fazlaca bozulan Taycan'ların 22kw OBC opsiyonlu olanların belirli parçalarını garanti kapsamından çıkarttı (Fransa'da faz katlama oldukça yaygın).

Bu şarj aletini yok farz edin .
Sorunsuz olduğu zaman saatlerinde ve sorunlu olduğu zaman saatlerde ölçümler yapın .
Videolar kayıt alına alın .
Sorun varsa elektrik dağıtım şti elemanlarının sorunlu olduğu zaman saatinde gelmelerini isteyin .
Çözüm isteyin .

Kolay gelsin .Sağlıcakla....
 
Bence voltaj değeri ile alakala.Gunduz kullanım az olduğundan trafo çıkışı beslemeye yetiyor Akşam kullanim nisbeten daha fazla olduğundan gerilim düşümünden kaynaklı olarak şarjı kesiyor olabilir.Aracin kullanma kılavuzunda voltaj aralığı vardır muhtemelen,bakindinizmi hic
 
Bence voltaj değeri ile alakala.Gunduz kullanım az olduğundan trafo çıkışı beslemeye yetiyor Akşam kullanim nisbeten daha fazla olduğundan gerilim düşümünden kaynaklı olarak şarjı kesiyor olabilir.Aracin kullanma kılavuzunda voltaj aralığı vardır muhtemelen,bakindinizmi hic
100 - 240V diyor ama bana biraz geniş geldi bu aralık. 160V ile çalışır mı mesela şu bilgiye göre.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240211_205639_Adobe Acrobat.png
    Screenshot_20240211_205639_Adobe Acrobat.png
    38 KB · Görüntüleme: 8

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,193
Mesajlar
915,740
Kullanıcılar
449,968
Son üye
ibrahimkalebayir38@gmail.

Yeni konular

Geri
Üst