Elektrikli araç şarj aleti hata veriyor

meges

Üye
Katılım
6 Şub 2024
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
30
İyi günler, herkese iyi forumlar.

Bugün aracım için elektrikli şarj aletini evin önündeki elektrik panosunun yanına trifaze hat çektim.

Aracım 11kW'ya kadar şarj olabilmekte. Elimdeki şarj cihazı ise 7.2kW gücünde, trifaze 5 kutuplu 32A kırmızı fiş ile çalışıyor.

Panonun içerisine sırasıyla 30mA kaçak akım rölesi, C tipi 32A sigorta ve trifaze enerji ölçer koydum. Dağıtımdan gelen trifaze hat ilk önce 40A sigortadan, sonra saatten, ardından benim panodaki kaçak akım rölesi, sigorta ve enerji ölçerden geçerek şarj cihazında son buluyor. Sistem 5x6mm antigron kablo ile yapıldı.

Montajı tamamladıktan sonra aracı şarja taktım. Gündüz saatlerinde, 1-2 civarıydı. Araç tamamen şarj oldu.

Bugün akşam saatlerinde tekrardan taktım. Şarj işlemi başladıktan 2-3 dk sonra cihaz kendisini korumaya alıyor. Cihazın içerisinde 30mA AC ve 6mA DC kaçak akım rölesi varmış. Kitapçıktan hata açıklamasını ek olarak koydum.

Gündüz böyle bir sıkıntı yaşamayıp akşam yaşıyor olmamız biraz ilginç geldi. Sigorta ve kaçak akım rölesi atmıyor. Birkaç kere cihazı yeniden başlattık, sonuncuda cihaz 10 sn içerisinde durmaya başladı.

Bugün kurulum sırasında kontrol yaparken elektrikçinin aynı sistemdeki monofaze prizden 209V aldığını gördüm. Çok düşük değil mi?

Nötr-toprak arası gerilim de olabilir. Kuşadası'nda yaşıyoruz, altyapının nispeten yeni ama yetersiz olduğu bir yer.

Önerileriniz nedir? Çalıştığımız elektrikçi arkadaşlar bu şarj cihazları konusunda çok yetkin değil anladığım kadarıyla. Ne yapabiliriz?

Yardımlar için şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240206_221059_Adobe Acrobat.png
    Screenshot_20240206_221059_Adobe Acrobat.png
    153.2 KB · Görüntüleme: 35
  • 20240206_212347.jpg
    20240206_212347.jpg
    429.3 KB · Görüntüleme: 38
  • 20240206_212405.jpg
    20240206_212405.jpg
    219.3 KB · Görüntüleme: 35
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Benzer durumla karşılaştım. Köyde trafoya 1 km mesafede akşam gerilim 200 volt civarına düşüyordu. 3.7kw monofaze şarj cihazı 10 saniye sonra kırmızı ışığını yakıp şarjı kesiyordu. Ben de aynı kablo aynı prizle gündüz sorunsuz şarj ediyordum. Ayrıca aynı uzatma kablosu ve şarj cihazı ile şehirdeki evde şarj ederken benzer bir durumla karşılaştım. Gerilim 220 volt civarıydı. Prizi söktüğümde topraklama olmadığını gördüm. Topraklama çekmek meşakkatli ve zaman alacağından geçici olarak prizin topraklamasını nötürle birleştirerek (buna sıfırlama denir ve tavsiye edilmez!) sorunsuz şarj ettim. Siz de topraklamanızı kontrol ediniz.
 
Hocam bilgi için teşekkürler. Ben bulunduğum yerin topraklamasına da nötrüne de güvenmiyorum. Yarın topraklamayı kontrol edeceğim. Sıfırlamanın uzun vadede zararı dokunur mu? Cihazın bu kontrol mekanizması istendiğinde kapatılabiliyor. Kapatmayı düşündüm ama kapatmadım.
 
Cihazınızı bilmiyorum. Topraklamanın olmaması veya zayıf olması ile kesime gitmesi, şarjı durdurması mantıklı.
 
Araç markası nedir?
Mersedes EQS ve Tesla modellerinde hiç sıkıntı yaşamadım, Sadece Togg ve Eski model Reno Zoe lerde yaşadım.
Daha önce Gewıss Marka 22 kW sarj istasyonlarını devreye aldım.
Topraklama ohm değeri yüksek olan tesislerde araçların şarj almayı kestiğini gördüm

Aynı zamanda kurulu güç yetersiz ise bu durumla karşılaştım

Bazı araçlarda kaç kW ile sarj alacağını seçebiliyoruz 22 kW dan 18.5 Kw ya düşürdüğümüzde bazı tesislerde sorunu çözdük bazılarında ise topraklama kazığı çaktırarak topraklama Ohm değerini 3 Ohm altına düşürerek çözdük. (hatayı cihaz içerisinde bulunan sd kart'a kaydediyor oradan yola çıkıyoruz )

Araçlar topraklama Ohm değerini , gerilimi , akımı anlık olarak ölçüyor ve en ufak bir hatada sarj almayı kesiyor.

Aynı zamanda takmış olduğunuz kaçak akım rölesi uygulamaya uygun mu tipini kontrol ediniz.

https://assets.new.siemens.com/siem...alasyon-teknigi-fiyat-listesi-2-ekim-2023.pdf
1707290883333.png
 
Arıza araçtan gelen bir arıza değil. Araçla priz arasındaki şarj cihazı enerjiyi kesiyor. Şarj cihazı Volkswagen grubunun araçla birlikte gönderdiği şarj aleti.

Bugün gittim multimetre aldım akşam saatlerinde ölçüm yaptım. Ölçümler kofradan. Ölçümler şöyle.

N-L1: 204V
N-L2: 228V
N-L2: 238V
N-E: 11V

Nötr toprak arası 11V ve fazlar arası bu kadar fark normal mi? Sitede indüksiyon ocak ve klimalarda genel olarak bir sorun yaşanıyor sürekli. Bu cihazlar sanırım hassas. Bununla alakalı olma ihtimali var mıdır?

Dağıtım şirketini arayıp arıza bildiriminde bulundum. İnşallah gelip bakarlar.

Trifaze regülatör gibi bir çözüm var mıdır? Nötr akımını boşaltacak da bir şey lazım olabilir. Anladığım kadarıyla altyapı bayağı sorunlu.
 
N-L1: 204V Bu fazda belli ki dengesiz yük var. Belki anlık böyle bir sonuç çıktı. Bir kaç saatte bir ölçümleri tekrarlayınız.
 
Arıza araçtan gelen bir arıza değil. Araçla priz arasındaki şarj cihazı enerjiyi kesiyor. Şarj cihazı Volkswagen grubunun araçla birlikte gönderdiği şarj aleti.

Bugün gittim multimetre aldım akşam saatlerinde ölçüm yaptım. Ölçümler kofradan. Ölçümler şöyle.

N-L1: 204V
N-L2: 228V
N-L2: 238V
N-E: 11V

Nötr toprak arası 11V ve fazlar arası bu kadar fark normal mi? Sitede indüksiyon ocak ve klimalarda genel olarak bir sorun yaşanıyor sürekli. Bu cihazlar sanırım hassas. Bununla alakalı olma ihtimali var mıdır?

Dağıtım şirketini arayıp arıza bildiriminde bulundum. İnşallah gelip bakarlar.

Trifaze regülatör gibi bir çözüm var mıdır? Nötr akımını boşaltacak da bir şey lazım olabilir. Anladığım kadarıyla altyapı bayağı sorunlu.

Elimdeki şarj cihazı kimliği ? marka model ( link ? )
Pano direk enerjili hatmı ? arada yük çeken cihaz varmı ?

Ölçüm saatleri düzenleyip yazmanız .

Kofreden veya sayaç çıkışı ölçümler ?
Diğer panoda ölçümler . ?
Saat başı ölçüm çizelgesi .
N-L1: ? V
N-L2: ? V
N-L2: ? V
N-E: ? V
Faz faz araları
Boşta ölçüm
Yükte ölçüm .
Tüm kabloların amper ölçümleri .
Kofreden veya sayaç çıkışı ölçümler ?
Diğer panoda ölçümler . ?
 
Şarj cihazı VAG grubuna ait cihaz. 9Y0.971.675.AS olarak geçiyor. 16 A 3 faz 100V-240V 50 Hz/60Hz.
Panoya gelen enerji direkt saat çıkışından alınma. Aynı saatten eve de enerji veriliyor ama ölçümlerin sağlıklı olması açısından eve giden enerji hattı evdeki KAKR'dan kapatıldı.
Cihaz eve giden enerji hattı kapalıyken de hata veriyor.

Akşam saat 20:40 ölçümleri:
Panodan

N-L1: 204V
N-L2: 228V
N-L3: 238V
N-E: 11V
Evdeki trifaze klimanın bağlı oldu kombinasyon kutusundan
N-L1: 205V
N-L2: 229V
N-L3: 235V
N-E: 11V

Gece saat 02:40 ölçümleri:
Panodan

N-L1: 212V
N-L2: 224V
N-L2: 236V
N-E: 10V
L1-L2: 384V
L2-L3: 392V
L1-L3: 396V

Araca kadar giden devredeki eleman sırası:
1. Kofradan geliş
2. Sayaç öncesi C40 MCB trifaze sigorta
3. Dört telli üç faz sayaç (Luna marka)
4. 5x6 antigron kablo (7m)
5. 30mA Legrand marka KAKR
6. Legrand marka C32 MCB trifaze sigorta
7. Eastron trifaze dijital enerji ölçer (ara sayaç)
8. Şarj cihazı (type 2 kablo çıkış)
9. Araç

Yükte ölçmedim çünkü boşta bile arıza alıyoruz. Dağıtımdan gelen gerilimler bu şekilde diyebiliriz.

Akşam 20:40 gibi saatlerde arızaya çok daha çabuk düşüyor (en fazla 2-3 dakika). Gece ise 02:40 gibi saatlerde arızaya neredeyse düşmüyor, ya da düşerse de 1-2 saat şarj edip düşüyor.

Fazlarda amperi nasıl ölçüyoruz? MCB kapatıp faz giriş çıkışının iki ucuna multimetreyi bağlamayı düşündüm ama multimetreyi patlatır diye emin olamadım.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,727
Kullanıcılar
449,964
Son üye
lelaxi

Yeni konular

Geri
Üst