Dc motor çalıştırma

yani şimdi benim anlamadığım dc motorda voltaj artarsa motor direncini sabit düşünelim değişmiyor neticede voltaj artarsa akım düşecek ozaman dc motor yavaşmı dönecek diyorsunuz ? sizce mantıklımı ?
bence değil... yada hızlı dönecek ama gücümü az olacak diyorsunuz ?
Tum elektrik motorlarinda tork akimla orantilidir.
DC motorlarda devir sayisi da akim ile orantilidir.
faradayı bilmek gerek
açısal hızı bilmek gerek
zıt emkyı bilmek gerek

eloktro magnetizmanın konusu bu .. sizin dediğiniz gibi olsaydı biz biz neden spindellerde bilmem nerelerde servo motorlar yapmaya uğraşalım
mevzu saclarda ve silisyumlu nüvelerde ne kadar çok magnetizma oluşturusanız o alan içinde tepkime daha çok olacak zıt emkda daha çok olacak o alan dışına itmesi daha kuvetli olacak işte tork o ...

her hangi bir sincap kafesli motorq asenkron motora ne akım verirsen ver ne voltaj verirsen ver sargılarını değiştirmezsen devirini değiştiremezsin hep 1500 se sarım 1500 döner tek değişken frekanstır frekansı değiştirmen gerekir .. aksi halde ya redüktör koyacaksınız torku artırmak için ya sürücü kullanman lazım

şimdi piyasada ya devir kontrollu konvertörler var yada tork kontrolu devir kontrolu oldumu sorun yok
ama tork yani moment kontrolu olursa motor birde sıradan bir ac motor ise işte orda iler karışıyor .
hani biz kaba taslak p=u x i x cos fi deyip geçiyoruz ya aslında o değil . o formulun aslında fizikte karşılığı momentle açısal hızın çarpımına eşittir . oda güçtür oda kw yada beygir cinsinden işte o . o işi tarif eder . oda birim zamanda harcanan güç falan filan moment dediğimiz şey zıt emknın gücü ve iletkenin alan dışına itilmesi ile alakalı . karışık karışık bir sürü durum var yani bu magnetizmayı artırmadan torku artıramazsınız buda sizin dönen alanınzla alaklı bir durum yani asenkron motorda neden asenkron diyoruz çünki startorun üzerindeki döner manyetik alan ile rotorun hızı aynı değil kayma oluyor bundan dolayı asenkron deyoruz . şimdi bu döner alanı oluşturan nedir ? akımmıdır hayır gerilimmidir hayır nedir peki frekanstır. sargıların sarım şekli ve fraknsa bağlı olarak değiştirebilirsiniz .
akım değişir gerilim değişir bir sürü karmaşık iş şimdi bobin endüktası nasıl davranır acde xl=2pi f l değilmi self endüktans burada piyi değiştiremeyiz l yi değiştiremeyiz ozaman f değişecek
ozaman haliyle devrenin empedansı değişek akım değişecek yani karışık değil çok basit işlerde araştırıp iyice idark edip öğrenmemiz lazım . okumamız lazım . bir kitap vardı arayımbakım nerededi . işkembeden salladık bu kadar şeyi şimdi okuyanda inanır ne bilim . araştırın siz.
 
yani şimdi benim anlamadığım dc motorda voltaj artarsa motor direncini sabit düşünelim değişmiyor neticede voltaj artarsa akım düşecek ozaman dc motor yavaşmı dönecek diyorsunuz ? sizce mantıklımı ?
bence değil... yada hızlı dönecek ama gücümü az olacak diyorsunuz ?

Ne alaka?

DC motorun voltajini artirirsan akim da artar. Daha hizli donmeye baslar.

Gucumuz neden az olsun. Voltaji artirdin akim da arti. Guc de artti.

Motorun limitlerinde kaldigin surece akimi artirinca guc artar, devir artar tork artar.

AC motorlari, sincap kafesli motorlari isin icine sokma. En bastan DC motorlarda diye ozellikle belirtmistim. Cunku o motorlarda hiz frekansla orantilidir.

Ama o motorlar icin de konusursak motorun akimi artarsa torklari da artar.
 
yav teoride öle olabilir ama pratik uygulamaya geçtiğinde işin içinde bir sürü konu var
zıt emk olayı var
stator alanı ile rotor alanı var
motorun sarım şekli var
motor şöntmü serimi var
kalkınma akımlarını ayarlamak var rotordan geçecek akımı tehlikesiz bir şekilde düşürmek var
bunların hepsi ayrı bir bilmin konusu ..
öle dc motorları sürmek hadi voltaj verdim dönsün değil
onu sürmekle asenkron motorları sürmek ap ayrı şeyler ..
nedense aklımız hep teyip motorlarına traş makinelerin motoruna gidiyor
biz burda 100 kw 150 kw 40 kw gibi motorlardan bahsediyoruz ...


sizin haklı olduğunuzu kabul ediyorum ..
en iyisi siz bildiğiniz gibi sürün bizde bildiğimiz gibi sürelim ..
 
ustam o kadar büyük motorları ben ancak kataloglarda gördüm.
 
Konuda bahsi geçen motor şarjlı matkap motoru.
elimizde makita marka 14.4. volt olan pillere 18 volt batary aldık taktık ilk başta bizede öle daha güçlü daha güzel gibi geldlydi. ama 2si çöp oldu oysa el aletlerinde makitayı tek geçerim . 4 volt ne yapacak sanki düşündük . ama mevzu öle değil.
 
elimizde makita marka 14.4. volt olan pillere 18 volt batary aldık taktık ilk başta bizede öle daha güçlü daha güzel gibi geldlydi. ama 2si çöp oldu oysa el aletlerinde makitayı tek geçerim . 4 volt ne yapacak sanki düşündük . ama mevzu öle değil.

Ever mevzunun öyle olmadığını biliyorum.

Bu tür dc motorlar voltaji yukselttigimizde akimda yükseliyor bu ne sorunu çıkartıyor kollektor ve fırça üzerindeki stresi arttırıyor.

Hele motor yuk altında çalışıyor ise fırçalar çok kısa surede harap oluyor.
 
Tork demek dondurme kuvveti demek. Motor akimini kisar kisar iyice dusursen motor dondurme kuvveti olusturamaz ve durur. Yani torku akim olusturuyor. (Bir diger etken de kutup miknatislarinin cekme kuvveti) Bu sekilde dusun istersen.

Tersine akimi artirirsan motor daha bir hizli doner. Bir nesneyi daha hizli dondurebilmek icin onu daha buyuk bir kuvvetle cevirmek gerekir. Bir de boyle dusun.

Seni anliyorum reduktor koyunca tork artar diyeceksin. Evet oyle yaparsan belli bir devirde donen motorun devir sayisini dusurup torkunu da artirirsin. Fakat hem torku hem de devir sayisini artirmak istiyorsan ne yapacaksin motor izin verdigi surece akimi artiracaksin.
akımı arttırmak içinde voltajı arttırmak yada sargı direnci düşürmek gerekiyor. katılıyorum
 
yav teoride öle olabilir ama pratik uygulamaya geçtiğinde işin içinde bir sürü konu var
zıt emk olayı var
stator alanı ile rotor alanı var
motorun sarım şekli var
motor şöntmü serimi var
kalkınma akımlarını ayarlamak var rotordan geçecek akımı tehlikesiz bir şekilde düşürmek var
bunların hepsi ayrı bir bilmin konusu ..
öle dc motorları sürmek hadi voltaj verdim dönsün değil
onu sürmekle asenkron motorları sürmek ap ayrı şeyler ..
nedense aklımız hep teyip motorlarına traş makinelerin motoruna gidiyor
biz burda 100 kw 150 kw 40 kw gibi motorlardan bahsediyoruz ...


sizin haklı olduğunuzu kabul ediyorum ..
en iyisi siz bildiğiniz gibi sürün bizde bildiğimiz gibi sürelim ..
indüktif reaktans konularını okuyun hocam cevaplar orda saklı
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,840
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst