Merhaba.Alternatör veya dinamo araçta çalışma sırasında fazla elektriği aküde depolar,sonrasında ilk çalıştırmada (Starter) veya araç hiç çalışmıyorken diğer aksesuarların (Radyo,çakmaklık,iç aydınlatma,vb.) böylece depo edilen elektrikle çalışmasını da ayrıca temin etmiş olur.Sabit bir akım üreteci (Bir şarjlı pil grubu,akü) kullansaydık dinamo,alternatör onu devamlı şarj da edemeyeceğinden bizim için çok zahmetli olur,şarjını araba dışında yapıp,bu günlük boşalmalarda (Deşarjın sonunda) tekrar ayrı bir yerde şarj edip doldurmamız da mutlaka gerekirdi çünkü.
Otomobillerdeki alternatörün bir başka avantajı eski dinamolardaki gibi,voltaj akü voltajından düşük olduğunda veya dinamo tam durduğunda,akü üzerinden dinamoya geri giden dc akü akımlarının,dinamo sarımlarını yakmasını,akünün geri boşalmasını önleyecek 3 bobinli konjenktör grubuna hiç ihtiyaç duymaması,diyot tablasında 3 fazlı ac akımı dc'ye çeviren diyotlar yoluyla,tek yönde çek valf gibi çalıştıklarından dolayı bu geri boşalmayı önleyecek bir bobin veya ayrı bir sisteme de hiç ihtiyaç bulunmayıp,çok daha yalın ve küçük bir elektronik konjenktörle,bu şarj kontrolünün sağlanması (Akım,gerilim ve geri boşalmayı önleyicili 3 adet elektro-mekanik devre kesicili (bobin) grubuna hiç ihtiyaç olmaması,tek devre
kesici bir bobinle şarj gerilimini kontrol eden daha eski konjenktörler gibi) veya yine direk şarj gerilimini zener diyotlu darlington transistör (2 adet) veya entegre yapıdaki elektronik tek bir devre yapısıyla (Yeni alternatörlerde ise çok küçük bir ünite olduğundan alternatörün kendi içindedir) yani bu yeni yapıyla şarj kontrolünün çok daha kolay sağlanabilmesidir.
Yani sonuç olarak dinamo yerine alternatörün kullanımıyla şarj kontrol sistemi çok daha basit,daha az yer kaplayan ve en yalın durumuna gelen küçük bir elektronik konjenktörle kontrol edilebilme imkanına kavuşmuştur.
Motor çeşitleri a) ac ile ve b) dc ile çalışanlar olarak genel olarak ikiye ayrılabilir.Her ikisinin de kendi aralarında fırçalı ve fırçasız çalışanları olup,bu 2 grup kendi içinde yine ayrı ayrı kendi aralarında farklılaşır.Daha fazla bilgiyi "MEGEP Dökümanları/Elektrik Motorları" kısmından daha detaylı da okuyabilirsiniz.Fırçalı ac/dc motorlarında kolektör/fırça grubu bulunduğu ve birbirlerine direk tmas ederek de çalıştığı için fırçasız olanlara nazaran (Oluşan aşırı ark veya kıvılcımlarla,mekanik aşınmalarla) daha fazla arıza yaparlar.Kolay gelsin.Başarılar dilerim.