Bobin yanmasını nasıl engelleyebiliriz?

agnostic07

Üye
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
39
Vinçte bulunan motorun güç devresinde LC1F400, 200 KW, Bobin beslemesi :220 VAC kontaktör kullanmaktayız. Fakat aşırı gerilim düşümlerinde (110-150V) bobin ısınmakta ve belli bir çalışma süresi sonunda yanmaktadır. Kontaktörü değiştirmeden bobinin yanmasını nasıl engelleyebiliriz? Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkür ederim.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bahsettiğiniz gerilimde,motoru çalıştırmak istemeniz halinde,motor momentindeki düşüş nedeniyle,teh-
likeli bir çalıştırmaya sebep olabilirsiniz.O nedenle,en doğru yol,gerilimin normale getirilmesi ile ilgili ted-
birlerin alınmasıdır.
 
devrenizde izolasyon trafosu varmı acaba
 
bobini 400v , ama çiftdevreli , içten elektronik kontrollü ile değiştirmeyi bir dene. 400a kontaktör kullanıyorsun sanırım da direk yol verme yöntemiyle kaldırıyorsun motoru, bobini elektronik tip olması lazım diye hatırlıyorum...
 
Sn.agnostic07 arkadaş,Sn.fahri yetiş sorunuzun net cevabını vermiş.Kontaktörü değiştirmeyi düşünürseniz,hyundai nin serbest voltaj serisi var.Bobine ne verseniz oluyor.105/250 aralığında.Direk çalışma yapıyorsanız devreye bir yumuşak yol verici koysanız çok şeyler rahatlamış olur.Selametle...
 
220 V. bir kontaktör bobini 150 V. gerilimde yanmaması gerekir.Aşırı ısınıyorsa kontaktör paleti düşük gerilimden çekemeyip,manyetik devreyi tamamlayamadığı içindir.Mekanik olarak çekilen palet çeken tarafa biraz daha yaklaştırılır,itici yaylar biraz gevşetilirse daha düşük gerilimlerde kontaktör çekebilir.Dikkatlice incelemeden uygulamaya geçilmemesi önerilir.Bilginize.
 
Sistemde izolasyon trafosu mevcuttur. Motor kademeli dirençlerle ilk kalkınmayı yapıyordur, daha sonra kademeli olarak her viteste dirençler devre dışı kalıyordur. Hyundai ve LG kontaktör tiplerini inceledim, söylediğiniz gibi 110-250V arası gerilimle çalışabiliyor bobinleri. Fakat daha önceden aynı kontaktörlerin sayıca fazla kontaktörleri, bobinleri ve kontakları mevcut. Dolayısıyla kontaktörü şu şartlarda değiştirmem söz konusu değil. Tek vinç çalıştığı zaman sorun yok fakat 2 ya da 3 vinç yan yana aynı baralardan beslendiği için gerilim düşüm düşümünden kaçınılmıyor. Bütçe çalışmalarımıza bara beslemelerine takviye yapılmasını ekledik. Sayın amatör.usta'nın söylediklerini deneyeceğim dikkatli bir şekilde, sonuçları bildiririm. Buna ek olarak 220V bobin beslemesinin önüne güç kaynağı bağlayacağım, belki engel olur. Teşekkür ederim.
 
Sn. amatör.usta, kontaktör büyük olduğu için sökmesi biraz zor oldu, orijinalliği bozacağı düşüncesiyle yarar sağlayamadık. Bunun yerine 220 V giriş ve çıkışlı güç kaynağı kullandık. Gerilim 175V'lara düştüğü durumda dahi bobin girişinde 217V'u gördük. Bu da bizim için sağlıklı bir çalışma gerilimi. İlgilenen herkese çok teşekkür ederim.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,718
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst