Yanan motorlarin sarimindan sonra kullaniminda enerjİ kaybi olurmu

ortalama %3-%5 arası verim azalabilir. Eğer iyi bir usta kaliteli bir tel ile sararsa belki kayıp oluşmaz
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
bencede kayıp olur genelleme yapmak dogrumudur bilmemem ama sargı sarıldıktan sonra fırınlama olayı olması lazım izolasyonun kalitesi bakımından işte bu noktada bobinajcı arkadaşlar pek dikkat etmiyorlar tabi istisnalar kaideyi bozmaz
 
arkadaşım motorun orjinal sargı tellerinin çapı ve sipir sayısına dikkat edilerek yapılan bir sarımda enerji kaybı olmaz.Enerji kaybı telin kesiti uygun degilse sarımda ek yapıldıysa ya da sargıların sökülmesi sırasında sargıların yerleştirilmesinde oluşacak çeşitli komplikasyonlarla karşılaşılması enerji kaybına yol açar.fırınlama izalosyonlarda çok önemlidir.
 
bazı durumlarda biz motor sarımdan geldiği zaman yanmadan önceki sargı dirençleri ile sarımdan sonraki sargı dirençlerini karşılaştırıyoruz. sargı dirençleri ve çektiği akımda değişkilik olmuyor. ama motor yandığı zaman rulmanları mutlaka değiştiriyoruz, ve orjinal rulman bi kere söküldüğü zaman asla orjinalinin yerini tutmuyor. tesis ilk deverye girdiği zman 4-5 sene çalşıan motorlar bir kere dağıtıldığı zaman ömrü 1 seneyi geçmiyor. genelede sorun sarımdan olmaz rulman ve rotor dan dolayı fazla akım çeker ve verimi düşer...
 
ben fabrikam için o kadar motor sardırdım ki sayısı belirsiz. ben uşak tayım ve en küçüğünden tutunda 90 kw lık kompresör motorlarım bile mevcut. işlem tamamen kullanılan malzemenin kalitesi ve ustasına bağlı olarak fark ediyor.yani telin markası, rulmanın markası, en son olarak işçiliğin , ustanın kalitesi ekleniyor bunlara. bir seferinde 90 kw bir motoru dört defa ( bunların ikisi motor bağlanır bağlanmaz ) yandığını gördüm. Birde motora tam enerji vermeden daha uçları tespit ederken yani sadece sargıların birer ucuna enerji verdiğimde yandığına şahit oldum.tabi sonra vazgeçtim burada yaptırmaya ist. gönderiyorum. oran gelen hiç bir motorumda artık şikayet yok. ne akımları nede deviri değişmiyor yani tıpkı orjinal gibi değer alıyorum. ee tabi yüksek güçlü motorların maliyetide hayli yüksek oluyor bu motoru 1500 ytl ye sardırıyorum yenisi ise 4500 ytl yani durum açık sarım yaptırmak daha avantajlı. ama sorun işi yapan kişinin işin ehli olmasında...
 
chernomore ' Alıntı:
Katılmıyorum kaliteli bir sarım yapıldığında motorun gücü ve akımı değişmez.
Gücü ve akımı değiştiren şunlardır.
1. Söküm yapırken statorun yakılarak sökülmesi,
2. Sargıların kesit,sipir ve kalıp boylarının orjinalden farklı olması,
3. Toplama sırasında rulman ve rulman yataklarının kontrol edilmemesi,
4. Sökülürken işaretlenmeden sökülen parçaların tesadüfi takılması ( rotorun stator içerisinde konumunun değişmesi.)
5. Motor kapaklarının dengesiz sıkılması,
6. Söküm yapılırken bazı parçaların tahrib edilmesi.

Kolaygelsin.

bir bobinajcı olarak katılıyorum size eksik sipir ve tel capı değişmedikçe sarılan motordan aynı verimi alabilirsiniz

evet kaliteli usta farkıda önemli bu işte
 
Realist olmak gerekırse elbette verimde düşme olacaktır fakat benim kanaatimce bu düşme minimuma indirgenebilir ki sanırım biz bunu başarabilmiş durumdayız. Verim düşmesini engellemenin (ya da en aza indirmenin) en önemli noktası yanmış olan bir motorun tellerinin soyulurken (kesilirken) statora kayıp verdirmemektir.
Yiğit Bobinaj | Ana Sayfa - Elektrik Bobinaj Malzemeleri ve Bakım Onarım
 
arkadaşlar bu tartışmada chernomore,arkadaşı biraz daha haklı görüyorum ben de 23 yıllık bobinajcıyım yüzlerce motor sardık bu güne kadar bir sorun yaşamadık sayılır.burada en riskli motor rotorun statora rulman yatak arızasından dolayı aşırı sürtüp yanması ve stator ve rotor saç paketinin aşırı derecede menevişlenip bozulmasıdır ki.biz bu riskli motorları dahi sarıp çalıştırıyoruz.
 
Çalıştığımız işyerinde bir motor yandığı zaman, bizler bobinajcıya ''bu motoru tekrar sararken şu kriterlere göre bu motoru saracaksın'' diyebileceğimiz gerçekçi veriler varmıdır?

Saygılar.
 
Motorunuzun,orijinali gibi sarılmasını istemeniz yeterlidir.Ellerinde uygun çapta tel bulunma-
dığı durumlarda,eşdeğer kesit için,başka çapta tel kullanmaya kalktıklarında,yanlışlık olabili-
yor.Bobin uçlarının da, klemense kadar eksiz olarak getirilmesini isteyin.Kaliteli marka ve
ısınma sınıfını bir üst sınıf olarak seçebilirsiniz.Bazı teller,hurda bakırdan yapılabiliyor,o nedenle,mutlaka,kalite belgeli tel kullandırmalısınız.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,407
Mesajlar
917,361
Kullanıcılar
450,313
Son üye
dnihatt1

Yeni konular

Geri
Üst