Vinç Motor Sorusu

Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
39
arkadaslar merhaba benım sorunum var bende 110-112 karasakal markalalı bır fren var vınc ın asagı yukarı motorunun frenı yanmıstı ben sardım ama sardıgım kısı randuman alamamıs vınccıyı cagırmıs oda bır elektrıkcımı ne getrmıs elektrıkcıde ona bu bobın 270 volt cıkarıyor bunun sıpırını azaltın demıs %40 azaltın demıs bende acaba azltsam voltaj dusermı dıyorum sızce duserrmı duserse ne kadar duser veya ne olur sımdıden tesekkur edıyorum




_________________________________________________
[size=10pt][size=10pt][size=10pt]
Başlıklar konunun özeti olmak zorundadır.Lütfen başlık seçinde dikkatli olalım.başlığınız tarafımdan uygun şekile çevrilmiştir.
[/size][/size][/size]


Bu mesaj en son " 09 haziran 2008 " tarihinde, saat " 21:42 " itibariyle görkem tarafından düzenlenmiştir.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Pardon,o bobin 270 voltu neresinden ve nasıl çıkarıyormuş anlamadım.Benim bildiğim fren bobinleri gerilim verilince elektromanyetik mıknatıslanma oluştururlar ve freni çekerler.Anlamadım !!
 
Sn.m-usta-fa arkadaşımıza ilave olarak, fren bobinine Ac mi Dc mi veriliyor.

Ustam senin sardığın spir sayısı ve tel kesiti aynı ise sorun başka yerde olabilir. (Dc ise Ac verimiş ya da köprü diyot ta bir arıza olabilir.)

Bu tarz sistemlerde fren bobini enerjili değilken frenleme işlemi yapar. Tabi bunları bildiğin kesin ama genede hatırlatmak istedim.

Kolay gelsin
 
bobinden kasıt freni besleyen trafo olmasın arkadaşım fren bobini elektrik vermez aldıgında enerjilenip manyetik alan oluştururki fren devresini acsın.sordugun soruda yada sana verilen bilğide hata var bence..
 
arkadaslar hekese tsk edıyorum bana yardımcı oldunuz ıcın tork nedır bana soylermısınız oonu bılmıyorum sımdıden yyesekkur
 
fren bobin gerilimi genelde dc olur verimli olması için trafodan köprü diyota ordan kondaktörün yardımcı kontağına (kondaktör çalışınca bobin harekete geçer )ordanda bobine gider eğer fren bobini çalışıyorsa görev yaptığında metali mıknatıs gibi çeker penseyi tutun yapışır fren bobini normalde yapışıktır çalıştığı an kendini geri çeker ve sistem serbest kalır sistem terstir yoksa elektrik gitmelerinde vinç boşa çıkar kaza çıkartır siz kumandayı kontrol edin sonra bobine bakın
 
arkadaşım spir düşürürsen fren dahasert çeker ama yanma riski fazla .spir degilde telinde yanlış ölçüm olabilir
 
tork motorun milinin kuvvetidir. birimi newton.metredir.
 
o elektrikciarkadaş 270 v nerden ölçmüş çok merak ettim
diyotun çışından ise ac kademesinde ölçtü ise olabir ama dıyotun çıkışı dc gerilimdir kuvvetle muhtemel senin diyotta bir sorun var yada yeni sardıgın sargı sayıları eskisinin aynı degilse diyortu daha farklı seçmek gerekir diye düşünüyorum
yani senin yani sargınla diyot uyuşmuyor diyelim
 
seyfo_ekinci kardeş, sanırım spirleri iyi sayamadın veya tel kesiti de iyi ölçemedin bir de gerilimide iyi ölçemedin.

sen en iyisi freni al üreticiye götür eskisiyle değiştir ve aynı zaman oradan yeni bir diyot al. yoksa bir yanlış yaparsan insan hayatını da tehlikeye sokabilirsin.

bu arada kaç kg(Nm) fren bu? yürütmede mi yoksa kaldırmada mı kulanıyorsun?

Tork nedir sorusuna, benim tarifim, belki tam bilimsel olmaya bilir ama onun yerin anlaşır:
Tork (moment ) bir dönen milide oluşan kuvet, yada (bu daha iyi) belli bir kuvetle dönen bir mil. Vinçiler gelenikle frenin milinde oluşan kuveti Kg olarak telafuz ederler bu ama doğru değildir. Doğru olan Nm veya Kgm
 

Forum istatistikleri

Konular
128,388
Mesajlar
917,183
Kullanıcılar
450,273
Son üye
rawengineer

Yeni konular

Geri
Üst