Traktör Çeki Gücü için Load Cell

basshasan

Üye
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
36
Merhabalar,

Load Cell aramaları yaparken keşfettim forumu ve konum hakkında cevap bulabileceğimi düşündüm.

Birçoğunuz görmüştür pulluk çeken bir traktörü. Araştırmam gereği traktörün toprağa saplanmış pulluğu çekmek için ne kadar güç harcadığını belirlemek istiyorum.

Yalnız pulluk traktöre 3 noktadan bağlanıyor. Yani 3 tane pimde sensör olması gerekiyor.
Satın almak şuan için mümkün olmadığından kendi imkanlarımla 3 adet load cell yapmak istiyorum. Bununla ilgili elektronik açıdan çok bilgili ve tecrübeli olduğum söylenemez. Ama teknik çizim, benzer projeler ve tecrübeli arkadaşlar gibi rehbeler olursa bunu kendi imkanlarımla yapabileceğimi düşünüyorum.

Özellikle alanında uzman arkadaşlar bu konuda ne düşünüyor ve beni ne şekilde yönlendirecek merak ediyorum.

Şimdiden ilginize teşekkürler.
 

tekin126

Profesyonel Üye
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
3,344
Puanları
656
guzel bir duşuınce yanlız kafama takılan soru bunu farzedelım yaptın pulluğa kaç kğ guç aktardın onu oğrendın bunda yakıt tasarrufu dersen olmaz çunku toprak her santımı değişken bağladığın loadcell e anlık tıtreşımler halınde yuk oluşacak onuda kabul ortalamasını aldık traktorle saatte 10 km hızla gıdersen farklı olur saatte 5 km hızla gıdersen farklı olur velhasılı karmaşik bır hesap:) yınede guzel fıkır mutlaka bır çıkar yol ekonomik yanı vardır kolay gelsın
 
Konu Sah

basshasan

Üye
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
36
Zaten yapılacak denemede farklı hızlarda ve farklı derinliklerde farklı güç gereksinimlerini bulmaya çalışacağım. Ama işte load cell'i nasıl yaparım veya yaptırırım onu bilemedim. Wheatstone bridge diye bir olay varmış sanırım. Yani pimin içine mi yerleştirilecek, veri aktarımı nasıl olacak? Bu konuda informasyon toplamaya çalışıyorum. Tabi elektronik bilgim de ileri düzey olmadığı için işi bilen birinin tavsiyelerine ihtiyacım var :)
 
Son düzenleme:

tekin126

Profesyonel Üye
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
3,344
Puanları
656
weston koprusu nu traktorun çekı demırlerını tadılat yaparak koyarsın weston koprusu olan yerde yuke gore esneme yanı uzalıp kısalma olmalı buda nasıl yapılır bılmıyorum mekanikçilerın işi bu hazır loadcell kullansanda malıyet daha fazla olacak yanı attığın taş urkuttuğun kurbağaya değermı onu hesaplamak lazım:)
 

Ertek68

Uzman Üye
Katılım
16 Ağu 2007
Mesajlar
1,702
Puanları
206
Yaş
50
Zaten yapılacak denemede farklı hızlarda ve farklı derinliklerde farklı güç gereksinimlerini bulmaya çalışacağım. Ama işte load cell'i nasıl yaparım veya yaptırırım onu bilemedim. Wheatstone bridge diye bir olay varmış sanırım. Yani pimin içine mi yerleştirilecek, veri aktarımı nasıl olacak? Bu konuda informasyon toplamaya çalışıyorum. Tabi elektronik bilgim de ileri düzey olmadığı için işi bilen birinin tavsiyelerine ihtiyacım var :)
Kardeş Weston köprüsü dediğin 4 adet direncin köprü diyot gibi bağlanmış şeklidir. Ama loadcell yapmak öyle basit bir şey değil.
Özetle Yapı Şöyle: Büküldüğünde (bu bükülme gözle görülür değil) değeri değişen 4 adet aynı değerdeki direnç Weston köprüsü şeklinde bağlanarak, Uygulanan kuvvete (ağırlık v.s) göre lineer olarak bükülen özel imalat metalin (yapabiliyorsan plastikte olur ağaçta...:) ) içine yerleştirilir. Sonra karşılıklı köşelerden gerilim uygulandığında (bu gerilim genellikle 10 V. tur.) eğer bükülme yoksa diğer iki köşe ucunda 0 V. okunur. Bükülme varsa, bükülme nispetinde mV (milivolt) mertebesinde bir gerilim düşümü olur. (Direçlerin değer değişimi neticesi) Sonra bu gerilimi ya mV olarak kullanabileceğin bir cihaza bağlarsın (indikatör gibi) yada bir transmitter vasıtasıyla 0-10 V yada 4-20 mA seviyesine yükselterek bir cihazda kullanırsın (PLC analog girişi gibi)
Buda looadcellin yapısını daha iyi anlayabileceğin Link....YK HCRELER ( STRAN GAUGE )
 
Konu Sah

basshasan

Üye
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
36
Kardeş Weston köprüsü dediğin 4 adet direncin köprü diyot gibi bağlanmış şeklidir. Ama loadcell yapmak öyle basit bir şey değil.
Özetle Yapı Şöyle: Büküldüğünde (bu bükülme gözle görülür değil) değeri değişen 4 adet aynı değerdeki direnç Weston köprüsü şeklinde bağlanarak, Uygulanan kuvvete (ağırlık v.s) göre lineer olarak bükülen özel imalat metalin (yapabiliyorsan plastikte olur ağaçta...:) ) içine yerleştirilir. Sonra karşılıklı köşelerden gerilim uygulandığında (bu gerilim genellikle 10 V. tur.) eğer bükülme yoksa diğer iki köşe ucunda 0 V. okunur. Bükülme varsa, bükülme nispetinde mV (milivolt) mertebesinde bir gerilim düşümü olur. (Direçlerin değer değişimi neticesi) Sonra bu gerilimi ya mV olarak kullanabileceğin bir cihaza bağlarsın (indikatör gibi) yada bir transmitter vasıtasıyla 0-10 V yada 4-20 mA seviyesine yükselterek bir cihazda kullanırsın (PLC analog girişi gibi)
Buda looadcellin yapısını daha iyi anlayabileceğin Link....YK HCRELER ( STRAN GAUGE )


Eyvallah çok çok teşekkür ederim. Önce weston işinin mantığını kavramam lazım onu araştırayım ilk etapta. Yoksa lego değil yani -olmadı çıkar tekrar tak misali- :) Birkaç sanayiciye de danıştıktan sonra gelişmeleri sizlere bildiririm yine.ve inşallah başarılı olursam paylaşırım da çalışmamı.. İlginiz için sağolun arkadaşlar.
 

alwinnn

Üye
Katılım
4 Kas 2008
Mesajlar
102
Puanları
1
Yaş
38
loadcelli turkiyede yapan esit diye firma var ve yapmak kolay degil ama hazir alacaksan bence cekme tip loadcell alman lazim birde loadcell terazide kullanildigi icin zeminin duz olmasi gerekir..
cekme tip loadcell den kasitim s tipi diye adlandirilan loadcell dir
 

EFESU

Üye
Katılım
5 Ağu 2008
Mesajlar
241
Puanları
6
1_loadcell
2_opamp devresi
3_PIC+PROGRAM+lcd ekran .. elektrobik devre yanii..

3 nü birleştimrn gerekiyo

loadcell seçimine dikkat etmenlaızm ..
loadcelllerde op47 mine kullanıyolar tam adını yazamamış olabilrim..
adc ile opamp dan gelen bilgiyi okumanlaızm tabiii..

çok zor değil fakat bu neişe yarayacak anlamadım...
elde edinilen bilgi neye etkil olacak şu olursa bu olur diyeceğimiz ne var.. gerçekten anlamdım yad aban uzak bir konu
 
Konu Sah

basshasan

Üye
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
36
1_loadcell
2_opamp devresi
3_PIC+PROGRAM+lcd ekran .. elektrobik devre yanii..

3 nü birleştimrn gerekiyo

loadcell seçimine dikkat etmenlaızm ..
loadcelllerde op47 mine kullanıyolar tam adını yazamamış olabilrim..
adc ile opamp dan gelen bilgiyi okumanlaızm tabiii..

çok zor değil fakat bu neişe yarayacak anlamadım...
elde edinilen bilgi neye etkil olacak şu olursa bu olur diyeceğimiz ne var.. gerçekten anlamdım yad aban uzak bir konu


Şöyle anlatayım,

Elimizde bir traktör ve bir pulluk var. Veya pulluk yerine başka bir alet. Pullukla toprağı işleyeceğiz ve toprağın oluşturduğu direnci traktörle yenmeye çalışarak pulluğun ilerlemesini, böylece toprağın işlemesini sağlayacağız. Tüm bunlar olurken traktör ve pulluk arasında bir etkileşim söz konusu. Traktörün pulluğa bağlantı noktalarında bir çekme gücü meydana geliyor. Bu çekme gücünü bir dizi hesapla "pulluğu çekmek için gerekli olan traktör gücüne" çevirmek için kullanacağım. Arduino'yla ilişki kurup ufak bir yazılımla bunu farklı birimlere çevireceğim. kN, BG, HP gibi.. (inşallah yani :) )
 
Konu Sah

basshasan

Üye
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
36
loadcelli turkiyede yapan esit diye firma var ve yapmak kolay degil ama hazir alacaksan bence cekme tip loadcell alman lazim birde loadcell terazide kullanildigi icin zeminin duz olmasi gerekir..
cekme tip loadcell den kasitim s tipi diye adlandirilan loadcell dir

Şimdi satın almak zor olacak. Çünkü çok pahalı.. tanesine 130€ diyorlar..
Force-Sensitive Resistor (FSR) [Interlink 402] ID: 166 - $7.00 : Adafruit Industries, Unique & fun DIY electronics and kits bu sitede bazı sensörler var ve 100N'a kadar ölçüm yapabiliyor.

Sensör alınır 7$ o sorun değil, hadi devre de yapılır.. Yazılım da yapılır. Ama sensörü içine yerleştireceğim pime (lamaya) uygulanan kuvvet yönlerini doğru tespit etmem lazım yoksa kuvvet kaybı olur ve yanlış ölçüm yapılır. Ya da kuvvet kaybı olsa da önce bilinen bir kuvvet değeriyle kalibre edilip ölçülebilir.. bir sürü olasılık işte:)
 

Forum istatistikleri

Konular
122,170
Mesajlar
861,605
Kullanıcılar
438,642
Son üye
mansurbaba

Yeni konular

Üst