termik ayarı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
srkz ' Alıntı:
burada yazıları okudum.güzel .yıldız üçgen çalışan motarlarda termik ayarı motorun çektiği akımın yüzde atmışı olarak ayarlanması gerektiğini biliyorum.özel durumlar hariç..
Sayın Mustak !
Srkz arkadaşımızın yazdıklarını galiba yanlış anladınız. Onun avukatlığını yaptığımı düşünmezseniz ve Srkz arkadaşımın da izniyle onun yazdıklarının doğru olduğunu söylemek istiyorum. Arkadaşımız " yıldız üçgen çalışan motorlarda termik ayarı motorun çektiği akımın yüzde atmış fazlası olarak ayarlanması gerektiğini biliyorum " demiyor. Yani cümle içinde FAZLASI kelimesi yok. Yüzde atmışı olarak diyor.

Sayın edremit hocamızın da dediği gibi % 58'i alınır. Üçgen motorlara yıldız-üçgen yol vermede çektiği akımın % 58'i alınır cümlesi tamamen doğrudur. %58 nereden gelmiştir ; Çekilen akımın 3'ün karekökü olan 1.73' e bölümüdür. Yani 100 amper çeken üçgen motorun termik ayarı 58 amper olmalıdır. HOŞÇAKALIN
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Slm.

Arkadaşlar termik ayarı illa şu olacak demek yanlış olur.Bu değeri uygulamanız belli eder.Pompa ve fan yüklerinin zaman içinde değişimleri farklılık gösterir.Motorun termik ayarının direk %60xIn veya direk %160XIn yapılan uygulamalar yanlıştır.Çok düşük veya çok yüksek değerler seçilebiliyorsa yanlış motor ya da yanlış termik seçilmiş demektir.


Yukarıdaki açıklamalarınıza katılıyorum.Bildiğiniz gibi motor etiketlerinde yıldız ve üçgen akımlarını gösterir.Bu gösterilen akımlar hat akımlarıdır.Hat akımı yıldız için faz akımına eşitken üçgen bağlantı için kök3xIf dir.Dolayısıyla siz termiği faz akımının aktığı uçlar arasına bağlamıyor iseniz.( ki bunun için termiği sargının içine yerleştirmeniz gerekir.) Termik ayar sahasını hat akımına göre ayarlamanız gerekir.Bu da hat akımının kök3 te bir olan If değerine göre değil, motor üzerinde yazan hat akımı In e göre ayarlanması anlamına gelir.Buraya kadar anlattıklarım Direk yolverme için geçerlidir.Ama S-D yolvermede kontaktörden hemen sonra koyacağınız termikten faz akımı geçeceğinden dolayı termik ayarını faz akımına göre ( yani In / kök3 değerine göre ) yapmak durumunda kalırsınız.

Bunlara göre...

- Motor koruma şalterinin termik ayar sahası direk veya S-D yolvermede değişmez.Bu da %70xIn ile %115xIn dir.
- Termik röle kullanıyor iseniz direk yolvermede %70xIn ile %115xIn iken S-D yolvermede %45xIn ile %65xIn olur.

Saygılar
 
sn Hansandersen iyi bilmediğiniz konularda yorum yaparak yanlış bilgilendirmeye sebebiyet veriyorsunuz.

*** Termik ana hat akımı üzerine bağlanabilir bu tercih meselesidir.
***Yalnız yukarıda verdiğim yıldız üçgen güç devresini incelerseniz termiğin üçgen devre içinde kalmış olduğunu göreceksiniz (ki bunun için termiği sargı içine falan yerleştirme gibi birşey söz konusu değildir)
*** üçgen devrede sargılardan geçen akım hat akımının köküç'de biridir buda nominal akım x o,58 demektir. Yıldız üçgen devrelerde nominal akımın %58'i termik ayar aralığı içindedir.
***Motor termik değerlerini görmek için ek'te vermiş olduğum excel dosyasına bakınız.
 

Ekli dosyalar

  • motortermik.rar
    3.6 KB · Görüntüleme: 74
Sürücüden sonra bağlanılan termiklerde herhangi bir anormal sonuç olabilirmi? Bir sürücüyle 3 motor besliyorum. Termik ayarı 1,7 A. Motor 1,2 A. çekiyor. Termik atıyor. Direk yolverdiğimde herhangi bir sorun yok.
 
" Termik ayarı " sorusuna hitaben verilen cevaplar açıklayıcı nitelikte olduğundan ;
Bu konu yoruma kapatılmıştır.










 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…