Teknik öğretmenlerin mühendisliğe geçişi

Merhaba.Bir teknik öğretmen,herhangi bir mühendisle ayni branşta bile olsa,bir mühendisin kendi prespektifinden bakıp da gördüğü gibi,ne yeni gelişen teknolojik hayata,ne teknik gelişmelere,ne de kendi vizyonunundaki değişimlerin farkındalığını tam olarak ayni bakış açısından da hiçbir şekilde göremez diye düşünüyorum.Bir mühendis unvanını aldığınızda (Öğretmenliğin de günümüzde en cazip ve popülaritesi de hala ayni şekilde devam etmekte olan bir meslek olduğunu bir an için bile hiç unutmadan) hayata bakış açınız,vizyonunuz,analitik çözüm yolunuz,siz farkında bile olmadan, çok fazla değişir aslına bakarsanız.Tüm dünyaya başka,farklı bir çerçeveden mutlaka bakarsınız.Ancak bunu sakın kimseleri beğenmeme,hep tepeden bakma,çok gururlu olma gibi (Tevazu göstermeme),psikolojik bir üstünlük açısından da yorumladığımı sanmayın sakın.Sadece dünya görüşü,tekniğe,insan kaynaklarına,memleket meselelerine,global sorunlara,kritik insani sorunlara,dünya sistemine,gelecek kuşaklara,dünya kaynaklarına,vb. son derecede göz önünde bulundurulması gerekli olduğu gibi bakabilmesinde ve ayrıca çok hayati olan konulara bakışındaki bu mantık süzgeci çok fazla değişir.Bakın,bir öğretmen,devletteki avantajlı kadrosu,ücretli saatleri ile,özelde çalışan sıradan bir mühendisten bile,yerine göre daha fazla maaş bile alabilir,bu da aslında asıl konumuz ile şimdilik hiç ilgili olmayacaktır.

Asıl önemli olan,öğretmenlikten müh.liğe geçişin,bu payenin alınmasının,gelecekteki artıları (Alacağı maaşı tamamen bunun dışında tutarak),kendi kişisel gelişimine,(Toplumda farklı bir statü kazanımını da bu noktada yok varsayıp) olmazsa olmaz neler katabildiği,kendini toplumun içinde,kendini teknik elemanlar sınıfının daha iyilerinden biri olarak görebilme erdemine erişebilmesinin farkındalığına varabilmesine,grup çalışması yapmaya,kişisel ve grupsal sorunları çözebilmede de,daha bilinçli olarak bir çözüm yolunda işe başlayabilmesine,toplum problemlerini tam bir tim çalışması yaparak mükemmel çözebilmesine,hatta en yapılamaz projeler de diyebileceğimiz ve aslında çok da fazla önemsemediğimiz,ancak geleceğe yönelik bir bilim-kurgu diye nitelendirip de önemseyip önemsememekte de tereddütte kalabildiğimiz,çok daha büyük projelere,çözümlere imza atabilmesine,bir mühendisin işinin,sadece "işi yapmak değil,ama en ekonomik yoldan bunu yapabilmek" olduğunun bilincinde,becerisinde olabilmesinin de gerekliliğini en iyi şekilde farkedebilmesine,en başta kendi kendisiyle barışık,sonra da tüm toplum bütünüyle barışık ve bütünleşmiş olarak ortak bir paydaya varabilmeyi de çok kolaylaştırdığına tam inanması gerekiyor.

İşte benim,teknik öğretmenlikten mühendisliğe geçen bir toplum bireyinden,yani tam teşekküllü bir teknik öğretmenden tam olarak da beklentilerim ve olabilmesini isteyip de ümit edebildiğim ideal beklentilerim bunlardan ibarettir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Kimse kıvırmasın bu ülkede mühendisle teknik öğretmen araasındaki fark bir kağıt parçası kadardır.o eksiğide tamamlayınca hiçbir fark kalmıyacak aslında çoğu iş verene göre teknık öğretmenlık kokenlıler avantajlı olacaklar(acaba neden??).

o yüzden kendınızı hayal alemınızde yarattığını o eşsiz bakış açınız vs.ile kandırmayı bırakıp gerçek dünyaya donun.Az sayılmayacak bır iş tecrubesi göstermıştir ki korkuyorsunuz(tabiki kendini yetiştirmiş mühendis arkadaşların hiç umurunda bile değil bu mevzu).Özel sektör iş yapabilme kapasitenize bakar ve Allah ne verdiyse yüklerler siz kaldırdıkça biraz daha yüklerler ve kazandırdığınız para diplomanızdan daha önemli olmaya başladığında diplomanın bir önemı kalmaz.

Bu noktada teknık öğretmenın sıkıntısı en azından eşit şartlarda başlamak bu sıkıntıyı çekmeye.Zaten bu şansı yakalayan ve çalışanlarına bu perspektifle bakan bir firmada o büyük mühendislik diplomanızın tuvalet kağıdından farkı kalmaz...
 
Özel sektörde çalışabilmek için teknik öğretmenin mühendis olmasına gerek yok bence yanlış noktalardan mevzuya giriş yapıyorsunuz ; zaten teknik öğretmenler 1. grup fen adamı ve bir çok noktada mühendise muadil olabilir bence sizde körü körüne bu arkadaşlar bizi niye istemezük diyor yerine o insanları anlamaya çalışın ; biraz da empati yapmak lazım.
 
Önemli olan kredi mi sanıyorsunuz?Sorunda bu zaten.Türkiyede teorik bilgi bir işe yaramıyor pek fazla iş sahasında.Önemli olan pratik bilgi.Bir asenkron motor nasıl çalışır bunu bilmek yaramıyor türkiye de.Bir asenkron motor nasıl tamir edilir bunu bilmek lazım.Ben MYO mezunuyum ve yaklaşık 5-6 gün sonrada mühendis olucam inş.Fakat myo da ögrendiğim teorik bilgi üstüne hiç bişey katamadım hatta biraz daha köreldim.Dünya kredi alıyoz ama ugraştıgımız şeyler türev-integral manyetik alan cart curt.Sahada kullanamayacağımız şeyler.


Arkadaşım aklı başında herkes şunu kabul eder.İlköğretimden sonra teknık lise elektrik okumuş(4 sene) sonra öss ye girmiş ve rahatlıkla müh fakültesi okuyabilecekken(kendi adıma söylüyorum öss de bende 15 düşükalan komşum inş.müh oldu) teknik öğretmenliğe mecbur edilmişim. ve sınavda full yapsamda Türkiye'de gidebileceğim en iyi okula yani Gazi tef e gitmişim.Sonra Atama yok.Özel sektörde diploma sıkıntı.Sen daha çocuk denebilecek yaşta -iyi veya kötü- mesleğe giriyosun.Üniversite dahil bu alanda 8 yıl eğitim alıyosun ama piyasada değerin yok.Tüm dert buydu.

AAslında bu dert 20 küsür yıl önce şu anda yapılmaya başlanan sınavın yapılmasıyla çözülmüştü.Ancak bazı meslek odalarının işine gelmeyen bu durum ve 28 şubat süreci bizim gibi sıkıntılı insanlar ortaya çıkardı.

Velhasıl bunca yıl bunun eğitimi alan bir kişinin sadece teorik bilgiye sahip olduğunu varsaymak hata olur.

Size tavsiyem bu konulardan bahsederken kulaktan duyduğunuz herşeyi buraya sallamak yerine derinlemesine araştırın(genele hitaben...).
 
Bence daha çılgın bir proje yapıp teknik eğitim ve mühendislik fakültelerini birleştirsinler ; durmak yok yola devam :)
 
Özel sektörde çalışabilmek için teknik öğretmenin mühendis olmasına gerek yok bence yanlış noktalardan mevzuya giriş yapıyorsunuz ; zaten teknik öğretmenler 1. grup fen adamı ve bir çok noktada mühendise muadil olabilir bence sizde körü körüne bu arkadaşlar bizi niye istemezük diyor yerine o insanları anlamaya çalışın ; biraz da empati yapmak lazım.

Kesinlikle haklısınız böyle bir gereklilik bencede yok ama herhangi bir görüşmeye gittiğimde patronum beni elektrik mühendisi olarak takdim etmesinden sıkıldım artık.Bu ne sadece mühendisin ne teknik öğretmenin sorunu.Bu özel sektörün yazılmamış kanunu galiba ve artık iyice canımı sıkmaya başlamıştı.

Ayrıca kariyer netten iş ilanları kısmına teknik öğretmen yazın kaç sonuç çıkıyor ve mühendis yazın kaç sonuç çıkıyor.Herşyin bir mühensi olmuş.mühensilik fakültelerinde olmayan bölümlerin mühendisini arıyolar adamlar. Üretim mühensi ne iş yapar ya...bu işi yapacaksan niye mühendislik okudun diye sorarlar adama..

Kimse kızmasın ve gocunmasın mühendislik mesleğinin kalitesi düşmeyecek endişe etmesin bilakis daha da yükselecek...
 
Bu konuda yapılan laf ve vakit israfı başka hiçbir mevzuda yapılmadı ; tepemizde malesef fevkaladenin fevkinde bir güçle her şeyi ben bilirim edebiyatının kitabını yazan insanlar var ; bu adamlar maşallah kendi görüşlerinden başkasının görüşüne ne saygısı ve ne de tahammülü var ; bizim tabanda kim haklı kim haksız tartışması yapmamızın zerre kadar duruma ne katkısı ne faydası var ; vatana millete hayırlı olsun adalet ve kalkınma :)
 
Özel sektörde çalışabilmek için teknik öğretmenin mühendis olmasına gerek yok bence yanlış noktalardan mevzuya giriş yapıyorsunuz ; zaten teknik öğretmenler 1. grup fen adamı ve bir çok noktada mühendise muadil olabilir bence sizde körü körüne bu arkadaşlar bizi niye istemezük diyor yerine o insanları anlamaya çalışın ; biraz da empati yapmak lazım.

ÖKSÜZÇOÇUK : ateş düştüğü yeri yakarmış.Benim ve benim gibilerin neler çektiğini asla bilemezsiniz.ben teknik egitim bitirdim ve mezun olduktan sonra torpilim morpilim olmadığı için kendi kendimi geliştirdim.1 yıl boyunca 3x40 kablolar çektim ve bunu gemiler gibi lanet olası yerlerde yaptım.ilk okul mezunlarıyla aynı kefeye kondum.asgari ücret aldım biraz olsun bişeyler öğrenebilmek için....o yüzden sizden ricam teknik egitim mezunu değilseniz bu konuda yorum yapmayın lütfen
 
Ben 8 senedir işçi mühendis olarak çalışıyorum ; 8 senedir neredeyse bir ev alacak kadar parayı eksik aldım memur mühendis arkadaşlarımdan ve devlet her yıl KPSS ile ayda benden 1500 lira fazla maaş alan yeni okul mezunu genç mühendisleri bana bu arkadaşlara oryantasyon ver diye gönderiyor işyerinde ; sinir krizleri geçiren siz değilsiniz sadece merak etmeyin :) Kusura bakmayın ama tavrınızı da kaba buluyorum öğretmen değilseniz yorum yapmayın diyerek .
 
Ben 8 senedir işçi mühendis olarak çalışıyorum ; 8 senedir neredeyse bir ev alacak kadar parayı eksik aldım memur mühendis arkadaşlarımdan ve devlet her yıl KPSS ile ayda benden 1500 lira fazla maaş alan yeni okul mezunu genç mühendisleri bana bu arkadaşlara oryantasyon ver diye gönderiyor işyerinde ; sinir krizleri geçiren siz değilsiniz sadece merak etmeyin :) Kusura bakmayın ama tavrınızı da kaba buluyorum öğretmen değilseniz yorum yapmayın diyerek .

kabalık maksatlı söylemediğimi biliyorsunuz.ilk cümleme istinaden yazdım.Siz şimdi özel dertlerini paylaşıyorsunz.benim burada bahsettiğim konu şu ve şimdi size bir soru sormak istiyorum:
bir zaman çocuk teknik egitimden mezun oluyor.kpss olayı ve senede 3-4 kişi ataması oldugundan dolayı ataması gerçekleşmiyor.ümidini kesiyor diyor ki en azından bir fabrikaya girim aldığım belli olur giriş çıkışım belli olur diye.size karşılayanlardan şu yanıtı alıyorsunuz; biz sizi işe alamayız.neden diye soruyorsunuz.şimi kardeşim bak diyor,şimdi sizi işe aldık diyelim bir zaman sonra muhendislerle aranızda çekememezlik başlicak,sorunlar çıkıcak diyor.ordan da ümidi kesiyorsunuz ne yapcam diye kara kara düşünüyorsunuz.
siz ne yapardınız?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,316
Mesajlar
916,652
Kullanıcılar
450,149
Son üye
yusuf_19034

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst