Bu lazer istasyonunun göremediği hedefleri vurabilmesindeki bahsimiz;
Tepede
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/turbofan-helikopteruçak.93971/ konusunda bahsi geçen helikopter ve uçak gibi davranabilen, direk uçuş yapıp askıda kalabilen özellikte yerden/istasyondan atılan lazer ışınını alıp tekrar atan optik sistemli hava aracı(lazer ışınının bu aracı da yok etme ihtimaline karşı insansız..).
Hava aracındaki lazer kısmı; kendisine gelen lazer ışınını geniş bir alandan alıp tekrar ön penceresinden atan özellikte.
Lazerlerin doğrusal bir kısımda iki ayna arasında ışınların devamlı yansıması ile kuvvetlenmesi esası ile çalıştıkları kabul edilir. Arka aynaları tam yansıtıcı, ön ayna belirli bir % de geçirgen olur ki iç kısımda kuvvetlendikten sonra ışını geçirmiş olur. Ön pencere belirli bir % geçirgenlikten başka belirli zaman aralıklarında tam açılır modda da çalıştırılabilir.
Hava aracındaki lazer kısmı işte bu orta kısmında arkadan aldığı lazer ışınını ön ve arka aynaları arasında hapsedebilir ve atış anında ön penceresini açabilir. Lazer istasyonunun göremediği noktalara ulaşılması ve havada silah transferi/dolumu yapılması yanında; lazerin alındıktan sonra hemen atılmayıp orta kısımda bekletilip (tabi bu durumda orta kısım aynaları araında ileri geri yansıyan lazer ışınının azalarak bitmemesi için ek lazer flaşörü ve ya fazla bekletmeme düşünülebilir) gerekirse pozisyon/yer değiştirilip atılması avantajı sağlar.
Yine lazer ışını hava aracına ulaştıktan sonra hava aracının uçması vb için gereken enerji formlarına dönüştürülebilse, havada yakıt nakli yapılmış gibi olur. Lazerin ısı enerjisi ile ısı makinası çalıştırmak, daha üst bir teknoloji ile lazeri elektriğe çevirmek(bu durumda elektriğe dönüşmeye uygun dalga boyunda ışın yollanması mevzu olur),.. vb ihtimaller...
Tüm bunlar ve yazılmayanlar gayet etraflı tasarım meselesidir. Buradaki kaba bahsinden çok daha derin düşünsel çalışma gerektirir.