Solidworks, Adobe v.s. 'den Lazer Kesime (Arduino Lazer GRBL)

Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
4
Beğeniler
1
Puanları
1
Yaş
32
#1
Merhaba Arkadaşlar,

Kendimizce Arduino ile alüminyum profiller ve minyatür cnc raylar ile bir 5.5W'lık bir lazer kesim aleti yaptık.

Deri işleri ile uğraşıyorum cüzdan yapıyorum, daha sonrasında çanta falan yapmak istiyorum.

Artık dedim kesme ile uğraşmayayım hem de üzerine işlemeler yapayım istedim.

Solidworks'te çizimleri oluşturdum ama Lazer GRBL'ye aktaramadım. JPEG olarak kaydettiğimde oluyo ama onda da ölçüler değişiyor sanırım.

Adobe Ilustrator'de oluşturdum tüm formatlardan kaydettim gene GRBL'den açamadım.

Bu işlemler için verebileceğiniz tavsiye var mıdır acaba?
 
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
28
Beğeniler
9
Puanları
3
Yaş
30
Konum
Eskişehir
#2
merhaba

autodesk fusion 360'ın cam modunda lazer operasyonları gerçekleştirilebiliyor ve grbl uyumlu çıktı alınabiliyor, autodesk sitesinden bir hesap açarak bir senelik ücretsiz sürümü deneyebilirsiniz.

en azından çizim ölçüleri değişmeyecektir. bir göz atmanızda yarar olabilir.

iyi günler.
 
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
4
Beğeniler
1
Puanları
1
Yaş
32
#3
Laser GRBL programı kullanıyorum solidworksde çizdim baya bir dfx olarak kaydedip ordan da converter ile gcode olarak hazırlamam gerekiyor. Bu converter için tavsiyeniz var mı?

Inkspace ile plug-in indirerek gcode yapabildim ama inkspace ile çok zor geldi ölçümlendirme mesafelendirme falan o yüzden Solidworks dfx ordanda converter ile gcode a geçiş en mantıklısı geliyor.

DFX-Gcode converter tavsiyelerinizi rica edebilir miyim?
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
1
Beğeniler
2
Puanları
3
Yaş
27
#4
Solidworkste 1:1 ölçekte teknik resim oluşturun. Sonra pdf olarak kaydedin. Onu inkscape yazılımında açıp kullanabilirsiniz.
 
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
4
Beğeniler
1
Puanları
1
Yaş
32
#5
Solidworkste 1:1 ölçekte teknik resim oluşturun. Sonra pdf olarak kaydedin. Onu inkscape yazılımında açıp kullanabilirsiniz.
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Denedim fakat pdf olarak kaydettiğimde Lazer GRLB'de fotoğraf gibi algıladığı için vektörel olarak görmüyor. Bu nedenle Brightness-Contrast-White Clip ayarları gerektiriyor. Yani özetle vektörel olmadığı için çözüm olmadı açıkçası.

Ben çözümü farklı şekilde buldum arkadaşlar.
Fusion 360 ile çözüm ürettim.
HyperCube.cps modülü ile de gcode yazabiliyorum.
Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Orada alt tarafta gerekli linkler mevcut.

Beni en çok zorlayan kısım Lazer GRBL'de lazerin açılıp kapanması oldu tutarsızlık vardı. Bu kodlamalara biraz uzak olduğum için çözmem baya vaktimi aldı.

Çözümü:
Cam modülündeyken Post Proccess kısmında Property ve Value kısımları olan sağ altta bir bölüm var.
Orada;
LaserEtch için M3.... (Kalan kısım aynı sadece M106'yı M3 yapıyorsunuz)
Laser Off için M5 (M107 yerine)
LaserThrough için M3.... (Kalan kısım aynı sadece M106'yı M3 yapıyorsunuz)
LaserVaparize için M3.... (Kalan kısım aynı sadece M106'yı M3 yapıyorsunuz)
Start position Z'yi de 0 yapıyorum ben zaten 2 eksenli bir lazer kesici olduğu için Z'ye gerek yok
Bu arada Cutting Profile Kısmında Height'leri hep ''0'' yapıyorum çünkü kodlara baktım Z değişiklikleri yapıyor ve deneme yaptığımda bu ayarlar için zaman kayıpları yaşattığını fark ettim.

Bu bilgileri edinmek benim baya vaktimi aldı açıkçası. Umarım bu bilgiler işinize yarar.

Bu arada instagram hesabımı da takip edebilirseniz çok sevinirim :)
goodist_goods diye aratırsanız instagram hesabıma ulaşabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
4
Beğeniler
1
Puanları
1
Yaş
32
#6
merhaba

autodesk fusion 360'ın cam modunda lazer operasyonları gerçekleştirilebiliyor ve grbl uyumlu çıktı alınabiliyor, autodesk sitesinden bir hesap açarak bir senelik ücretsiz sürümü deneyebilirsiniz.

en azından çizim ölçüleri değişmeyecektir. bir göz atmanızda yarar olabilir.

iyi günler.
Hocam eyvallah sen söyledikten sonra kurup denemiştim fakat açıkçası yapamamıştım.
Yukarıdaki videoyu çok daha sonra izledim ve Hybercube ile daha sonra yapabildim.
 

Benzer konular

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
99,396
Mesajlar
699,393
Kullanıcılar
373,115
Son üye
Selahattin61

Son mesajlar

Yeni Konular

Üst