Skaler (V/f) kontrol ile Açık çevrim Vektör Kontrol arasındaki fark?

Katılım
13 Tem 2011
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
34
Konulardan araştırdığım bilgiye göre ikiside geri beslemesiz olarak voltaj/frekans oranından kontrol sağlıyor.

Anlayamadığım konu aralarındaki fark? Birisi skaler v/f kontrol olarak geçerken diğeri neden açık çevrim (sensorless) vektör kontrol olarak geçiyor. Sonuç olarak ikisindede encoder gibi bir geri besleme kullanılmıyor ve giriş, çıkıştan bağımsız olarak çalışıyor.

Ayrıca kapalı çevrim vektör kontrolde tork sabit tutulabiliyor. Peki V/f kontrolde çıkış momenti frekansa oranla nasıl değişiyor? Moment=(Pçıkış*kutup sayısı)/(2*pi*f) formulünden , yani çıkış gücünün açısal hıza bölümünden bulunuyor. V/f kontrolde Frekans azaldıkça aynı oranda voltajda azaltılıyor. Bunu yukardaki denklemde yerine koyduğumuzda M herzaman sabit gözüküyor.O zaman V/f kontrolde 50hz de ve 4hz de aynı torkları mı alırız ?

Biraz acemiyim. Saçmaladıysam kusuruma bakmayın. Teşekkürler.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
V/f hız kontrolü dür sadece. Burada akım yani tork kontrolüne bakılmaz. Doalyısıyla gerekirse yükü yenmek için tüm akımı basar motora. Motor pek umrunda olmaz ve yükü kaldırmayı amaçlar..
Ancak vektör kontrol (enkoderli veya enkodersiz) hız beslemeden sonra akım kontrolüde yapar. Ve çıkışındaki akım trafolarından gele ölçümüde işe katar. Böylece motoru zorlamadan yüküde zorlamadan işini yapar.

V/f ayrıca mekaniğede çok zarar verebilir zamanla. Ancak eğer çok sıkıntılı bir mekanik ise vektörde sürekli arızaya geçen işlerde v/f herzaman kurtarıcınız olur.

vektör çalışmanın avantajı hız ne olursa olsun gerekli nominal momenti sağlarsınız. bu yüzden hassas işlemlerde vektör tercih ederiz.
 
V/f kontrolde 30hz 110v da ilerleyen ve 1A çeken yükü 2 katına çıkardığımızda yine 30hz 110v'da kalacak ama bu sefer 2A çekecek..

Vektör kontrolde 2A çekildiği anda zorlanma olduğunu anlayacak(çıkış trafolarından) ama aynı torku sağlamak ve akımı 1A e çekmek için voltajı 110'dan 220ye çekecek (hz yine 30) böylece aynı torku verecek.Doğrumu anladım?

ama bu seferde voltaj ve hz arası fazla olduğundan motor hava boşluğu akısı sorunu olmazmı :)
 
Eğer motorumuz akmı 1A ise.. her iki moddada bir süre sonra yüksek akım hatası verecektir. Ancak motor akımı 2A ise zaten temelde problem yok. V/f ve vektör çalışmada eğer yüksek akım çekiyorsa bir süre sonra sürücü hız kesmeye başlar ama kısa süre sonra hala akım yüksek ise arızaya geçecektir. eğer bu akım çok yüksek ise anında arızaya geçmelidir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,272
Mesajlar
916,368
Kullanıcılar
450,098
Son üye
akaremir31

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst