Sigorta hesabı

promete1

Üye
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
115
Puanları
1
Genel prensip olarak NH sigorta seçimi yaparken nominal akımın 1.6 katını bu tip sigortanın daha çok kompanzasyon sistemlerinde kullanılmasının sebebi hikmeti nedir(ters zaman karakteristiği diye bir kavram duymuştum biraz açarsanız sevinirim)

Bir kaynakta "Devre kesici nominal akımın kablonun akım taşıma kapasitesine eşit olmalı ve devreden geçen akım kablo akım taşıma kapasitesinin 1.45 katına ulaştığında devre kesici alışılagelmiş süre içinde devreyi koruyabilmelidir." diyor. Nedir bu sigorta seçimin kolay yolu ve bahsedilen alışılagelmiş süre ?

Ib<In<Iz
If<= 1.45*Iz
Ib: Kablodan geçen akım
In: Devre kesici nominal akım
Iz: Kablonun taşıyabileceği maksimum akım kapasitesi
If: Devre kesici aşırı yük salıcılarının çalışma akımı

Sigorta seçimlerinizde bu formülü kullanıyormu sunuz?

Sayısal örnekte verecek olursak 6lık kablo 43 amper akım max akım taşır diyor. Buna göre bu kablonun panosunda 32 amperlik minyatür kesici mi kullanmak doğru olur yoksa 40 ampermi
B-tipi sigortada 6 katı C-tipi sigortada 8-10 katı seçim yapılır diye biliyordum (Nominal akımının) bu yanlışmıdır?
İyi çalışmalar
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
bu durum kullanacağınız güç ile alakalıdır.diyelimki 6lık kablo çektiniz ama kullanacağınız güç max 25a o zaman 25a sigorta kullanmamız gerekir yani 6 lık kablo çekili diye daha yüksek amperlerde sigorta takmak yanlış olur.sigorta seçimi kablo kesitiyle değil kullandığımız güce göre belirlenir.bu demeraj akımı var diye 8-10 katı sigorta seçimide yanlıştır.örneğin yüksek güçlü motorları ilk kalkınma anında fazla akım çektikleri için önce yıldızda yol verip daha sonra üçgene geçiriyoruz veya sürücülerden faydalanıyoruz.slm
 
bu demeraj akımı var diye 8-10 katı sigorta seçimide yanlıştır.örneğin yüksek güçlü motorları ilk kalkınma anında fazla akım çektikleri için önce yıldızda yol verip daha sonra üçgene geçiriyoruz veya sürücülerden faydalanıyoruz.slm
yorumunuza teşekkürler yanlış olmasın kastettiğim demeraj akımı değil, nominal akımın 1,6 katı yada 1,8 katı seçilmesi meselesi idi yoksa demeraj sebeiyle Ctipi motor devrelereinde kullanıldıgını biliyordum neyse bir kez daha teyit ettik.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst