servo sürücü eksen sorunu

Valla hocam ekranda bir arıza kodu vardı ama ben sürücünün kitapçığını bulamadığım için ne anlama geldiğini anlamadım. aşırı akım çekmesinden dolayı ilk mesajımda yazdığım elimi yakan soğutucu ısınmış olabilir mi? Ayrıca bu sürücünün yanma olayı sıfırlama yapmaya başladığımızda ve sıfır değilde eksilere düşmesinden 3-5 dk sonra oldu.

Mümkün.
 
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
Operatör panelinde hata mesajı y ekseni arıza yazıyordu. Benim gördüğüm kod window_s ninde dediği gibi sürücünün üstündeydi neyse zaten sürücüyü tamire verdim kartı yapan firma motor çıkışının olmadığını söyledi power bilmemnesi yanmış galiba. Tamir edecekler ama bunun parametre ayarları bozulmuş olma ihtimali varmı?
 
Operatör panelinde hata mesajı y ekseni arıza yazıyordu. Benim gördüğüm kod window_s ninde dediği gibi sürücünün üstündeydi neyse zaten sürücüyü tamire verdim kartı yapan firma motor çıkışının olmadığını söyledi power bilmemnesi yanmış galiba. Tamir edecekler ama bunun parametre ayarları bozulmuş olma ihtimali varmı?
Sen ellemediysen parametreler endiliğinden bozulmaz.
 
Benim elimi yakan servo sürücünün yanında ve pano içine monte edilen şey fren direnciymiş. Hatta servo sürücünün Rcom ve Rext klemens uçlarına giriyor. Bu fren direncinin elimi su toplayacak kadar ısınması kartın bazı parçalarının yanmasına engel olamadı. Y eksen sürücüsü sıfırlama swichine basmasına rağmen ( swich plc ye bilgi yolluyor) servonun orada enerjisi kesilmesi gerekmiyor mu?
 
Son düzenleme:
O halde aynı ohm değerinde ancak daha yüksek güçlü bir frenleme direnci takın. Bu yaşadığınız sorunu çözmez fakat bir daha elinizi yakmanızı engeller. Elinizi yakacak kadar (>65 derece) ısınması problem değil, fakat sizin başınıza gelen durumun başka birisinin başına gelmemesi için bu kadar ısınmaması daha iyi olur. Isınıyorsa üzerinde sıcak etiketi olmalı.

Ancak, limit switchin geçilmesi ve bu sebeple mekanik bir noktaya dayanılması ile frenleme direnci ısınmaz. O durumda aşırı akım hatası verebilir, fakat frenleme direncini ısıtan etken genellikle hareket halindeki ağır bir yükün hızlı biçimde durdurulmasıdır.

Benim ilk anladığım ; Sizin bu bozulan ekseniniz hali hazırda çalışırken (frenleme direncinin sıcak olması bozulmadan önce çalışır durumda olduğunu gösteriyor), bir sebeple bozulmuş (power dediği muhtemelen power katıdır, buradaki IGBT'ler patlamış olabilir) motor bu sebeple duramayıp limit switchi geçmiş.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst