Rhoss Marka Chiller Azot Testi ve Vacum Yapma

cakilyucel

Üye
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
38
Arkadaslar ben ozel klıma servslıgı yapıyorum ıklımlendırme sogutma myo mezunuyum ve hastahanenın bırınde shell and tube patlamıs gereklı korlemeler yapılmıs bende sısteme azot basacagı sonrada sıstemı vacuma bırakacagım ızlemem gereken yolları tarıf edebılecek olan varmı az cok bende bılıyorum ama sızlere danısmak ıstedım sonradan yanlıs ısler yapmayalım sımdıden bılgılerınız ıcın tesekkurler resımlı anlatım olursada sevınırım saygılar.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
arkadaslar zaten bırebır rhoss un bılgılerı olması gerekmıyor ben o zaman sorumu genellestırım herhangı bır sogutma grubuda olabılır ornegın yıne bu sayfada york ıle ılgılı bır takım seyler gordum yıne bu arkadaslar yardımcı olacak bısıler yazarsanız cok sevınırım
 
Dostum.. Merhabalar...

Bu azot ile vakum olayı biraz zor bir işlemdir. Ve çeşitlilik gösterir... ben kabaca konuyu aydınlatmaya çalışayım ama cihazı görmeden hasarın boyutunu değerlendirmeden söyleyeceklerim yanlış yönlendirme olur. Ben genel anlamda bilgi vereceğim..

Öncelikle hasarın boyutu ve oluşumu değerlendirilecek.
Gaz komple kaçmış ve sisteme ne kadar nem girmiştir. Asıl önemli olan budur.bunun tesbiti ve buna göre yol izlenir.

Nem eser miktarda girmiş durum erken taşhis ise sisteme gaz cinsi ve evaporatör test basıncına göre azot basılıp öncelikle yapılan körlemeler test edilir. Azot neme aç bir gazdır. Nemi absorbe eder. daha sonra sistem yağı boşaltılır kaçak yoksa bu nemli azor dışarı atılır. Vakumlama işlemine başlanır. Vakum gauge ile vakumun tamamlanıp tamamlanmadıgı ölçülür. eğer vakum sıfır milibar mertebesine inemezse içerde nem var demektir. inmezse sistemin alt noktalarından dışarıdan ısı uygulanması vakumu kolaylastırır. vakum tamamlandığında sisteme boşalttığımız yağın yenisi vakumda şarj edilir. gaz şarjı yapılarak sistem devreye alınır. dryerlerın durumları kontrol edilir tavsiyem en az 2 kez ve daha fazla dryerlerın periyodik değişimi gereklidir. Ayrıca yağda en az bir kere değiştirilmelidir.

Eğer sisteme nem eser miktardan çok girmiş ve sıvı kaçağı olmuş içerde beklemişse bu işlem çok daha zordur. Sıvı suyun nereye kadar ileriediği kontrol edilmelidir. Kompresörlere ulaştıysa kompresörlerin sökülüp revizyona gitmesi gereklidir. sistem tarafında ise cihazın en alt noktalarından sistem açılarak suyun drene edilmesi gerekiyor. Tersten sistem açık iken azot verilerek suyun püskürtülerek uzaklaştırılması gereklidir. sistem iyi şekilde drene edildikten sonra kompresör emiş basma hatları kapatılıp sistem vakuma alınmalı aynı zamanda dışarıdan ısı uygulanarak suyun nemının uzaklastırılması sağlanmalıdır. Vakumlama işlemi günlerce sürecektir. Ayrıca vakum pompasının yağının sıklıkla değiştirilmesi öneririm. Çünkü nem vakum pompasının içinde birikecektir yağlama yağının özelliğini bozacaktır. iyi vakumlama özelliğinide etkileyecektir. sonunda vakum gauge ile sıfır vakumu tutturana kadar azot verme ve vakumlama işlemi aynı zamanda ısı uygulama yapılır. vakum tutturuldugunda revizyondan gelen kompresorler takılarak bağlantıları yapılıp sistem şarj öncesi son vakumu yapılır. Daha sonra yağ gaz şarjı ve dryer montajları yapılır. Cihaz düşük kapasitede calıştırılıp kontrollü olarak çalışması gözlemlenir. önceki açıklamamdaki gibi ilerleyen zamanlarda yag ve dryer değişimlerini öneririm.

Anlatabildiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım.. en başta söylediğim gibi .. sistemin durumu incelenmeli ona göre hareket edilmelidir.

Sistemden nemi uzaklaştırıldığından emin olunmadıkça gaz ve yağ şarjları yapılmamalı ( vakum gauge ile ölçülerek anlaşılır ) yoksa bütün emekler ve malzeme boşa gider ..

Kolay gelsin iyi çalışmalar...
 
Serkan bey öncelikle ilginiz alakanız için çok teşekkür ederim ...
Sisteme gelecek olursak evaparatör patlayınca doğal olarak kompresörlerede su gelmiş ama o şekilde yine çalışmaya devam etmiş biraz şaşırdım açıkçası bende evaparatörde gerekli körlemeler yapılıp azot testine bırakıldı kompresör ile ilgili henüz bilgim yok zaten vakum ve azot testi için giriş çıkış vanaları kapatılacak değilmi daha çok benim için önemli olan kısım bu zaten.Yalnız vakum gauge dediğiniz manometre haricinde birşeymidir ?
 
gerekli körlemeler yapıldı yazmıssınız.

Peki sistemden suyu uzaklastırmak için herhangi bir çalımla yapıldımı.. Sadece körleme yapılıp azot basılmışsa işlem yanlış işlem. Ve su kompresöre kadar ulaştıysa kurutma işleminin kesinlikle yapılması lazım.. Suyun kompresöre ulaşması bir kaç sorunu beraberinde getiriyor. suyun yağ ile birleşmesinden dolayı asitleşme oluşuyor bu korozyona ve iletkenliği arttırdığı için elektriksel olarak kısadevrelere neden oluyor. buda sargı yanmalarına neden oluyor. bir ikincisi yataklardaki rulmanların hızlı yaşlanmasını (korozyondan dolayı) ve yatak toleranslarının değişmesinden dolayı kompresör oynar parçalarının hasarlanmasına neden oluyor..

Yani su kompresöre ulaştıysa açılıp kurutulmalı rulmanları değişmeli ... Yağı yağ filtreleri değişmeli.. kapasite solenoidleri kontrol edilmeli.. Korozyon emareleri takip edilmeli..

Vakum gaguce dediğim aslında oda bir manometredir. ama başlangıç değeri 0 bar ve eksi değerleri gösterir.. Bir iki örnek..Bu tür büyük sistemleri vakumlayacaksanız böyle bir manometre edinseniz iyi olur.

ben bu ürünü kullanıyorum Refco nun Mutlak Vakum Standı-19621 vakum saati

vacuum-gauge-bottom-threads.jpg
 
yazmayı unuttum sistemde nem varken cihaz ne kadar bekledi..??
 
selam arkadaşlar ben rhoos çiller arızasına gittim kontrölleri yaptığımda eşanjör delinmesi sonocu kondanser ve motor su dolmuş motor da yanmış yeni motor istedim kondansere 2 tüp azot bastım yani 22 metre küplük büyük tüp ondan sonra 20 litre tavzun koyup püskürttüm ardından R11 sistem temizleme gazı boşaltıp püskürtüm 1 gün vakum ettim ardından tekrara azot bastım tekrar 1 gün vakum ettim motoru yerine taktım ve vakum yaptım ardından kartuş drayer çıkışını kapatıp 1,5 tüp R22 gaz verip motoru çalıştırdım yani gaz toplama işlemi gibi sonra kartuş drayer sipopunu açıp gazı saldım tekrar vakum ve sistemi çalıştırdım 2 çalıştı ardından beni arayıp motorun şartel attığını söylediler gittim motor kısa devre motoru revizyona gönderdim motorun krozyandan dolayı patladığını söylediler ACİL YARDIM
 
Dostum ;

Sistemden nemi %100 uzaklaştıramadığını düşünüyorum. Sistemi çalıştırdıktan sonra ne kadar takip ettiniz.

ilk gün ikinci gün yağı , dryerleri , basınçları , varsa likit hattında nem indikatörlerini takip ettinizmi ? Vakumu nasıl kontrol ettiniz. Vakummetre yada vakum gauge ile baktınızmı. Yaptığınız işlemler doğru ama nem yada su borularda kalabiliyor. Suyun tam olarak uzaklaştırıldığından emin olmadan sistemi çalıştırmak sıkıntı çıkartıyor. Ben sisteme su gürmiş bir ünitede çalıştırmak için yaklaşık 20 gün uğraştım. Yeni evaporatör montajı yapıldı. Kompresör revizyondan geldi montaj azot testleri vakumlama v.s.

Su girmiş sistemde mutlaka vakum testi yapılmalı. Vakum yapılırken vakum gauge ile basınç kontrol edilmeli. Sistemde su varsa manometre hiçbir zaman sıfıra inmez. Çünkü basınç düştükçe sistemdeki su buharlaşacak ve vakumu kıracaktır. İllaki derin vakumu görüp 1 kaç gün bu basıncı korumalıdır. Eğer vakum değerine inip o değeri koruyamıyorsanız sistemde su vardır. Korozyon ve sargı yanmasında en büyük etken budur. Yağında hızlı bir şekilde bozulmasına neden olur. Yanmış bir sistem tekrar iyi nir şekilde temizlenmelidir.
 
arkadaşlar bütün sistemdeki elemanları teker teker temizlenecek
kompresörü vakum altında ıstarak nemini alacak
yag ayırıcı altnoktasından matkap ile delinip suyu alınır yine ıstılır
kondanser altnoktaları delinir azot ile ters yıkama yapılır
not ... azot saf olacak şüphelendiginiz azotu sakın sisteme basmayın cihaz bildiginiz bomba olur
depo altları delinir sudan arındırılır
eşanjör aynı şekilde
bütün parçaların yerine montajı yapılır
azot sisteme basılır
bir gün azot sistemde bekletilir ve boşaltılır
sisten vakum yapılır selenoid valf var ise emiş ve basmadan beraber yapılır çok önemli
vakum yapıldıktan sonra
SİSTEME ÇOK AZ AZOT VERİLEREK ÇALIŞTIRILIR 1 SAAT ÇALIŞTIKTAN SONRA KARTUŞ DEGİŞTİRİLİR
TEKRAR SÖYLÜYORUM AZOT ÇOK TEHLİKELİ BİR GAZDIR BİLMEYENE KENDİNİ YARALAYAN ARKADALAR OLDU BENİM YANIMDA TECRÜBEN YOKSA .........
bir gün boyunca vakum yapılır her iki taraftan sonra gaz verilir
bir hafta sonra veya 3.4 gün sonra gaz boşaltılır kartuş degiştirilir vakum yapılır gaz verilir
ben böyle yapıyorum
EŞANJÖR PATLAMIŞ BİR SİSTEM MUTLAKA DAHA SONRAKİ ZAMANLARDA HATA VEREBİLİLR
 
SİSTEME ÇOK AZ AZOT VERİLEREK ÇALIŞTIRILIR 1 SAAT ÇALIŞTIKTAN SONRA KARTUŞ DEGİŞTİRİLİR
TEKRAR SÖYLÜYORUM AZOT ÇOK TEHLİKELİ BİR GAZDIR BİLMEYENE KENDİNİ YARALAYAN ARKADALAR OLDU BENİM YANIMDA TECRÜBEN YOKSA .........

Dostum sistemden nemi uzaklaştırmak için yazdığın tüm yazılara katılıyorum fakat yukarıdaki yorumuna katılamıyorum. Freon için dizayn edilen bir sisteme azot verip çalıştırAmazsın. Çalıştırırsan sorun yaşarsın. bir kaç saniye döndüreyim düşüncesi olabilir ama uzun süreli çalıştırmada büyük sorunlara yol açar. Bu yorumuna katılmıyorum..

Benim tanıdığım bir Cemil ÖZTÜRK var İstanbulda sen omusun ? :D

kolay gelsin iyi çalışmalar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,617
Mesajlar
919,110
Kullanıcılar
450,623
Son üye
keles11

Yeni konular

Geri
Üst