Madde madde açıklamaya çalışayım:
Pistonlar tek parçadır. Parça gibi gözükmesine sebep olan segman kanallarıdır.
1: Bütün segmanlar kompresyon için değildir.En alttaki/ler silindir cidarındaki yağı sıyırmak için olan yağ segmanlarıdır.
2: Piston ve silindir arasındaki boşuk ne olursa olsun ve burası ne kadar yağlanırsa yağlansın sıkıştırma sonucu pistonun önündeki hava sıkıştırıldıkça basıncı artar ve normal şartlarda sızdırmazsa bile o basınç içerideki hava veya yakıt hava karışımının kartere sızmasına sebep olur ki yağı kirleten işte bu kaçaklardır.
3: Pistonlar genellikle alüminyum alaşımdan yapılır Gömlekler ise duruma göre yine alaşım yada çelik esaslı olabiliyorlar buda ısı ile alakalı genleşme farkı ortaya çıkartıyor eğer gerekli boşluk olmaz ise piston sıkışacaktır.O boşluk ise sıkıştırma için kapanmak zorunda ve bu işi üst taraftaki kompresyon segmanları yapar (ilk iki sıra)