Otomotivde kullanılan motorlarla sanayide kullanılan motorların farkları nelerdir ?

HamzaToruk

Üye
Katılım
25 Mar 2019
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
27
Değerli arkadaşlarım öncelikle hepinize merhaba aranıza yeni katıldım merak ettiğim bir konu var umarım yardımcı olabilirsiniz , Günümüzde elektrikli araçlarda kullanılan Elektrikli motorlar ile eski 220 v veya 380 ile çalışan sanayi tipi motorlar arasında nasıl bir fark var aydınlatırsanız çok seviniri

1553526347483.png
1553526378077.png
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Araçlarda kullanılan elektirik motorları yüksek miktarda depolana bilen elektrikle çalışabilmelidir.Bu da akü lerde Dc elektrik depolamayla mümkün genel de 12vdc olaak aküler üretilir ve bu akülerden elde edilen elektrik voltajı da 12 vdc ve katlarında olur bu elektrik invertör denilen elektronik cihazlara 220-380Vac ye çevrilebilir ama bu invertörler de elektrik tüketir bu nedenle ac elektrik motoru kullanılmaz yine Dc motorlarda hız kontrolü Dc motorlar dan daha zordur Dc motorlar da hız kontrolü voltaj kontrolünü sağlayacak daha basit cihazlar la yapılabilir
 
Yeni elektikli araçlarda kullanılan motorların DOGRU AKIm motorunu oldugunu düşünüyorum. Normal asenkron motor olsai dogru akımı, alternatif akıma cevırmek için, ınvertör kullanılması gerekır ki, bu teferruat, sorun artması vs sorunlar çıkarırı diye düşünüyorum.

Bunu yazdıkdan sonra, acelel ettiğimi düşündüm ve net de arastırma yaptım, yanılmışım ama hatamı silmedim, düsüncemi sizlerle paylaştım, dogrusu ekteki linklerdedir. Ama bu motorlar bildiğimiz motorlara göre dahada özledir diye düşünmekteyim...
http://www.alternativetechno.com/elektrikli-otomobil-nasil-calisir
https://yandex.com.tr/video/search?...aç motoru nasıl çalışır&noreask=1&path=wizard
 
Yeni elektikli araçlarda kullanılan motorların DOGRU AKIm motorunu oldugunu düşünüyorum. Normal asenkron motor olsai dogru akımı, alternatif akıma cevırmek için, ınvertör kullanılması gerekır ki, bu teferruat, sorun artması vs sorunlar çıkarırı diye düşünüyorum.

Bunu yazdıkdan sonra, acelel ettiğimi düşündüm ve net de arastırma yaptım, yanılmışım ama hatamı silmedim, düsüncemi sizlerle paylaştım, dogrusu ekteki linklerdedir. Ama bu motorlar bildiğimiz motorlara göre dahada özledir diye düşünmekteyim...
http://www.alternativetechno.com/elektrikli-otomobil-nasil-calisir
https://yandex.com.tr/video/search?filmId=6218828843571048402&text=elektrikli araç motoru nasıl çalışır&noreask=1&path=wizard
Fikrinizde haksız sayılmazsınız çünkü e-bike larda vs DC frıçasız motorlar kullanılıyor , yani aslında benım demem şu ki örneğin 1500 watlık bir motoru aldım şaseye montaj yaptım ve akabinden aküyü bağlayıp çalıştım verimli olur mu ? Yoksa Sargısı vs herşeyı degısık mı

Araçlarda kullanılan elektirik motorları yüksek miktarda depolana bilen elektrikle çalışabilmelidir.Bu da akü lerde Dc elektrik depolamayla mümkün genel de 12vdc olaak aküler üretilir ve bu akülerden elde edilen elektrik voltajı da 12 vdc ve katlarında olur bu elektrik invertör denilen elektronik cihazlara 220-380Vac ye çevrilebilir ama bu invertörler de elektrik tüketir bu nedenle ac elektrik motoru kullanılmaz yine Dc motorlarda hız kontrolü Dc motorlar dan daha zordur Dc motorlar da hız kontrolü voltaj kontrolünü sağlayacak daha basit cihazlar la yapılabilir

Yani benim sıradan sanayiden aldığım 12 veya 24 V luk bir DC FIRÇASIZ motoru alıp direk montaj edebilirim doğru mu ? Ekstra bir işlem yapmama luzum yok ...?
 
Merhaba. Bakın, en başında, araçlarda kullanılan DC motorlarlar (Tesla elektrikli araçlarında kullanılan yüksek watt güçlü ve gücünü DC>AC yoluyla alan 3 fazlı asenkron motorları hariçtir) sanayide kullanılan AC motorlar arasında çok büyük güç farkları vardır. Marş motoru (starter) dediğimiz içten seri bağlı DC motor gücün büyük kısmını amper oranı yüksek paralel bağlanmış iç sargı yapısından, düşük voltajla (12 voltla) tamamlayarak büyük bir motor gücüne dönüşüp volan dişlisiyle bir motor milini çevirir, örneğin. Kalorifrer veya radyatör fan motorunda ise bu kadar büyük amper* volt çarpımlı olan güce ise pek gerek yoktur, bu yüzden stator veya rotor sargıları daha ince bobin teliyle sarılı seri motorlar veya yeni araçlardaki gibi fırçasız DC motorları şeklinde olabilir, marş motorunun sargı yapısıyla ve gücüyle eğer tam olarak da kıyaslanırsa.

Sanayide kullanılan 3 fazlı, çok daha büyük güçlere karşılık gelen asenkron motorları ise 220/380 volt yıldız/üçgen/dehlander (çok devirli) bağlantılarıyla evlerde elektrik süpürgeleri ve küçük ev cihazlarında kullanılan motorlara göre çok daha düşük güçlü (Araçlardaki DC motorların güçleriyle karşılaştırılabilecek düzeyde de kalarak) olup, üniversal motorlardan sarımlarında kullanılan tel çapı bakımından büyük farklılık gösterir, sanayide kullanılan büyük güçlü asenkron motorların sarımlarındaki tel çapı, evlerde kullanılan üniversal motorların sargılarındaki tel çapından kat kat fazla olur, bu nispeten daha az güce karşılık gelen gövde yapıları ve çok daha büyük güçlere karşılık gelen 3 fazlı asenkron motorlara göre olan güç kıyaslanması bu yönüyle yapılırsa eğer bu şeklide olabilir. Kolay gelsin.
 
Fikrinizde haksız sayılmazsınız çünkü e-bike larda vs DC frıçasız motorlar kullanılıyor , yani aslında benım demem şu ki örneğin 1500 watlık bir motoru aldım şaseye montaj yaptım ve akabinden aküyü bağlayıp çalıştım verimli olur mu ? Yoksa Sargısı vs herşeyı degısık mı



Yani benim sıradan sanayiden aldığım 12 veya 24 V luk bir DC FIRÇASIZ motoru alıp direk montaj edebilirim doğru mu ? Ekstra bir işlem yapmama luzum yok ...?
Hayır ama çalışma voltajı DC olursa depolanan elektrik invertör gerektirmez invertçr demek hem ekstra arızalanacak bir parça hemde ekstra elektrik tüketecek bir cihaz daha demek ayrıca Dc motorlar da hız kontrolü Ac motora göre daha kolay
 

Forum istatistikleri

Konular
128,100
Mesajlar
914,965
Kullanıcılar
449,800
Son üye
bukurt

Yeni konular

Geri
Üst