Normalde kapalı Valf

cncarastirma

Usta Üye
Katılım
21 Eyl 2010
Mesajlar
931
Puanları
166
Yaş
43
Selamun aleyküm
çift solenoidli iki tarafta da ileti olmadığı normal halinde pompa hattını tıkayan valf nasıl kullanılır? Yai çalışan pompanın ileti kesildiği anda önünü tıkayan bir anlamda sistemi kilitleyen valf için sisteme ne eklemek gerekir?
Basınç düeyi yükseldiğinde açılan bir vaf tipini pompa hattına bağlayabiliriz, basınç ayar vanalarının tek tarafı körlenerek manometr bağlanısıa bağlanablir diy düşünüyorum.
Fikir vermenizi ve hali hazırda neler kullanılıyor bilgilendirmenizi rica ederim
Hayırlı günler dilerim.
 
valf kapalı olduğunda hidroliği tanka tekrar geri göndermesi gerekmiyormu.Yada basınç manometresinden ayarlayarak motoru durdurursun
 
çek valf kullanmak geldi aklıma ama soruyu da tam anlayamadım biraz daha açıklayıcı yazarmısınız soruyu
 
Hiroliği tekrar tanka göndermsi arzu ettiğimiz vana tipi. Ancak bu vanada sistem normal halde he tarafı kapalı yani basınç hattı kilitli beliyor. Hidrolikte baınç ayarı ile motoru durdurmak pek uygun olmasa gerek. Kilitli durumda vuruntu oluşturaaktır ve de motor dursa bile eylemsizliği ile yaptığı etki (dönme elmsizliği) sisteme zaarlı etki oluşturur.

Elimizdeki vana bir tarafın solenoidi etkin iken basınç hattını bir kola boş hattı da tanka bağlıyor. Diğe solnoid tkin ike ise bu bağlantıyı tersine uyguluyor. Bir hareketin tersini verir biçimde. Ancak iki solenoidin ekin olmadığı normal halde pompadan gelen basınç hattını ve diğer hatları tıkıyor.
Aklıma belirli bir basınçta açılarak yağı boşaltan bir vana gldi ancak pratikte ne şekilde vardır ismi nedi bilmiyorum.Hortum patlama valfleri yaıyor wb de ama nasıl ir çalışma sistemi vardır bilmiyorum.

hayırlı akşamlar
 
Arkadaşım, istediğini enbasit haliyle halihazırda Çift Bobin 4/3 Kapalı Merkez Hidrolik Bir Valf ve bir Basınç Eminyet Valfi İle Yapabilirsin. bu iki ekipmanı bir valf kütüğüne monte edip direk pompaya bağlarsın. Basınç emniyet valfini üzerindeki manometre yardımıyla istediğin basınca ayarlarsın ve sisteme hep o kadar basınç uygulanır. yağın o basınçtan fazlasını tekrar depoya gönderir. kapalı merkez valf ise her iki selenoidine de elektrik uygulanmazsa silindir üzerindeki veya hattaki yağı kitler ve sistem durur. eğer silindirin yükü çok fazla ise bir ikiz kiyleme valfinide, basınç emnihyet valfi ile kapalı merkez valfin arasına bağlayarak sisteme destek verebilirsin. ek olarak büyük yükler kaldırılırken hiç bir zaman elektrik motoru durdurulmaz. basınç emniyet valfi pompayı ve motoru korumaya yeterli olur.
 
@Skysea ek olarak ,
Sistem uzun süre o halde kalıyorsa sürekli yüksek güç harcanır ve ayrıca yağ ısınır.
Ana valf kilitledikten sonra basınç ayar valfini bypass eden bir valf kullanılır.
Ta ki , ana valf devreye girince ve ya başka bir işlem yapılmak istendiğinde bypass valfi hidrolik devreyi kapatmalıdır...

Ayrıca açık merkez sağ/sol valf zaten istenileni yapar.
Enerji olmadığı pozisyonda her iki piston tarafı tıkalı ve pompa tanka bağlı haldedir.
Açma kapamalardaki vuruntu her zaman sorun olmaz ancak çok yüksek debi ve basınçlar içindir.
Ve her hidrolik sistemde mutlaka büyük ya da küçük akümülatör kullanılmalıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,271
Mesajlar
916,367
Kullanıcılar
450,098
Son üye
akaremir31

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst