Motordan gövdeye kaçak

Kondansatör daimi hocam. Yaşına göre normal karşılamak lazım. Gevremiş kablo kılıfları. Ancak halen sağlam. 36uf ölçmüştüm dün yanlış hatırlamıyorsam.


Motoru bu gün tekrar dağıttım, kafes sıfır ayarında hiç bir sorun yok. Kafes sargılarının ohm değerleride tutuyor birbirlerini. Birde çok güzel izole edilmiş zaten. Yani sargıların verniği soyulsa bile gövdeye temas etmesi mümkün değil.

Sorun galiba rotor sargılarında. Lamba testi yaptım(gövde-nötr arası) lambayı gayet güzel yakıyor. Dün gövde nötr arası 20vac ölçüyordum multimetreyle bu gün 60vac çıkıyor. Demek ki çalıştırdıkça hasar artıyor içerden. xD


Sargı işine girmeye hiç gerek yok. Antika olarak kaldırırım bir kenara.

Fikir veren herkese teşekkürler.
Screenshot_2.png

Bu kısımlara iyi bakın hocam multimetreniz ile gövdeye sargılardan veriyorsa ugraşmayın ama galiba rotor kısmından veriyor sanırım kısa devre ile sargı uclarını gövdeye test edin.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,801
Kullanıcılar
449,984
Son üye
riki35

Yeni konular

Geri
Üst