Motordan elektrik üretimi

corrosive

Üye
Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
12
Puanları
3
Yaş
32
elimde bir adet 220 v dc motor bulunmakta bir adet de 4.8 v küçük motor. 220 v olan motoru blender den söktüm hobi olsun diye bu 220 v dc motordan elektrik üreteyim dedim. iki motoru birbirine bağladım. 4.8 v olan motora ni cd 1.2 voltluk piller bağlayıp 220 v olan motoru döndürdüm 5 adet pille yani 6 v ile yaklaşık 240 v elektrik elde ettim. fakat bu işlem en fazla 3-5 saniye sürüyor çünkü elimde tuttuğum şarjlı pillerde aşırı ısınma meydana geliyor. gördüğüm kadarıyla motor zorlanmadan dönüyor, şase gibi bir durum da söz konusu değil fakat pil neden ısınıyor yüksek akım çekildiğinden mi yoksa zorlandığından mı anlamadım elektronik konusunda çok bilgim yok pilin ısınmaması için araya bir devre elemanı mı gerekli bu konuda yardımınıza ihtiyacım var
 

mmtkaya1

Katılımcı Üye
Katılım
13 Tem 2011
Mesajlar
460
Puanları
58
Konum
Amasya
Corrosive Merhabalar;
Tabiki aşırı akımdan dolayı ısınıyor ,siz 6 volt ile 220 v bir motoru dönderiyorsunuz netice de 220 voltluk motorun kendi devrine ulaşıp o gerilimi üretmesi için sizin küçük motora dolayısıyla pillerinize yükleniyor ,eğer büyük motordan elde ettiğiniz elektriğe çok küçük bir yük bağlarsanız pilleriniz anında sıfıra iner ve elde edeceğiniz güç en fazla 4,8 v küçük motorun gücü kadardır,güç diyorum voltaj değil.
Sizin yaptığınız bir nevi mekanik transformatördür ve kayıpları bol verimi düşük bir transformatördür.
Eğer çok düşük güçlerden yüksek bir gücü basit şekilde elde ederim diye bir çalışmanız var ise boşuna yorulmayın inan edin oldukça fazla şekilde denendi.

Kolay Gelsin
 

corrosive

Üye
Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
12
Puanları
3
Yaş
32
teşekkür ederim elektrik üretme işini boşversek de 4.8 v luk motor zorlandığında elimdeki pil neden ısınır bunun çözümü nedir araya direnç falan bişey mi gerekli
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,180
Puanları
2,508
Konum
BURSA
Merhaba. 220 voltluk motordan üreteç (jeneratör) olarak elektrik eldesinde, bu motorun rotorunun içte boşta (Üretilen bu elektrik gücü hiç kullanılmadan) dönerken bu şarjlı pilleri çok fazla zorlaması da söz konusu değildir. Ancak bu elektrik jeneratörün elektrik üretim uçlarından herhangi bir yüke bağlanınca, içteki rotor ile elektriğin üretilebildiği stator sarımları arasında oluşan mağnetik iç kuplajla mağnetik yoldan iç frenlenme (indirekt mağnetik frenlenme) oluşuyor, bu frenlenme zaten batarya şarj geri dönüşümü (Rejeneratif şarjlar) için elektrikli araçlarda frenleme/aküyü tekrar bu motor/jeneratör akımıyla şarj edebilmek amacıyla sıkça kullanılıyor. Oluşan bu frenlenme (aşırı zorlanmayla) DC 4.8 voltluk motorunuzun daha fazla akım çekilip aşırı deşarjla pillerin ısınmasına bu sebeple neden oluyor. Yani üretilen bu elektriğin kullanıldığı anlarda 4.8 volt DC'lik motorun gücünden çok daha fazla elektrik gücü, bu dışarı çekilen güç için üretilmeye çalışılıp (Çekilen bu elektrik gücü tam olarak içteki bu mekanik kuplajda dengelenmeye çalışlılıp) bu küçük motoru daha çok zorlamaktadır. Şarjlı pilin miliamper kapasitesini ancak aşırı derecelerde artırarak (Ayni şarjlı matkapları başka bir güç kaynağıyla harici smps/normal trafo-redresörle çalıştırken amperinin 3-4 kat fazla seçilebilmesinde de olduğu gibi) içten ısınmayı bu yolla asgariye çekebilirsiniz.

* Motor gücü ve jeneratör gücü (watt, kW olarak) oranları olarak; motor watt gücünün jeneratör watt gücünden biraz daha fazlasının veya tam eşitinin seçilmediği durumlarda bu şarjlı pillerden, daha düşük seçilen pil amper kapasitesine göre aşırı deşarj akımlarının kolayca çekilip şarjlı pilin daha kolay ısınması her zaman geçerli olabilecektir. (Sizinkindeki motor watt gücünün jeneratöre göre daha küçük olarak kalması örneğindeki gibidir.) Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

corrosive

Üye
Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
12
Puanları
3
Yaş
32
Merhaba. 220 voltluk motordan üreteç (jeneratör) olarak elektrik eldesinde, bu motorun rotorunun içte boşta (Üretilen bu elektrik gücü hiç kullanılmadan) dönerken bu şarjlı pilleri çok fazla zorlaması da söz konusu değildir. Ancak bu elektrik jeneratörün elektrik üretim uçlarından herhangi bir yüke bağlanınca, içteki rotor ile elektriğin üretilebildiği stator sarımları arasında oluşan mağnetik iç kuplajla mağnetik yoldan iç frenlenme (indirekt mağnetik frenlenme) oluşuyor, bu frenlenme zaten batarya şarj geri dönüşümü (Rejeneratif şarjlar) için elektrikli araçlarda frenleme/aküyü tekrar bu motor/jeneratör akımıyla şarj edebilmek amacıyla sıkça kullanılıyor. Oluşan bu frenlenme (aşırı zorlanmayla) DC 4.8 voltluk motorunuzun daha fazla akım çekilip aşırı deşarjla pillerin ısınmasına bu sebeple neden oluyor. Yani üretilen bu elektriğin kullanıldığı anlarda 4.8 volt DC'lik motorun gücünden çok daha fazla elektrik gücü, bu dışarı çekilen güç için üretilmeye çalışılıp (Çekilen bu elektrik gücü tam olarak içteki bu mekanik kuplajda dengelenmeye çalışlılıp) bu küçük motoru daha çok zorlamaktadır. Şarjlı pilin miliamper kapasitesini ancak aşırı derecelerde artırarak (Ayni şarjlı matkapları başka bir güç kaynağıyla harici smps/normal trafo-redresörle çalıştırken amperinin 3-4 kat fazla seçilebilmesinde de olduğu gibi) içten ısınmayı bu yolla asgariye çekebilirsiniz.

* Motor gücü ve jeneratör gücü (watt, kW olarak) oranları olarak; motor watt gücünün jeneratör watt gücünden biraz daha fazlasının veya tam eşitinin seçilmedi durumlarda bu şarjlı pillerden, daha düşük seçilen pil amper kapasitesine göre aşırı deşarj akımlarının kolayca çekilip şarjlı pilin daha kolay ısınması her zaman geçerli olabilecektir. (Sizinkindeki motor watt gücünün jeneratöre göre daha küçük olarak kalması örneğindeki gibidir.) Kolay gelsin.
Cok sagolun hocam cok ayrıntılı cevap vermissiniz. Jeneratör olayini bir kenarw birakacak olsak da sarjli lion yada lipo piller ile bir motoru calistirdigimizda zorlanma baslayinca piller illaki isinacak bu isinmanin çözümü sadece yuksek amperli pillerle degistirmek yada seri baglayip yuku azaltmak mi olacak yoksa zorlandığında bi nevi kisa devre oluşuyor ya onu engellemek icin diyot falan mi kullanmak gerek
 

Sponsor Bağlantı

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
104,589
Mesajlar
735,854
Kullanıcılar
389,007
Son üye
harun.ymn

Yeni konular

Üst